۷ مدل استراحت که هرفرد به آن نیاز دارد

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

برای رفع خستگی، ۷ مدل استراحت وجود دارد. آیا تا به حال سعی کرده‌اید که کمبود انرژی را با خواب بیشتر حل کنید؟ حتی با خواب زیاد هنوز هم احساس خستگی کرده اید؟اگر شما این گونه هستید , راز شما این است : خواب و استراحت یکسان نیستند , اگر چه بسیاری از ما اشتباها این دو را اشتباه می‌گیریم . ما از طریق زندگی می‌رویم و فکر می‌کنیم که استراحت کرده‌ایم زیرا ما به اندازه کافی خوابیده ایم اما در حقیقت ما از فقدان چیز دیگر رنج می‌بریم , زیرا ما قدرت واقعی استراحت را درک نمی‌کنیم . استراحت باید مساوی هفت ناحیه کلیدی از زندگی شما باشد .

انواع مدل استراحت

انواع مدل استراحت

استراحت فیزیکی

اولین مدل استراحت که نیاز داریم استراحت فیزیکی است. استراحت فیزیکی غیر فعال شامل خوابیدن و چرت زدن است , در حالی که استراحت فیزیکی فعال به معنی فعالیت‌های ترمیمی مثل یوگا , کش دادن و ماساژ درمانی است که به بهبود جریان و انعطاف‌پذیری بدن کمک می‌کند .

مدل استراحت ذهنی

دومین مدل استراحت , استراحت ذهنی است . آیا می‌دانید همکاری که هر روز با یک فنجان بزرگ قهوه شروع به کار می‌کند اغلب کج‌خلق و فراموش‌کار است و زمان سختی را برای تمرکز بر روی کار خود دارد . هنگامی که شب‌ها برای خوابیدن دراز می‌کشد , اغلب در تلاش است تا مغز خود را به عنوان مکالمه ای از روز پر کند و با وجود هفت تا هشت ساعت خواب بیدار می‌شود و احساس می‌کند که هرگز به رختخواب نرفته است . او کمبود استراحت روحی دارد .

خبر خوب این است که شما مجبور نیستید شغل خود را رها کنید یا برای رفع خستگی آن به تعطیلات بروید . زمان‌بندی کوتاه زمانی که هر دو ساعت در طول روز کاری شما رخ می‌دهد , این شکاف‌ها می‌تواند به شما یاد آوری کند که آهسته پیش بروید . همچنین می‌توانید یک دفترچه یادداشت را در تخت‌خواب نگهداری کنید تا هر گونه فکر منفی که ممکن است شما را بیدار نگه دارد , یادداشت کنید .

استراحت حسی

سومین مدل استراحت که ما نیاز داریم استراحت حسی است . صفحه روشن , صفحات کامپیوتر , صداهای پس‌زمینه و مکالمات متعدد – چه آن‌ها در یک دفتر هستند یا به یک تماس مربوط می شوند- می‌توانند باعث شوند حواس ما احساس درماندگی کند . این کار را می توان با انجام کاری به سادگی بستن چشم‌ها برای یک دقیقه در وسط روز و همچنین با جدا شدم عمدی از وسایل الکترونیکی در پایان هر روز انجام داد . لحظات حساس محرومیت احساسی می‌تواند باعث از بین بردن آسیب وارده به جهان تحریک شونده بیش از حد شود .

هم چنین بخوانید: چرا برنامه نویسان باید روزی ۵ ساعت کار کنند؟

مدل استراحت خلاقانه

چهارمین مدل استراحت , استراحت خلاقانه است . این نوع استراحت برای هر کسی که باید مشکلات را حل کند یا ایده‌های جدید را مورد بررسی قرار دهد , مهم است . آسایش خلاقانه، شگفتی را در هر یک از ما ایجاد می‌کند . به خودتان اجازه دهید در زیبایی فضای باز شرکت کنید – حتی اگر در یک پارک محلی یا در حیاط پشتی شما باشد – به شما آرامش خلاقانه می‌دهد . اما بقیه افراد خلاق به سادگی طبیعت را تحسین نمی‌کنند ; بلکهاز هنر آن نیز لذت می برند . فضای کاری خود را با نمایش تصاویری از مکان‌هایی که دوست دارید و کارهای هنری که با شما صحبت می‌کنند , تبدیل کنید . شما نمی‌توانید ۴۰ ساعت در هفته را صرف نگاه کردن به فضای خالی و آشفته کنید و انتظار داشته باشید که در مورد هر چیزی احساس شور و هیجان کنید , و ایده‌های جدید بسیار کمتری داشته باشید . حالا اجازه دهید نگاهی به فردی دیگر بیاندازیم – دوستی که همه فکر می‌کنند بهترین فردی است که تا کنون ملاقات کرده‌اند . این همان فردی است که همه به آن وابسته هستند , کسی که شما به یک لطف نیاز دارید , زیرا حتی اگر آن‌ها نمی‌خواهند این کار را بکنند , می‌دانید که آن‌ها یک ” بله ” را به جای یک ” خیر ” به شما می‌دهند . اما وقتی این فرد تنها باشد , آن‌ها احساس عدم قدردانی می‌کنند و مانند دیگران از آن‌ها استفاده می‌کنند .

این فرد به استراحت احساسی نیاز دارد , که به معنی داشتن زمان و فضا برای بیان آزادانه احساسات خود و کاهش دادن به افراد خوشایند است . استراحت عاطفی نیز نیاز به شجاعت دارد تا معتبر باشد . یک فرد از لحاظ عاطفی می‌تواند به این سوال پاسخ دهد : ” شما امروز چطور هستید؟ با صداقت می‌گوید ” من خوب نیستم ” – و سپس ادامه می‌دهم تا برخی چیزهای سخت را به اشتراک بگذارم که در غیر این صورت ناگفته بماند . اگر به استراحت عاطفی نیاز دارید , احتمالا کسری بودجه اجتماعی نیز دارید . این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ما نمی‌توانیم بین آن روابط تمایز ایجاد کنیم که ما را از آن روابطی که ما را خسته می‌کند , احیا می‌کند . برای اینکه آسایش اجتماعی بیشتری را تجربه کنید , خود را با افراد مثبت و حامی احاطه کنید . حتی اگر تعاملات شما عملا اتفاق بیفتد , می‌توانید با روشن کردن دوربین خود و تمرکز بر روی کسانی که دارید با آن‌ها صحبت می‌کنید , به طور کامل با آن‌ها شرکت کنید .

استراحت معنوی

مدل پایانی استراحت , استراحت معنوی است که توانایی برقراری ارتباط فراتر از جسم فیزیکی و ذهنی و احساس عمیق تعلق , عشق , پذیرش و هدف است . برای دریافت این موضوع , در فضایی بزرگ‌تر از خودتان شرکت کنید و نماز , مدیتیشن یا مشارکت اجتماعی را به روتین روزانه خود اضافه کنید . همانطور که می‌بینید , خوابیدن به تنهایی نمی‌تواند نیاز به استراحت ما را جبران کند.

نکته: خستگی هم چنین می‌تواند با مشکلات متعدد سلامتی همراه باشد , پس لطفا با پزشک مشورت کنید.

منبع: IDEAS.TED

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *