۱۱ اشتباه رایج پیاده روی و نحوه برطرف کردن آن ها

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

بسیاری از ما عادت به پیاده روی و قدم زدن داریم و گاهی پیاده روی ورزش اصلی ما هم محسوب می شود. اما نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که چند اشتباه رایج پیاده روی وجود دارند که معمولا آن ها را رعایت نمی کنیم. در این مطلب قصد داریم این اشتباهات را بررسی کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

۱. کفش نامناسب یک اشتباه رایج پیاده روی

انتخاب نوع کفش در پیاده روی بسیار اهمیت دارد. همان طور که می دانید کفش های پاشنه بلند انتخاب مناسبی نیستند. همچنین کفش های تنیس و بسکتبال هم برای پیاده روی مشکلاتی دارند. سفتی کفش ها مانع از انعطاف پذیری پاشنه پا می شود. بنابراین آن چه برای کفش های پیاده روی اهمیت دارد این است که پاشنه کفش حاوی یک لایه ی کاملا نرم، ضد تعریق و ضد آب باشد. یک کفش مخصوص پیاده روی می تواند به نحوه صحیح راه رفتن کمک کند.

۲. پوشیدن کفش با اندازه نامناسب

پیاده روی

کفش های بزرگ اصلا مناسب نیستند و در عین حال کفش های تنگ هم سبب ایجاد پینه یا میخچه در پای شما می شوند. بنابراین کفش شما باید به گونه ای باشد که در آن احساس راحتی کنید. به این معنی که اندازه کفش به گونه ای باشد که بتوانید به راحتی انگشتان پای خود را تکان دهید اما از پای شما بزرگ تر نباشد. زمان مناسب برای خریدن کفش، بعد از ظهر است زیرا در این زمان پاهای شما کمی متورم هستند و اندازه ی واقعی پای خود را به خوبی متوجه می شوید.

۳. پیاده روی کردن در یک مسیر یکسان


اگر هر روز در یک مسیر یکسان پیاده روی کنید، ممکن است خسته شوید و علاقه خود را به پیاده روی از دست دهید. بنابراین مسیر پیاده روی را به طور منظم تغییر دهید تا برایتان جذاب شود زیرا نه تنها برای روحیه و انگیزه شما مفید است، بلکه باعث تغییر وضعیت عضلات و مفاصل شما می شود. بنابراین به دنبال تپه هایی برای افزودن به مسیر پیاده روی خود باشید. این مسیرها می توانند باعث افزایش قدرت و تقویت عضلات ران، زردپی و گلوت شوند.

هم چنین بخوانید:۱۵ بهترین تمرین برای افرادی که از ورزش متنفر هستند

۴. تنظیم نکردن صدای هدفون اشتباه رایج پیاده روی

اگر در حین پیاده روی دوست دارید که به موسیقی یا پادکست گوش دهید، باید صدای موسیقی خود را تنظیم کنید زیرا اگر صدای خیلی بلندی داشته باشد، ممکن است برای شما خطر داشته باشد. بنابراین به دنبال هدفونی باشید که بتوانید صدای اطراف را بشنوید و میزان صدا را به اندازه کافی کم کنید تا بتوانید آن چه در اطراف شما می گذرد، از جمله صدای اتوبوس تندرو، بوق ماشین، پارس سگ و آژیر آمبولانس را بشنوید.

۵. خیره شدن به صفحه موبایل اشتباه رایج پیاده روی

اشتباه رایج پیاده روی

اگر هنگام پیاده روی به صفحه موبایل خود خیره شوید ممکن است دچار مشکل شوید. حتی ممکن است به طور ناخودآگاه به سمت ترافیک و خیابان ها تغییر مسیر دهید. آسیب های عابران پیاده که با موبایل همراه بوده اند از سال ۲۰۰۴ تاکنون بیش از دو برابر شده است و بیشتر پیاده روها (۶۰٪) حواسشان به موبایل یا مسائل دیگری پرت می شود که این مشکلات بسیار اتفاق افتاده است. بنابراین اگر لازم است کاری با موبایل خود انجام دهید، ابتدا بایستید، از مسیر خارج شوید و کار خود را قبل از راه رفتن دوباره به پایان برسانید.

۶. نداشتن تجهیزات و لباس های مناسب پیاده روی

یک اشتباه رایج پیاده روی پوشیدن لباس های خیلی تنگ و یا سنگین است که می تواند راه رفتن شما را سخت و ناخوشایند کند. لباس هایی که برای پیاده روی می پوشید باید آزاد و راحت باشند تا بتوانید به راحتی حرکت کنید و از عرق یا رطوبت خیس نشوند. با گرم شدن هوا می توانید لباس رویی خود را دربیاورید و با سرد شدن هوا دوباره آن ها را بپوشید. اگر هوا به نظر می رسد که بارانی می شود لوازم مورد نیاز را با خود ببرید. همچنین برای محافظت در برابر آفتاب (حتی در روزهای ابری یا در زمستان) کلاه، عینک آفتابی و ضد آفتاب را فراموش نکنید.

۷. حساب نکردن گام ها اشتباه رایج پیاده روی

شمارش تعداد گام ها، مایل، کیلومتر و یا دقیقه ها مهم است. با شمارش تعدا گام ها یا سایر معیارها، شما می دانید که آیا اهداف ورزشی خود را برآورده می کنید یا خیر. همچنین شمارش معیارهای فوق می تواند به شما در ایجاد انگیزه کمک کند. در یک گروه مطالعاتی، افرادی که گام ها را شمارش می کنند ۲۷% بیشتر از افرادی هستند که این شمارش را انجام نمی دهند. که منجر به اضافه شدن به طور متوسط ۲۵۰۰ قدم در روز می شود. شما می توانید محاسبه گام های خود را از طریق برنامه های قابل نصب بر روی موبایل و یا استفاده از وسیله ای ارزان قیمت به نام گام شمار دنبال کنید.

هم چنین بخوانید: برای طول عمر بیشتر باید روزانه چند قدم راه برویم؟

۸. قرار دادن موبایل دور از دسترس

 گوشی تلفن همراه و اشتباه رایج پیاده روی

موبایل شما تا زمانی که حواس شما به آن پرت نشود، یک امتیاز مثبت است. بنابراین آن را در خانه جا نگذارید. از موبایل خود می توانید برای یافتن نقشه در صورت گم شدن و یا تماس اضطراری با کسی استفاده کنید که می تواند یک روش مفید برای ردیابی فاصله و مکان شما باشد. فقط یادتان باشد که قبل از رفتن آن را شارژ کنید.

۹. پیاده روی در حالتی افتاده و خمیده

بسیاری از شما ممکن است به علت نشستن طولانی مدت در تمام روز پشت کامپیوتر، حالت خمیده ای داشته باشید. اما به یاد داشته باشید که این حالت نباید در پیاده روی همراه شما باشد! حالت صحیح راه رفتن می تواند به شما کمک کند تا سریع تر و طولانی تر پیاده روی کنید و از آسیب دیدگی جلوگیری کند. سعی کنید ستون فقرات خود را طوری بلند کنید که گویی رشته ای از بالای سر، شما را به سمت بالا می کشد. چشمان شما باید به جلو، شانه ها به سمت پایین، عقب و آرام باشد. دستان خود را در حالی که پا را به آرامی از پاشنه تا انگشت پا می گذارید، به صورت طبیعی و آزاد حرکت دهید.

۱۰. خوردن نوشیدنی های اشتباه

آیا در هنگام پیاده روی قرار است با یک نوشابه از خود پذیرایی کنید؟ با نوشیدن نوشابه تنها مقدار زیادی قند و کالری دریافت خواهید کرد. نوشیدنی های ورزشی چه طور؟
اگر فقط به یک پیاده روی معمولی می روید، احتمالا نیازی به الکترولیت اضافی ندارید. بهترین راه برای کنترل میزان آب بدن در هنگام پیاده روی، نوشیدن آب است. همچنین می توانید با کار دیگری که برای شما مفید است مانند وقت گذرانی با یک دوست به خودتان پاداش دهید.

نوشیدنی و اشتباه رایج پیاده روی

۱۱. انجام ندادن تمرینات کششی بعد از پیاده روی

زمانی که پیاده روی شما به پایان می رسد، به عضلات پا (به خصوص ساق پا) کششی ملایم بدهید. این کشش به شما کمک می کند تا انعطاف پذیر باشید. البته در این کار نباید زیاده روی کنید و کشیدگی ها نباید باعث بروز صدمه در شما شود. هر کشش را ۱۰ الی۲۰ ثانیه نگه دارید. همچنین برای کمک به حفظ تعادل خود می توانید از صندلی یا دیوار استفاده کنید.

در این مطلب ۱۱ اشتباه رایج پیاده روی را بررسی کردیم. به نظر شما کدام مورد مهم تر از سایر موارد است؟

منبع: WEBMD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *