۷ اشتباهی که در حمام کردن مرتکب می شویم

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حمام کردن روزانه بسیار خوب است اما به شرطی که به بدن خود آسیب نزنیم. متخصصین پوست ، رایج ترین اشتباهات حمام کردن را که معمولا مرتکب می شویم ، آشکار کردند. در اینجا به سمت هوشمندترین حرکات برای یک دوش تمیزتر و سالم تر می رویم.

۱. خراشیدن پوست سر با ناخن ها

ساییدن و خراشیدن سر می تواند ، احساس طرواتی را به شما بدهد ، اما هنگامی که شما از ناخن های خود استفاده می کنید ضرر آن از سودش بیشتر است. سندی جانسون ، پزشک متخصص بیماریهای جانسون پوست در فورت اسمیت ، آرکانزاس می گوید: ناخن شما می تواند پوست سر را خراشیده و حتی باعث پوسته پوسته شدن شود؛ در عوض از انگشتان خود برای خارج کردن شامپو استفاده کنید و همچنین وی افزود : باید از چنگ زدن موها با دو دست جلوگیری کنید ، زیرا باعث شکستگی و آسیب رساندن موها می شود.

۲. استفاده از صابون بدون مرطوب کننده

مونا گوهرا ، پزشک معالج پیشرفته Dermcare در دانبوری ، کانکتیکات می گوید: صابون بدون هیچ گونه مرطوب کننده مانند بسیاری از صابون های ضد باکتری می تواند ، پوست شما را خشک کند. دکتر گوهرا می گوید: به دنبال صابونی باشید که یکی از مواد تشکیل دهنده آن ، اسید استئاریک یا مرطوب کننده باشد.

هم چنین بخوانید: راه های جلوگیری از خشکی پوست

۳. دوش طولانی با آب داغ

هیچ کس از شما نمی خواهد که وسط زمستان از آب سرد استفاده کنید ، اما گرمای شدید را هم ایجاد نکنید. حمام کردن مخصوصا در زمستان بسیار طولانی و گرم هستند. اما این باعث می شود که ، بدن روغن طبیعی و چربی ای که باعث رطوبت می شود را ، از دست بدهد.

۴. شستشوی بیش از حد بدن

دکتر گوهارا می گوید: مردم با لیف حمام و کیسه بسیار پرخاشگر هستند. لیف ها برای تمیز کردن بسیار بد هستند ، زیرا جنس آنها خشن و سفت هستند و محافظ طبیعی بدن را می توانند از بین ببرند. او می گوید : از لیف کوتن بچه استفاده کنید و آن را به آرامی روی پوست بکشید. وی افزود ، که استفاده از دست شخصی خود نیز خوب است. اما بعضی از مردم باید به طور ضروری از لیف یا پارچه ، برای تمیز کردن و جلوگیری از باکتری به طور مداوم استفاده کنند.

۵. استفاده از تیغ با تیغه های بسیار

تیغ با سه یا چهار تیغه ممکن است بسیار خوب اصلاح کند. اما ممکن است که به پوست شما آسیب هایی وارد کند.دکتر گوهارا می گوید: “شما در هنگام تراشیدن ، پوست خود را برش می دهید ، بنابراین هرچه بیشتر تیغ استفاده کنید ، حالت بدتری نیز خواهید داشت. برای به حداقل رساندن تروما ، یک تیغ ساده یک یا دو تیغه ایده آل است. همچنین تکنیک نیز بسیاراهمیت دارد. دکتر گوهارا می گوید حتماً تیغ را به سمت پایین و دور خود حرکت دهید ، نه به بالا.

اصلاح کردن باعث برانگیخته شدن فولیکول مو و ایجاد برامدگی تیغه ها می شود. مطمئن شوید که این منطقه به خوبی با صابون یا کرم تراشیدن برای صاف ترین و ایمن تر تراشیدن چرب شده است.

۶. شستشوی کامل مواد شوینده از روی بدن

دکتر جانسون می گوید: این بسیار مهم است که تمام شامپو و صابون ها از بدن شما خارج شده باشند. محصول ماندگار می تواند منجر به سوزش پوست و منافذ بسته شده شود و می تواند باعث نیز لکه بشود. شما می توانید با شستن سر و کمر خود به طور کامل از ” بیکن ” ( جوش های پشت خود ) جلوگیری کنید. اجازه دهید که تمام شامپو ها و نرم کننده ها خارج و به طرف چاه بروند و بر روی کمر شما باقی نمانند.

۷. استفاده از لوسیون با فاصله بسیار زیاد از استحمام

بهترین زمان برای مرطوب کردن به محض تمام شدن لکه پوستی است ، وقتی پوست شما هنوز مرطوب است. دکتر گوهرا می گوید: “از دوش و رطوبت هوا در حمام از گرمای محیط استفاده کرده و در عرض چند دقیقه مرطوب کننده بگذارید.” بهترین جذب لوسیون به پوست، موقعی است که پوست مقداری نمناک باشد.

منبع: READERSDIGEST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *