کاهش اضطراب با چند جمله ساده!

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در این شرایط هرکسی با اضطراب و استرس دست و پنجه نرم می کند. بسیاری از افراد حتی در بهترین زمان ها، به شدت نگران موقعیت خود هستند. در بعضی مواقع ما به جای اینکه به خود کمک می کنیم، به خود جملاتی را می گوییم که اضطرابمان را تشدید می کند. با ما همراه باشید تا کمی درباره جملاتی برای کاهش اضطراب صحبت کنیم.

گاهی اوقات کسانی هستند که می خواهند به ما آرامش دهند و راه حل را نشانمان دهند. به عنوان مثال بیایید نگاهی به صحبت یک مشاور بیندازیم:

وقتی احساس اضطراب دارید و خشمگین هستید، فکر می کنید اوضاع خیلی بد است. کافی است از خود این سوال را بکنید که، چه کسی این حرف را زده است؟

در آن زمان به خود می آیید و می بینید پاسخی ندارید و شما فقط با ذهن خود، مشکل پیدا کرده اید و نمی توانید کنار بیایید. شما یک موضوع کوچک را آنقدر بزرگ کرده اید که نمی توانید دیگر آرام بگیرید.

خب حالا بیایید به سراغ جمله هایی که شما به خود می گویید و جسم و روح خود را با آنها آزار می دهید، برویم.

  • رییس من فکر می کند من آدم خجالتی هستم

چه کسی این را گفته است؟

  • بهترین دوستم یک هفته به من تماس نگرفته، پس او از من عصبانی است

چه کسی این را گفته است؟

  • من یک پدر/ مادر/ شریک زندگی/ دوست بد هستم.

چه کسی این را گفته است؟

  • من به اندازه کافی قوی، خوب و با استعداد نیستم

چه کسی این را گفته است؟

شما با پرسیدن ” چه کسی این را گفته است ” می توانید اضطراب خود را کاهش دهید، جمله خود را ارزیابی کنید و به یک نتیجه خوب برسید.

بیشتر بخوانید: چگونه مثبت اندیشی را تقویت کنیم؟

بله شاید رییستان آخر هر پروژه که تحویل می دهید، به شما می گوید که کارتان بی نظیر است اما مدتی است که این جمله را بکار نمی گیرد. ممکن است رییستان سرش شلوغ است و کار زیادی دارد. اما شما باید بدانید که همیشه تلاش خود را کرده اید و بهترین کار خود را تحویل داده اید.

پرسیدن سوال از خود، نتیجه گرفتن و ارزیابی دوباره نتیجه ای که گرفته اید، بسیار به ذهنیت شما کمک می کند. شما انسان خیلی با ارزشی هستید که بخواهید با جملات منفی خود را درگیر کنید. هر زمانی که دچار اضطراب شدید کافی است برای کاهش اضطراب از خود بپرسید ” چه کسی این را گفته است”.

منبع: LIFEHACKER

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *