۷ علامت مصرف بیش از حد کافئین

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کافئین و نوشیدنی های کافئین دار بسیار پر طرفدار هستند،‌اماعوارض جانبی مصرف بیش از حد کافئین می تواند بسیار زیاد باشد. در این مطلب به شما نشان خواهیم داد که چگونه کافئین می تواند به سلامتی شما آسیب برساند.

احساس اضطراب

شنیدن شایعات در مورد یک رویداد ، نگرانی در مورد تحویل پروژه شاید باعث شوند که به نوشیدن کافئین تمایل پیدا کنید. با این وجود، افرادی که از اضطراب رنج می برند باید از مصرف کافئین خودداری کنند؛ زیرا مصرف بیش از حد قهوه می تواند اثرات اضطراب را بدتر کند و خوابتان را به هم بریزد.

معده درد

ممکن است دردهای معده را با غذای فاسد یا گرفتگی ماهیچه ارتباط دهید. شما باید قهوه دم صبح خود را نیز به آن لیست اضافه کنید. ترکیبات خاصی در قهوه، ترشح اسید معده توسط سلول های معده شما را تحریک می کند. اما اگر گمان می کنید قهوه به معده شما آسیب می رساند ، به فکر تغییر عادات مصرف قهوه خود باشید.

درد معده

هم چنین بخوانید: آیا نوشیدن قهوه به چربی سوزی و لاغری کمک می کند؟

ضربان قلب بالا

این احساس که قلب شما ضربان خیلی بالایی دارد ، می تواند وحشتناک باشد. ممکن است احساس کنید که قلب شما سعی دارد از قفسه سینه تان بیرون بزند. این تپش قلب می تواند در اثر مصرف زیاد قهوه و کافئین، ایجاد شود. در بعضی موارد ، این ضربان، می تواند منجر به سرگیجه و حتی غش کردن شود.پزشکان توصیه می کنند بیمارانی که دچار ضربان قلب هستند ، باید مصرف کافئین را متوقف کنند.

ضربان قلب

بیرون روی

اکثر مردم می دانند که قهوه به لطف خاصیت ملین آن ، می تواند به طور منظم شما را اسهال کند. بیش از دو یا سه فنجان در روز کافئین ننوشید زیرا ممکن است مبتلا به اسهال شوید.

بی خوابی

بی خوابی می تواند نشانه ای از نوشیدن بیش از حد قهوه باشد. نیمه عمر قهوه پنج ساعت است. این بدان معناست که می تواند چندین ساعت دیگر طول بکشد تا محرک سیستم شما را به طور کامل ترک کند. این موضوع می تواند تعداد دفعات بیدار شدن از خواب در شب را افزایش دهد و زمان کلی خواب را کاهش دهد. برای حل این مشکل ، سعی کنید که آخرین فنجان قهوه را بعد از ظهر بنوشید.

بی خوابی

عصبانیت وخشم

کافئین سیستم عصبی مرکزی شما را تحریک کرده و باعث خشم و عصبانیت می شود. به همین منظورسعی کنید کمتر قهوه یا کافئین بنوشید.

سر درد

سردرد مصرف بیش از حد کافئین

مقدار متوسط کافئین در داروهای تسکین دهنده ، باعث کاهش سردرد می شود. به همین دلیل کافئین را در بسیاری از داروهای ضد سردرد پیدا خواهید کرد. اما اگر برای مدت زمانی قهوه بنوشید (دریافت بیش از حد روزانه ۵۰۰ میلی گرم کافئین یا معادل پنج فنجان قهوه) علائمی از سردرد را در خود پیدا خواهید کرد. بنابراین مصرف کافئین را به تدریج کاهش دهید .

منبع: READERSDIGEST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *