۱۳ مورد از بهترین کتاب های برنامه ریزی و بهره وری

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بهترین کتاب های برنامه ریزی برای سازماندهی زندگی کدام کتاب ها هستند؟ آیا می توان با مطالعه کتاب بهره وری را افزایش داد و به تکنیک های برنامه ریزی مسلط شد؟ بهره وری و مهارت های برنامه ریزی و سازمان دهی به انسان توانایی داشتن یک زندگی پر تحرک و دستاوردهای خارق العاده را می دهند.

این مهارت ها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا استرس خود را کاهش داده و با استفاده از دانش انتخاب موثرترین افکار و اقدامات برای به دست آوردن نتایج مورد نظر را انجام دهید نه اینکه فقط کارهایی را انجام دهید که شما را مشغول کند بدون اینکه واقعاً کار ارزشمندی انجام دهید.

هم چنین بخوانید: ایده برنامه ریزی روزانه ؛ برای امروز آماده شوید

چگونه کسب این مهارت ها را شروع کنید؟

کتاب بخوانید! اما با وجود تعداد زیاد کتاب های مربوط به این حوزه ها که امروزه در دسترس است، انتخاب راهنمای مناسب سخت به نظر می رسد.

اما نگران نباشید. در ادامه لیستی از بهترین متاب های برنامه ریزی و سازماندهی را معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

بهترین کتاب های برنامه ریزی، سازماندهی و بهره وری

۱. کتاب طرز فکر: روانشناسی نوین موفقیت

بهترین کتاب های برنامه ریزی، سازماندهی و بهره وری

کارول دوک ، استاد روانشناسی در استنفورد ، توضیح می دهد که همه ما یکی از این دو ذهنیت را داریم:

ذهنیت ثابت یا ذهنیت در حال رشد

در دنیای ذهنیت ثابت، موفقیت در گرو تأیید اعتبار خود با اثبات هوشمند یا با استعداد بودن خود است. از طرف دیگر ، ذهنیت در حال رشد به معنای ترغیب مداوم خود برای یادگیری چیزهای جدید است. مورد دوم به شما این قدرت را می دهد تا محدودیت های تحمیل شده توسط خود را شکسته، پیشرفت کرده و موفق شوید.

۲. کتاب قورباغه را قورت بده

بهترین کتاب های برنامه ریزی، سازماندهی و بهره وری

این کتاب یک مطالعه سریع است که در آن برایان تریسی وارد عمل می شود و مواردی از قبیل تعیین اولویت ها ، تفویض اختیار و حذف وظایف ، دانستن اینکه چه چیزی را به آینده موکول کنید و اینکه آیا ابتدا باید با “قورباغه” (کار بزرگی که بیشترین نتیجه را خواهد داشت) مقابله کنید یا با کارهایی که اولویت پایین تری دارند؟ را بررسی می کند.

با خوردن منظم قورباغه ها ، عادتی ایجاد می شود که انجام کارها را آسان تر می کند اما با تلاش بسیار کمتر!

۳. کتاب جادوی نظم 

در این کتاب شما نه تنها یاد خواهید گرفت که چگونه موارد اضافی را حذف کنید ، بلکه خواهید آموخت که چگونه فضای شخصی خود را پاکسازی کنید ، بنابراین فضای کافی برای تعامل بیشتر با چیزهایی که باعث خوشحالی شما می شود، خواهید داشت.

بهترین کتاب های برنامه ریزی، سازماندهی و بهره وری

اگر به خاطر رها کردن اشیا احساس گناه می کنید ، ماری کوندو به شما نشان می دهد که چگونه خود را از آن رها کنید و در نهایت ، یک محیط سازمان یافته و ذهن آرام تری را به وجود می آورد که انرژی موثر بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

۴. کتاب هنر جنگ

این کتاب به شما نشان می دهد که چگونه بر موانع جاه طلبی غلبه کنید و چگونه خود را نظم دهید.

بهترین کتاب های برنامه ریزی، سازماندهی و بهره وری

استیون پرسفیلد ، داستان نویس معروف، مقاومت هایی را که هر یک از ما با آن روبرو می شود را مشخص می کند ، طرحی را برای از بین بردن بهانه هایی که برای اقدام نکردن برای خود بیان می کنیم ، ترسیم می کند و سپس به طور موثر نشان می دهد که چگونه می توان به بالاترین سطح نظم خلاقیت دست یافت.

۵. کتاب قوانین مغز

بهترین کتاب های برنامه ریزی، سازماندهی و بهره وری

کتاب قوانین مغز به شما ۱۲ “قانون” برای عملکرد ذهنی مطلوب را ارائه می دهد. این کتاب شامل تاریخچه مختصری از مغز و نحوه عملکرد آن است. نویسنده سپس توضیح می دهد که چرا اصول ‌او به مغز شما کمک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشد و همچنین روش های عملی برای اجرای استراتژی های خود در زندگی روزمره را ارائه می دهد.

۶. کتاب آن یک چیز

بهترین کتاب های برنامه ریزی، سازماندهی و بهره وری

این کتاب شما را با یک مفهوم ساده اما قدرتمند آشنا می کند که اگر در آن واحد انرژی خود را فقط روی یک چیز متمرکز کنید، به نتایج خارق العاده می رسید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه بی نظمی را کاهش دهید ، استرس و حواس پرتی را کاهش دهید ، انرژی خود را افزایش دهید و در زمان کمتری به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.

۷. کتاب هفت عادت مردمان موثر

استفان کاوی به شما می آموزد که چگونه در زمینه های روابط ، آگاهی ، معنویت و مسائل تجاری موثرتر باشید و استراتژی های ساده برای درک نتایج قابل دستیابی و پایدار را برای شما فراهم می کند.

بهترین کتاب های برنامه ریزی، سازماندهی و بهره وری

۷ عادت موردمان موثر همچنین یک منبع کلیدی در کمک برای بهبود اثربخشی در تمام زمینه های زندگی است.

۸. کتاب به انجام رساندن کارها

ایده این کتاب این است که همه کارهایی که باید انجام دهید و در ذهن شما شناور هستند و همچنین مواردی که روی کاغذ نت زده اید را به داخل “جعبه” منتقل کنید تا بتوانید همه چیز را با استفاده از قوانین آلن “به انجام برسانید” ، به دیگری واگذار کنید ، به تعویق بیندازید یا دور بریزید تا جعبه کارهایتان خالی شود.

بهترین کتاب های برنامه ریزی، سازماندهی و بهره وری

این کار به شما این امکان را می دهد که ذهن خود را آزاد کنید ، با یک برنامه عملیاتی سازماندهی شده همراه شوید و ضمن کاهش استرس ، روی آنچه روی آن کار می کنید تمرکز کنید.

۹. کتاب جریان (Flow)

کتابی روشنگر که روش های مختلفی را برای تجربه حالت های جریان در افراد را توضیح می دهد ، اینکه چگونه برای تجربیات خود معنا ایجاد می کنیم و چه چیزهایی باعث می شود تجارب روزمره انسان لذتبخش باشد.

نویسنده بینش هایی در مورد چگونگی استفاده ایده های ارائه شده در کتاب در زندگی را ارائه می دهد.

۱۰. کتاب پنجمین فرمان

Peter Senge پنج رشته لازم برای سازماندهی مناسب در یک شرکت که شامل مهارت شخصی ، مدل های ذهنی ، دید مشترک ، یادگیری تیمی و تفکر سیستمی است را توصیف می کند.

بهترین کتاب های برنامه ریزی، سازماندهی و بهره وری

این کتاب به طور خاص درباره رشته پنجم یعنی تفکر سیستمی می پردازد. سیستم باید به طور کلی مورد بررسی قرار گیرد و تیم باید در جهت رسیدن به یک هدف یا چشم انداز مشترک با درک چگونگی تکمیل توانایی های یکدیگر کار کند. این مفهوم ایده هایی را برای برقراری ارتباط با همکاران و همچنین خانواده خود بیان می کند.

۱۱. کتاب قدرت عادت

چارلز دهیگ ، خبرنگار تحقیقی نیویورک تایمز ، قدرت عادات و آنچه را که می توانیم برای اصلاح عاداتی که در زندگی شخصی ، تجاری و اجتماعی مان نیاز به تغییر دارند انجام دهیم، توضیح می دهد.

بهترین کتاب های برنامه ریزی

۱۲. کتاب غریزه اراده

مک گونیگال به طور موثر عادات و تعلل ها را توضیح می دهد که شامل مثال ها و تمرینات دنیای واقعی برای عملی کردن روش ها است. نویسنده همچنین نشان می دهد که چگونه معاملات داخلی و غیرمنطقی انجام می دهیم و نشان می دهد که چگونه می توان این رفتار را در چه زمانی و در کجا تشخیص داد.

۱۳. کتاب چک لیست

دکتر گوانده توضیح می دهد که چک لیست ها فقط برای کارهای ساده نیستند. آن ها به افراد کمک می کنند تا به طور موثرتری با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با یکدیگر کار کنند.

بهترین کتاب های برنامه ریزی، سازماندهی و بهره وری

یکی دیگر از مزایای چک لیست این است که اقدام به ایجاد چک لیست، ذهن را بر روی مهم ترین وظایف متمرکز می کند. این کتاب خواننده را به تمرکز در مورد چگونگی استفاده از چک لیست برای بهبود زندگی در محیط های شخصی و کاری ، تشویق می کند.

در این مقاله، بهترین کتاب های برنامه ریزی و ۱۳ کتاب قدرتمند در زمینه بهره وری و مهارت های سازماندهی برای یک زندگی موثرتر معرفی شدند. یکی را انتخاب کنید ، شروع به خواندن کنید و آن را تمام کنید. فقط کتاب را نخوانید. نکاتی را که از کتاب در زندگی روزمره خود آموخته اید به کار بگیرید و به این ترتیب مهارت کسب خواهید کرد!

منبع: LIFEHACK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *