۹ روش جلوگیری از پوسیدگی دندان

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قهوه و شیرینی می توانند لکه و پوسیدگی دندان ها را ایجاد کنند. بعضی مواقع این پوسیدگی چنان شدید می شود که درد را بوجود می آورد و کار را برای دندان پزشکتان بسیار سخت می کند. ما در اینجا به شما روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان را خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

از خمیر دندان فلوراید استفاده کنید

باکتری در دندان می توانند جمع شوند و اسید را ایجاد کنند.این اسید مینای دندان را از بین می برد. خمیر دندان فلوراید دار، باکتری ها را از بین و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

روزانه دو بار با مسواک برقی، مسواک بزنید

مسواک های برقی نسبت به مسواک های عادی بیشتر دندان ها را تمیز می کند واز مسواک زدن بیش از حد جلوگیری می کنند.

به درز های دندانتان توجه داشته باشید

درزها، مکان های خوبی برای رشد باکتری هستند. شما می توانید برای درزها و فاصله بین دندان ها به دکتر بروید.

مراقب دارو ها باشید

زمانی که دارو مصرف می کنید یا دکتر به شما نسخه جدید داده است، به آنها توجه کنید. برخی از دارو ها هستند که دهان را خشک می کنند و به دندان آسیب می زنند. اگر احساس کردید که دارو بر دهان شما تاثیر گذاشته است با پزشک خود مشورت کنید و دارو جایگزینی بگیرید.

هم چنین بخوانید: ۵ عادتی که موجب خراب شدن دندان ها می شود

غذای سالم با قند کم بخورید

آیا از آن دسته از افراد هستید که غذای شیرین می خورند؟ پس در اینجا باید به شما بگویم که قند، مینا دندان را از بین می برد. هنگامی که شما غذای شیرین می خورید، ۲۰ دقیقه بعد دندان های شما محاصره می شوند.

روزی یک مرتبه نخ دندان بکشید

درست است شاید هر روز نخ دندان کشیدن درد آور باشد؛ اما نخ دندان، خرده غذا هایی را بیرون می آورد که مسواک نمی تواند این کار را انجام دهد. نخ دندان از پوسیدگی جلوگیری می کند.

اگر هنوز کار با نخ دندان را بلد نیستید، عیبی ندارد ما به شما یاد خواهیم داد.

در ابتدا نخ را به اندازه نیاز کوتاه کنید.( توجه کنید که نخ باید مقداری بلند باشد). سپس کمی از آن را به دور انگشتتان بپیچانید و با دست دیگر نخ را ما بین دندان ها فرو کنید. با عقب و جلو کردن نخ، خرده غذا ها را بیرون بیاورید.

کلسیم بیشتری استفاده کنید

کلسیم استخوان را قوی می کند و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. ماست، شیر، کلم بروکلی و آجیل همه سر شار از کلسیم هستند. کلسیم، عنصری ضروری برای داشتن لبخند زیبای شما است.

از دهانشویه استفاده کنید

قبل از خارج شدن از خانه از دهانشویه فلوراید دار استفاده کنید. فلوراید باکتری ها را از بین می برد. توجه داشته باشید که در صد های فلوراید با یک دیگر متفاوت هستند. پس قبل از استفاده از دندان پزشکتان یا دکتر داروساز مشورت بگیرید.

غذا های پر فیبر را انتخاب کنید

فیبر برای هضم و قلب شما مفید است که همچنین از پوسیدگی دندان نیز جلوگیری می کند. برای دریافت فیبر می توانید از خرما، کشمش، انجیر، میوه های تازه و سبزیجات استفاده کنید.

دندان های شما بسیار با ارزش هستند که باید از آنها به خوبی مراقبت کرد. با روش های گفته شده و انجام آنها می توانید از پوسیدگی دندان جلوگیری کنید و به آسانی لبخند بر لب داشته باشید.

منبع: READERSDIGEST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *