۶ روش طبیعی برای تمیز کردن کلیه ها

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کلیه ها، اندام کوچکی هستند که نقش اساسی برای بدن دارند؛ زیرا آنها خون را تمیز می کنند و بخشی از دستگاه ادراری هستند. عفونت کلیه می تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا باعث مرگ انسان می شوند. در این مطلب قصد داریم روش هایی را معرفی کنیم که شما با استفاده از آن ها، به عملکرد بهتر و تمیز کردن کلیه ها کمک می کنید.

  1. چای قاصدک

ممکن است همه قاصدک ها برای شما آزار دهنده باشند، اما آیا می دانستید که منبع غذایی سالم هستند و بسیار برای کلیه ها مفیدند؟ چای قاصدک منبع خوبی برای ویتامین A، B کمپلکس، C، D، آهن و روی است. چای قاصدک ادرار آور است و جایگزین پتاسیم از دست رفته می شود.

قاصدک به عنوان یک داروی ضد التهاب و رفع سنگ کلیه استفاده می شود.

  • آب چغندر

آب چغندر، یک پاک کننده فوق العاده قوی برای کلیه ها است. آب چغندر سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزاد را از بین می برد و باعث کاهش کلسیم در کلیه می شود در نتیجه احتمال گرفتن سنگ کلیه بسیار پایین می آید.

تمیز کردن کلیه ها
  • چای زنجبیل

زنجبیل، رادیکال های آزاد و عفونت کلیه را از بین می برد.

زنجبیل را در آب جوش رنده کنید و بعد از ۵ دقیقه آنها را جمع کنید. اگر نیاز دارید نوشیدنی شیرین باشد، مقداری عسل در آن بریزید. این چای می تواند، سرفه، درد معده و عفونت را نیز از بین ببرد.

هم چنین بخوانید: چگونه همیشه سالم باشیم و به سلامتی کامل برسیم؟

  • آب لیمو

لیمو و پرتقال، حاوی سیترات هستند که به از بین بردن کلسیم کلیه کمک و از سنگ کلیه جلوگیری می کنند. چهار یا پنج عدد لیمو را در یک چهارم آب سرد بفشارید و بنوشید.

  • آب ذغال اخته

آب ذغال اخته، یک روش درمانی موثر برای درمان عفونت مثانه شناخته شده است. آب ذغال اخته به کلیه، عفونت مثانه، مجاری ادراری و به از بین بردن باکتری ها کمک می کند و همچنین می تواند به از بین بزدن سنگ کلیه کمک کند.

  • زرد چوبه

زرد چوبه، یک ادویه ضد التهاب شگفت انگیز است که از بیماری کلیه جلوگیری می کند. زرد چوبه، فشار خون را که دومین علت اصلی بیماری کلیه است را کاهش می دهد و عملکرد کبد را هم بهتر می کند. چای زرد چوبه می تواند یک نوشیدنی فوق العاده باشد.

کلیه ها بخش مهمی از بدن را تشکیل می دهند که کار سختی را انجام می دهند. ما باید با روش های طبیعی از آنها مراقبت کنیم و از سنگ کلیه و عفونت نیز جلوگیری کنیم. علاوه بر این به تمیز کردن کلیه ها کمک کنیم.

منبع: HHDRESEARCH

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *