۱۳ نکته برای داشتن ناخن‌های سالم و زیبا

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اغلب افراد روش‌های بسیاری را برای سالم و زیبا نگه داشتن دست‌ها و ناخن‌هایشان به کار می‌برند. اما بسیاری از آن‌ها از نقش تغذیه و رژیم غذایی در این فرایند مطلع نیستند. در ادامه در این مطلب به شرح نکاتی برای داشتن ناخن‌های سالم و زیبا می‌پردازیم.

۱. ناخن‌ها را مرطوب نگه دارید

برای مرطوب نگه داشتن ناخن های خود ، هر شب قبل از رفتن به رختخواب یا هر زمان که ناخن های شما خشک است ، مقداری از ژله نفتی را بر روی ناخن و پوست اطراف ناخن های خود بمالید. یک عدد آن را در کیف ، میز کشو ، اتومبیل یا هر کجا که به آن نیاز دارید ، نگه دارید . آیا طرفدار ژله نفتی نیستید؟ روغن کرچک را جایگزین کنید. غلیظ و حاوی ویتامین E است که برای ناخن شما عالی است. یا به سمت کمد آشپزخانه خود بروید و روغن زیتون را بردارید زیرا برای مرطوب کردن ناخن ها نیز به کار می روند.

۲. ناخن‌ها را از ساییده شدن، محافظت کنید

هر وقت کار خانگی انجام می دهید یا ظرف ها را بشویید ، دستکش های لاستیکی بپوشید. بیشتر کارهای خانگی از باغبانی ، تا شستن حمام و شستن ظروف ، قاتل ناخن های سالم شما هستند. برای نرمی اضافی دست ، قبل از پوشیدن دستکش های لاستیکی ، از کرم دست استفاده کنید. بریدن برخی از دستکش ها از مانیکور شما نیز محافظت می کند.

۳. با ناخن هایتان با ملایمت رفتار کنید

ماریانا دیاکونسو ، مانیکور در سالن پیر میشل در شهر نیویورک می گوید: هنگام کوتاه کردن ناخن هایتان (لازم نیست آنها را تا آخر بگیرید) از زاویه ۴۵ درجه ناخن گیر را وارد و بسیار با ملایمت کوتاه کنید ؛ در غیر این صورت به پوست اطراف ناخنتان آسیب وارد می کنید و همچنین ناخن هایتان هم ضعیف می شود.

۴. از رفتن ناخن در گوشت جلوگیری کنید

برای داشتن ناخن های سالم ، ناخن ها را به صورت راست و مستقیم کوتاه کنید تا از رفتن در گوشت جلوگیری شود. این عمل مخصوصا برای کسانی که دیابت دارند ، بسیار مهم است.

۵. دست‌هایتان را خشک نگه دارید

حداقل دو دقیقه بعد از انجام ظروف ، حمام کردن و غیره دست خود را خشک کنید همچنین انگشتان پا را بعد از شنا کردن یا دوش گرفتن کاملاً خشک کنید. رها کردن از آنها به صورت خیس باعث افزایش خطر عفونت قارچی می شود و ناخن های سالم نیز خراب می شوند.

۶. کفش هایتان را در هوای آزاد قرار دهید

چکمه و یا کفش های ورزشی خود را در معرض هوا قرار دهید. با این وجود بهتر است آنها را به صورت جفت قرار دهید تا پاهایتان در کفش ها مرطوب و عرقی نشود. این کار باعث می شود که از عفونت قارچی جلوگیری شود.

۷. جوراب با کیفیت بالا پیدا کنید

جوراب ۱۰۰ درصد نخی بپوشید. آنها برای جذب رطوبت بهتر هستند ، بنابراین از عفونت های قارچی جلوگیری می کنند.

۸. مانیکور خود را طولانی تر کنید

هر رور با مانیکور کردن و تازه کردن ناخن هایتان ، زیبایی خود را گسترش دهید. سوزی گالوز صاحب آبگرم صورت در ریچموند ، ویرجینا ، نویسنده زیبایی سلام می گوید: بیش از ۳۶۵ راه برای زیبایی وجود دارد.

۹. ویتامین مصرف کنید

برای اینکه ناخن مقاوم و مانند اسب داشته باشید ، روزانه ۴ تا ۶ بار ویتامین B بیوتین ۳۰۰ میکرو گرمی را مصرف کنید. چندی پیش ، دامپزشکان پیدا کردند که بیوتین که ناخن های اسب را تقویت می کند ، که از کراتین تهیه می شود ، همان ماده موجود در ناخن های انسان است. محققان سوئیسی دریافتند ، مردمانی که بیوتین ۲٫۵ میکرو گرمی را طی ۵٫۵ ماه استفاده کردند ، ناخن های محکم تر و سخت تر دارند . در یک مطالعه ایالات متحده ، ۶۳ درصد از افرادی که بیوتین را برای ناخن های شکننده مصرف می کنند ، بهبود یافته اند.

هم‌چنین بخوانید: ناخن‌ها درباره سلامتی شما چه می‌گویند

۱۰. شیر میل کنید

برای ناخن های سالم عالی است! یک لیوان شیر و یک تخم مرغ آب پز را به رژیم روزانه خود اضافه کنید. سرشار از روی ، آنها برای ناخن های شما شگفت آور خواهند بود ، به خصوص اگر ناخن های شما دارای رنگ سفید لکه دار است ، نشانه ای از کمبود روی است. مخلوط DIY همچنین می تواند به رشد سالم ناخن ها کمک کند.

۱۱. ناخن های خود را به درستی سوهان بکشید

برای نگه داشتن ناخن های قوی خود ، ازسوهان کشیدن به صورت عقب و جلو خودداری کنید و فقط در یک جهت حرکت کنید. و هرگز پس از دوش گرفتن از حمام ، هرگز سوهان نکشید. ناخن های مرطوب راحت تر می شکنند.

۱۲. این ماساژ انگشت را امتحان کنید

برای داشتن ناخن‌های سالم و زیبا آن‌ها را ماساژ دهید تا آنها را قوی و براق نگه دارید. گالوز می گوید که تنظیم ناخن باعث افزایش خون رسانی به ناخن می شود و باعث تحریک رشد ماتریس ناخن می شود.

۱۳. ناخن‌ها را جلا دهید

دیاکنسکو مانیکوریست ، می گوید: ناخن های خود را جلا دهید ، حتی اگر فقط با یک براق کننده باشد.این کار از ناخن های شما حفاظت می کند.اگر ترجیح می دهید که از لاک های رنگی استفاده کنید ، اول از لاک زیر لایه استفاده کنید سپس یک یا دو مرتبه لاک به صورت نازک بر روی آن و لبه ناخن بزنید. لاک ها حداقل تا ۷ روزبماند و باید بعد از ۱۰ روز حتما پاک شوند.

منبع: READERSDIGEST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *