۷ اشتباه والدین که تخریب ذهنی کودکان را در پی دارد

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ما در جهانی پر استرس زندگی می کنیم و در هیچ دوره ای به اندازه امروز انعطاف پذیری عاطفی و ذهنی کودکان اینقدر مهم نبوده است. کودکانی که از نظر ذهنی قوی هستند نه تنها آمادگی بیشتری برای مقابله با مشکلات در آینده را دارند، بلکه مطالعات نشان داده است که در مدرسه و کار بیشتر احساس تعامل و همکاری خواهند داشت. در این مطلب ما ۷ اشتباه والدین که باعث تخریب ذهنی کودکان را بررسی کرده ایم. با ما در ادامه همراه باشید.

۱. سرکوب و به حداقل رساندن احساسات کودک خود

کودکان باید بدانند که ابراز احساسات و صحبت در مورد آن ها یک رفتار سالم و طبیعی است. یک اشتباه والدین این است که به بچه های خود چیزهایی مانند “از این بابت خیلی ناراحت نباشند” یا “مسئله بزرگی نیست” می گویند، در واقع این پیام را به کودکان منتقل می کنند که احساسات مهم نیستند و بهتر است آن ها را سرکوب کنند.

اگر کودک شما در هنگام طوفان شدید ابراز ترس می کند، به عنوان مثال، بگویید “من می دانم که الان ترسیده ای”. سپس از آنها بپرسید که فکر می کنند چه چیزی باعث بهتر شدن احساسشان می شود. این کار به آن ها می آموزد که چگونه خود به تنهایی احساسات را مدیریت کنند.

هم چنین بخوانید: نه گفتن به کودکان ! خوب است یا بد؟!

هدف این است که به آن ها کمک کنید راه حل های طوفان فکری را تمرین کنند تا راه کار مناسب به ذهنشان برسد.

اشتباه والدین

۲. نجات همیشگی کودک از شکست


برای والدین کار دشواری است که کودک خود را در حال دست و پنجه نرم کردن با چالشی که به سادگی حل می شود ببینند.

اما به این روش فکر کنید: اگر فرزند شما در مدرسه ضعیف عمل می کند، می دانید که گفتن پاسخ تکالیف به او نتیجه معکوس می دهد ، زیرا خودشان باید دروس را بگذرانند.

شکست قسمت بزرگی از موفقیت است. اگر هرگز به بچه ها فرصت یادگیری دروس همراه با شکست داده نشود ، آن ها هرگز پشتکار لازم برای برخاستن از شکست را پیدا نمی کنند.

۳. افراط در آزاد گذاشتن کودکان

یک اشتباه والدین این است که هر چیزی که کودکان دوست داشته باشند را به آن ها می دهند. اما تحقیقات نشان می دهد وقتی به بچه های خود هرچه می خواهید بدهید، مهارت های مربوط به قدرت ذهنی مانند انضباط شخصی را از دست می دهند.

شما می خواهید فرزندانتان بزرگ شوند و بدانند که در صورتی که برای رسیدن به خواسته هایشان تلاش کنند، امکان دستیابی به آن ها وجود دارد. والدین می توانند مهارت کنترل خود را با تنظیم قوانینی برای مواردی مانند اتمام تکالیف در منزل قبل از زمان آغاز فیلم یا انجام کارهای روزمره برای افزایش پول توجیبی، به فرزندان خود یاد دهند که بتوانند مهارت خودکنترلگری داشته باشند.

هم چنین بخوانید: چگونه فرزند خود را مثبت اندیش تربیت کنیم؟

۴. انتظار عالی بودن از کودکان

طبیعی است که بخواهید فرزندتان اهداف بزرگ داشته باشد و در همه چیز بهترین باشد. اما این صحیح نیست و یک رفتار اشتباه والدین محسوب می شود. تنظیم قوانین سخت گیرانه و محدود کننده می تواند به اعتماد به نفس و عزت نفس کودکان در آینده صدمه بزند.

با اطمینان از واقع بین بودن انتظارات ، قدرت ذهنی را در فرزندان خود تقویت کنید. با این کار حتی اگر به فرزندانتان به موفقیت های عالی نرسند، از هر شکست درس می گیرند و برای موفقیت های آینده آماده می شوند.

اشتباه والدین

۵. اطمینان از احساس راحتی همیشگی فرزند

چیزهای زیادی وجود دارد که ممکن است کودک شما را ناراحت کند، خصوصاً وقتی که شامل انجام کار جدیدی مانند امتحان غذاهای جدید ، یافتن دوستان جدید ، بازی با یک ورزش جدید یا رفتن به مدرسه جدید و … باشد.

اما درست مانند شکست، رویایی با لحظات ناراحت کننده می تواند قدرت ذهنی را تقویت کند. فرزندان خود را تشویق کنید چیزهای جدیدی را امتحان کنند. به آن ها کمک کنید تا شروع کنند، زیرا این سخت ترین قسمت است. اما همین که اولین قدم را برداشتند ، ممکن است متوجه شوند که این کار آنقدرها هم که فکر می کردند دشوار نیست و حتی ممکن است در آن مهارت داشته باشند!

هم چنین بخوانید: معرفی ۵ زبان عشق ورزیدن به کودکان

۶. تعیین نکردن مرزهای والدین و فرزندان

شما می خواهید فرزندانتان خودشان تصمیم بگیرند، اما باید بدانند که شما رئیس هستید. به عنوان مثال ، اگر برای کودک ۱۲ ساله خود منع رفت و آمد تعیین کرده اید، مطمئن شوید که آن ها همیشه (یا حتی الامکان) آن را رعایت می کنند.

کودکانی که از نظر ذهنی قوی هستند، والدینی دارند که اهمیت مرزها و ثبات را درک می کنند.

۷. مراقبت نکردن از خود

هرچه بزرگ تر می شویم ، حفظ عادات سالم دشوارتر می شود (به عنوان مثال ، تغذیه سالم و ورزش روزانه). به همین دلیل الگوسازی از عادت های مراقبت از خود برای کودکان بسیار مهم است.

همچنین تمرین مهارت های مراقبت از خود، در مقابل کودکان بسیار مهم است. به عنوان مثال ، اگر در مورد کار خود استرس دارید، به کودک خود بگویید: “من یک روز کاری بسیار خسته کننده داشتم و می خواهم با نوشیدن چای و مطالعه کتاب آرامش داشته باشم.”

منبع: CNBC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *