گروه خونی تان درباره شما چه می گوید؟

زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

دانستن گروه خونی خود به غیر از انتقال خون برای موارد دیگر نیز مفید است. محققان کشف کرده اند که گروه خونی با بسیاری از شرایط سلامتی مانند باروری ، بیماری های قلبی و زوال عقل ارتباط دارد. ایده خوبی است که متوجه شوید از نوع گروه خونی A ، B ، AB یا O هستید. این موضوع ممکن است تعیین کند که پشه ها به خون شما جذب می شوند یا خیر. همچنین می توانید شانس بیشتری برای ابتلا به برخی سرطان ها داشته باشید ، یا می توانید با خیال راحت هر نوع تزریق گروه خونی را بپذیرید. اگر آماده هستید که بدانید گروه خونی شما در مورد شما چه چیزی را نشان می دهد ، با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

رخی از افراد بیش از سایرین به اسپری حشرات  نیاز دارند. تحقیقات نشان داده است که پشه ها گروه های خونی خاصی را ترجیح می دهند. در سال ۲۰۰۴ ، تحقیقاتی در ژورنال حشره شناسی انجام شد که پزشکی نتیجه گرفت که افراد با گروه خونی O بیشترین گزش پشه را دریافت می کنند. گروه خونی A ، دومین مورد دلخواه پشه ها است.

فهرست مطالب

چرا پشه ها گروه های خونی خاصی را ترجیح می دهند؟

به گفته دکتر باومن-بلک مور، آنها جذب مواد شیمیایی در عرق شده اند. گروه های خونی خاصی مواد بیشتری مانند آمونیاک و اسید لاکتیک تولید می کنند که پشه ها آن را دوست دارند. اگر گروه خونی A یا O دارید ، بدون اسپری حشرات از خانه خارج نشوید.

گروه خونی

انواع گروه های خونی غیر O بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی هستند

طبق مطالعات انجمن قلب آمریکا ، برخی از گروه های خونی بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی هستند. یک مطالعه در مورد گرفتگی عروق، ترومبوز و بیولوژی عروقی گفت که گروه خونی O خطر کمتری دارد ، در حالی که خون AB خطر بیشتری دارد. انواع AB 8٪ بیشتر در معرض حملات قلبی و ۱۰٪ احتمال نارسایی قلبی بیشتر است.

گروه خونی و بیماری قلبی

پن مدیسن توضیح می دهد که خون های غیر O شامل پروتئینی به نام فاکتور فون ویلبراند است. این امر احتمال لخته شدن و کلسترول بالا را کمی افزایش می دهد. با این حال ، این احتمال هنوز ناچیز است و شما می توانید با یک رژیم غذایی مناسب و ورزش سالم باقی بمانید.

هم چنین بخوانید: حمله قلبی چیست و علامت های آن چه مواردی هستند؟

گروه خونی و خطر ابتلا به آنفولانزای معده

نورو ویروس ، معروف به آنفولانزای معده ، هر ساله ۲۰۰ میلیون نفر را مبتلا می کند. با کمال تعجب ، گروه خون شما ممکن است در احتمال ابتلا به آن تأثیر بگذارد. به گفته ساینس تایمز ، نورو ویروس باید به H1 ، نوعی آنتی ژن خون متصل شود. اگر خون شما آنتی ژن H1 تولید نمی کند ، ممکن است مقداری ایمنی در برابر آنفلوانزای معده داشته باشید.

گروه خونی و آنفولانزا

گروه های خونی AB بیشتر از گروه های خونی O در معرض نورو ویروس قرار دارند. با این حال ، این می تواند در افراد متفاوت باشد. ویروس نوروئید به طور مداوم تغییر می کند و ایمنی بدن فقط حدود شش ماه ادامه دارد. حتی اگر حساسیت کمتری داشته باشید ، باز هم می توانید یک بار در طول زندگی به آنفلوانزای معده مبتلا شوید.

هم چنین بخوانید:چگونه رفلاکس معده را درمان کنیم؟

ارتباط زوال عقل و گروه خونی

در سال ۲۰۱۴ ، تحقیقات در مجله عصب شناسی کشف کرد که برخی از گروه های خونی خطر بیشتری برای نقص شناختی دارند. گروه های خونی AB 82٪ بیشتر دچار نقص شناختی بودند که می تواند منجر به زوال عقل شود. انواع O شانس کمتری دارند.محققان پیشنهاد می کنند که این می تواند مربوط به بیماری های قلبی باشد. انواع AB همچنین بیشتر در معرض کلسترول بالا ، فشار خون بالا و دیابت هستند. دکتر مری کوشمن می گوید این شرایط ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و افراد مبتلا به دیابت یا سکته مغزی احتمال ابتلا به زوال عقل دارند.

زوال عقل و گروه خونی

ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید برخی از افراد معتقدند گروه خونی بر شخصیت هم تأثیر می گذارد!

ارتباط گروه خونی و آلرژی غذایی

مطالعات نشان داده است که آلرژی های غذایی ممکن است تحت تأثیر خون باشد. در سال ۲۰۰۷ ، تحقیقات در مجله پزشکی تغذیه و محیط زیست احتمال آلرژی غذایی خاص در گروه های خونی را مقایسه کرد. به طور کلی ، افراد با گروه خونی منفی بیشتر در معرض آلرژی غذایی هستند.

طبق این مطالعه ، افرادی که دارای خون از نوع O هستند بیشتر در برابر گلوتن ، شب بو ، تخم مرغ و لبنیات واکنش نشان می دهند. کسانی که خون AB دارند به آجیل ، غذاهای دریایی ، تخم مرغ ، لبنیات و آلرژی به گلوتن حساس هستند. البته آلرژی ها نیز مانند گروه های خونی ژنتیکی هستند. هیچ تضمینی وجود ندارد که فقط به دلیل گروه خونی آلرژی داشته باشید.

تمام خون های غیر O از نظر سرطان لوزالمعده در معرض خطر هستند

سرطان لوزالمعده یکی از کشنده ترین سرطان ها است. مطالعه ای در ژورنال انستیتوی ملی سرطان نشان داد که گروه های خونی غیر O خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان لوزالمعده دارند.

گروه خونی

از این تعداد ، گروه های خونی B خطر بیشتری دارند. A 32٪ ، B 51٪ و AB 72٪ احتمال دارد. دکتر برایان وولپین ، نویسنده اصلی مطالعه ، می گوید که دانشمندان هنوز متوجه نشده اند که چه چیزی خطر سرطان لوزالمعده را افزایش می دهد.

برای دیدن اینکه چگونه خون ممکن است خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد ، به مطالعه ادامه دهید.

AB غالباً لخته می شود

بسته به گروه خونی ، احتمال لخته شدن خون یا خونریزی بیشتر وجود دارد. انجمن قلب آمریکا گزارش کرده است که احتمال لخته شدن گروه های خونی AB بیشتر است. احتمال ترومبوز ورید عمقی یا لخته شدن تا ۴۷٪ افزایش می یابد. آمبولی ریوی یا لخته شدن نزدیک ریه ها ۵۱٪ افزایش می یابد.خونهای AB دارای پروتئینی هستند که اندکی خطر لخته شدن را افزایش می دهد. از طرف دیگر ، گروه های خونی O بیشتر در معرض خونریزی هستند. یک مطالعه ژاپنی در بخش مراقبت های ویژه نشان داد که خونهای O 28٪ خطر خونریزی بیشتری دارند.

گروه خونی AB

نوع خون می تواند خطر دیابت را تحت تأثیر قرار دهد

بسیاری از افراد می دانند که رژیم های غذایی و ورزش بر خطر دیابت تأثیر می گذارد. اما گروه خونی نیز می تواند سهمی داشته باشد. محققان فرانسوی از موسسه گوستاو روسی کشف کردند که زنان با خون B مثبت بیشترین احتمال ابتلا به دیابت را دارند.طبق مجله Diabetologia ، افراد مبتلا به خون B مثبت ۳۵٪ بیشتر در معرض خطر دیابت هستند. درصد با خون نوع A به ۱۰٪ ، با خون AB 17٪ و با خون B منفی به ۲۱٪ تغییر می کند. افرادی که دارای خون از نوع O هستند کمترین احتمال ابتلا به دیابت را دارند. اگرچه به یاد داشته باشید که گروه خونی تنها عامل ابتلا به دیابت نیست.

خون های نوع A بیشتر در معرض سرطان معده هستند

متأسفانه ، افراد مبتلا به خون نوع A بیشتر به سرطان معده مبتلا می شوند. در سال ۲۰۱۲ ، یک مطالعه در مجله بین المللی علوم مولکولی نشان داد که خون نوع A حساس به H. pylori است. این پاتوژن التهاب ایجاد می کند و یکی از برجسته ترین عوامل خطر سرطان معده است.

با ما همراه باشید تا تأثیر خون بر سلامت روان را بیاموزید ..

نادرترین و شایع ترین انواع خون

گروه خونی

از آنجا که گروه های خونی ژنتیکی هستند، میزان شایع بودن آنها به نسبت خانوادگی بستگی دارد. با این حال ، نادرترین گروه خونی به طور کلی AB منفی است. کمتر از ۱٪ از جمعیت آمریکا AB منفی دارند ، در حالی که ۴٪ دارای خون AB مثبت هستند.در سراسر جهان ، شایع ترین نوع گروه خونی ، O مثبت است. بسته به کشور ، بین ۳۷ تا ۵۳ درصد از افراد خون O مثبت دارند. خون O منفی ، اهدا کننده جهانی ، بسیار نادر است. افراد با خون O منفی بین ۱ تا ۸ درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند. گروه های خونی A و B جایی در وسط قرار دارند.

o منفی اهدا کننده جهانی است

طبق گفته  بانک خون سن دیگو ، Oگروه اهدا کننده جهانی است. O منفی فقط در ۸٪ از جمعیت وجود دارد ، اما برای ۱۳٪ درخواست خون بیمارستان لازم است. دلیل آن این است که نوع O آنتی بادی های گروه های خون دیگر را جذب نمی کند.

آزمایشگاههای لورن توضیح می دهد که خون منفی فاقد آنتی ژن است. معمولاً آنتی ژن ها سیستم ایمنی را وادار می کنند تا به خون جدیدی که به سیستم وارد می شود حمله کند. از آنجا که خون منفی مورد حمله قرار نمی گیرد ، تزریق آن حتی در نوزادان تازه ایمن است. به همین دلیل است که تقاضا برای خون O منفی بسیار زیاد است.تحقیقات بیشتر در سرطان BMC اظهار داشت که هر دو نوع خون A و نوع AB مستعد ابتلا به سرطان معده هستند. این مطالعه حاکی از آن است که ژنوتیپ های نوع A بیشتر از گروه های خونی O یا B مستعد ابتلا به پیلوری هستند.

گروه خونی AB دریافت کننده جهانی است

گروه خونی AB

اکثر گروه های خونی فقط می توانند انواع خاصی از خون اهدا شده را بپذیرند. انجمن هماتولوژی آمریکا توضیح می دهد که استفاده از گروه های خونی ناسازگار می تواند باعث واکنش های آلرژیک ، عفونت یا کم خونی شود. اما یکی از آن ها دریافت کننده جهانی است: نوع AB مثبت.

افرادی که دارای خون از نوع AB مثبت هستند تنها ۳٪ از جمعیت را تشکیل می دهند. آنها می توانند گلبول های قرمز را از هر گروه خونی دیگر دریافت کنند. با این حال ، افرادی که دارای خون AB منفی هستند ، اهداکننده جهانی پلاسما هستند. افرادی که به پلاسما احتیاج دارند بدون توجه به گروه خونی می توانند آن را از AB منفی تهیه کنند.

کدام گروه خونی با اختلالات اضطرابی و افسردگی همراه است؟ در ادامه متن رابخوانید.

افرادی که دارای خون نوع O هستند کمتر در معرض مالاریا قرار دارند

افرادی که دارای خون گروه O هستند از مالاریای شدید یا کشنده بیشتر از سایر گروه های خونی محافظت می کنند. در سال ۲۰۱۵ ، دانشمندان اسکاندیناوی سعی کردند دلیل آن را دریابند. آنها معتقدند که خون نوع O در کشورهایی است که سرانجام نسبت به مالاریا مصونیت یافته اند ، مانند نیجریه.

گروه خونی و مالاریا

مالاریا پدیده ای به نام روزت (rosette )ایجاد می کند. روزت ها هنگامی تشکیل می شوند که یک گلبول قرمز خون آلوده با یک گلبول قرمز سالم ارتباط برقرار کند. طبق درمان های طبیعی ، خون از نوع O دارای آنتی بادی هایی است که با rosette تداخل دارد. اگر خون گروه O دارید ، مالاریا نمی تواند به سرعت بدن را آلوده کند.

رژیم غذایی و گروه خونی

Naturopath Peter J. D’Adamo ادعا می کند که رژیم های غذایی مردم ممکن است به گروه های خونی آنها متکی باشد. نظریه وی به نام رژیم گروه خونی حاکی از آن است که گروه خون های خاصی باید از مصرف غذاهای مختلف پرهیز کرده و آنها را بپذیرند.

رژیم غذایی و گروه خونی

طبق گفته D’Adamo ، گروه های O از رژیم غذایی پر پروتئین که حاوی غلات و لبنیات است ، بهره مند می شوند. گروه های خونی ممکن است رژیم های غذایی بدون گوشت را ترجیح دهند و خون B باید از بسیاری از آجیل ها ، لوبیا ها و غلات جلوگیری کند. خونهای AB باید بر روی غذاهای دریایی و توفو تمرکز کرده و از مصرف کافئین خودداری کنند. نکته منفی رژیم غذایی گروه خونی این است که می تواند محدود کننده و غیر قابل انعطاف باشد.

افرادی که دارای خون AB هستند احتمال دارد حافظه خود را از دست بدهند

AB نادرترین گروه خون است که فقط از ۴٪ آمریکایی ها تشکیل شده است. با این حال ، تحقیقات آکادمی مغز و اعصاب آمریکا نشان داد که گروه های خونی AB خطر بیشتری برای مشکلات حافظه دارند. در حقیقت ، افرادی که دارای خون AB هستند ۸۲٪ بیشتر دچار افت شناختی می شوند.

خون AB همچنین خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد ، که نزدیک به اختلال شناختی است. فاکتور VIII ، یک پروتئین خون که باعث لخته شدن خون می شود ، همچنین ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد. با این حال ، محققان هنوز نیاز به شواهد بیشتری دارند تا مشخص کنند چرا انواع AB از دست دادن حافظه رنج می برند.

آیا گروه خونی شخصیت شما را تعیین می کند

گروه خونی و شخصیت

در ژاپن و کره جنوبی ، بسیاری از مردم بر این باورند که خون ، مانند علائم زودیاک ، بر شخصیت شما تأثیر می گذارد. به این تئوری شخصیت گروه خونی گفته می شود. بر اساس مجله علمی شخصیت و تفاوتهای فردی ، تحقیقات هنوز از این نظریه پشتیبانی نمی کند ، و مطالعات در مورد آن را “ناچیز” و “متناقض” می نامد.

افراد با گروه خون A ظاهراً همدل و شنونده خوبی هستند. افراد نوع B رهبر طبیعی هستند و افراد AB متفکر مستقل و منطقی هستند. افراد با گروه خون O عملی و با انگیزه هستند. اما این فقط یک مرور کلی است. نظریه کامل بسیار دقیق تر است.

گروه خونی ممکن است روی باروری تأثیر بگذارد

در سال ۲۰۱۰ ، یک مطالعه نشان داد که گروه خونی یک زن ممکن است روی باروری تأثیر بگذارد. محققان کالج پزشکی آلبرت انیشتین و دانشگاه ییل هورمون تحریک کننده فولیکول (FSH) را در خون اندازه گیری کردند. سطح بالای FSH بارداری را دشوارتر می کند.

زنان با خون نوع O بیشترین میزان FSH را داشتند ، به این معنی که آنها اغلب از تعداد و کیفیت پایین تری از تخمک برخوردار بودند. زنان با خون AB از نوع FSH کمتری داشتند. به طور خلاصه ، خون از نوع O مانع از باروری می شود، در حالی که خون از نوع AB باعث بهبود آن می شود. بین انواع A و B ، افراد با نوع A شانس بیشتری در باروری داشتند.

گروه خون منفی و تاثیر آن ها در مشکلات سلامت روان

گروه خونی و سلامت روانی

باور کنید یا نه ، گروه خونی می تواند بر سلامت مغز تأثیر بگذارد. در سال ۲۰۱۵ ، یک مطالعه در PLoS One کشف کرد که گروه خونی می تواند خطر بیماری روانی شما را افزایش یا کاهش دهد. افرادی که دارای گروه خونی منفی هستند بیشتر در معرض خطر اختلالات اضطرابی ، اختلالات ضد اجتماعی و نقص توجه قرار دارند.

هم چنین بخوانید: چگونه می توان راهکارهای محافظت از سلامت روان را اجرا کرد؟

به گفته دانشمندان دانشگاه ورمونت ، افراد مبتلا به خون نوع O بیشتر در معرض افسردگی ، اضطراب و اختلال نقص توجه (ADD) قرار می گیرند. افراد مبتلا به خون از نوع A خطر ابتلا به وسواس و افزودن را دارند.

فاکتور خونی  Rh می تواند بارداری را دشوارکند

Rh پروتئینی در گلبول های قرمز خون است و میزان مثبت یا منفی بودن خون را تعیین می کند. فاکتورهای Rh اغلب به ارث می رسند. با این حال ، هنگامی که مادر Rh منفی داشته باشد ، و جنین دارای Rh مثبت باشد ، مشکلی بوجود می آید. به این عارضه ناسازگاری Rh گفته می شود.

وقتی بدن مادر گروه خونی متفاوتی را تشخیص می دهد ، ممکن است آنتی بادی هایی برای حمله به جنین ایجاد کند. این می تواند باعث کم خونی در جنین شود. طبق گفته کالج متخصص زنان و زایمان آمریکا ، روش های درمانی برای ناسازگاری Rh وجود دارد که به مادر و جنین کمک می کند.

شکر نوع خون شما را تعیین می کند

گروه خون توسط آنتی ژن ها تعیین می شود ، پروتئینی که در بالای گلبول های قرمز قرار دارد. طبق دانشکده پزشکی استنفورد ، آنتی ژن ها زنجیره قند هستند. قندهایی که تولید می کنند قند A ، B ، شکر و قند O نامیده می شوند. به اندازه کافی عجیب است و عملکرد واقعی این آنتی ژن ها مشخص نیست.

گروه های خون و آنتی ژن های سلول قرمز می گویند به نظر می رسد آنتی ژن ها هیچ هدفی ندارند. اگر آنها را از خون خارج کنید ، سلامتی شما آسیب نمی بیند. این احتمال وجود دارد که این آنتی ژن ها قبلاً هدف داشته باشند اما از طریق تکامل فعالیت خود را متوقف کرده اند.

در این مطلب با انواع گروه خونی و حقایقی که در مورد سلامتی می گویند، آشنا شدیم. نوع خون شما چیست؟

منبع: HEALTHYGEM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *