چگونه گفتگوی درونی منفی را ساکت کنیم؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

گفتگوی درونی منفی انرژی بسیار زیادی را از ما می گیرد و گاهی اوقات باعث اختلال در زندگی و کار ما می شود. اما چگونه گفتگوی درونی منفی را ساکت کنیم؟

برای آن یک نام انتخاب کنید

منتقد درونی خود را شخصی سازی کنید. به آن هویتی بدهید که خارج از شماست تا بتوانید با آن فاصله بگیرید. هر بار که منتقد درونی تان سر و صدا ایجاد می کرد ، به آن بگویید “امروز نه” ، که به توقف گفتگوی منفی درونی کمک می کند. جولیا کامرون ، نویسنده کتاب راه هنرمند ، گفتگوی درونی منفی خود را حسابدار می نامد.

چیزی احمقانه و سبک را انتخاب کنید تا منتقد درونی خود را به عنوان چیزی فاقد اعتبار در نظر بگیرید. انجام این کار به شما کمک می کند تا خودگویی منفی خود را در چشم انداز قرار دهید و مقداری از قدرت آن را از بین ببرید.

با افکارتان بازی کنید

تکنیک های رهایی از گفتگوی درونی منفی با افکارتان بازی کنید

افکار انتقادی خود را با آهنگ مورد علاقه خود بخوانید. همچنین می توانید به سادگی با تغییر نوع حروف ، طنز و سبکی را به افکار خود وارد کنید. به عنوان مثال ، در نظر ذهن شما ، تصویری که فونت را بر روی گفتگوی درونی منفی شما ایجاد می کند ، به عنوان طنزهای کمیک در نظر بگیرید. در این صورت شما بسیار راحت تر می توانید با طرز فکر سبک تری به تفکر خود نزدیک شوید.

هم چنین بخوانید: چگونه از افکار منفی خلاص شویم؟

با یک کش لاستیکی به خود یادآوری کنید

یک نوار لاستیکی یا کش مو روی مچ دست خود نگه دارید. هر بار که متوجه شدید منتقد درونی شما در حال کنترل است ، کش را بکشید و در سکوت بگویید “بس کن”. این کار شما را به زمان حال باز می گرداند ، جایی که می توانید فرمان و کنترل بیشتری بر انتخاب افکار خود داشته باشید.

با عبارت “و” گفتگوی درونی منفی را پایان دهید

در اینجا نحوه استفاده از آن در صحبت با خود را بیان می کنیم: فرض کنید منتقد درونی شما به شما چنین چیزی می گوید: “من هیچ وقت کار درستی انجام نمی دهم.” به جای تلاش برای مبارزه با این فکر ، آن را بپذیرید ، زیرا ممکن است حقیقتی در آن وجود داشته باشد. سپس ، مهمتر از همه ، تمرکز بر موارد دیگری که ممکن است واقعیت داشته باشند. به عنوان مثال ، “بله ، من ممکن است اشتباهی کرده باشم ، و می توانم از آن یاد بگیرم که دفعه بعد تغییرات را ایجاد کنم.”

عبارت های قدرتمندی را بنویسید

نوشتن عبارت های قدرتمندی یک یادآوری است که به شما کمک می کند تا به مرکز خود برگردید. به عنوان مثال ، “شما می توانید با این کار کنار بیایید” یا “واکنش یک فرد بازتابی از اوست ، نه من”.

عبارت های قدرتمندی تأییدات مثبت نیستند. تأییدات مثبت معمولاً بر اساس آرزویی است که با باورهای واقعی شما سازگار نیست. از طرف دیگر ، عبارت های قدرتمندی یادآورهای موجه و متوازن هستند.

عبارت های قدرتمندی خود را در جایی قابل مشاهده و برجسته نگه دارید. مثلا:

  • آنها را روی یادداشت های چسبنده ای که روی مانیتور یا کامپیوتر خود قرار می دهید بنویسید
  • آن ها را پس زمینه گوشی خود قرار دهید
  • آنها را به عنوان یادآوری تقویمی که چند بار در هفته برای خود ارسال می کنید ایجاد کنید

یک فایل خودستایی ایجاد کنید

برای رهایی از گفتگوی درونی منفی یک فایل خودستایی ایجاد کنید

خود را وادار به ایجاد یک مکان مداوم کنید که در آن روزانه یا هفتگی دستاوردهای خود را پیگیری می کنید. این می تواند یک Google Doc ، یک یادداشت روی تلفن شما ، یک پوشه ایمیل یا هر آنچه برای شما مفید است، باشد.

فایل خودستایی شما نه تنها باعث نشاط می شود ، بلکه مهمتر از همه ، به از بین بردن گفتگوی درونی منفی مغز شما کمک می کند. علاوه بر این با یادداشت دستاوردها می توانید پس از مدت طولانی به خوبی آن ها را توضیح دهید.

یک لیست پخش بسازید

ثابت شده است که موسیقی روحیه شما را بالا می برد و اضطراب را کاهش می دهد ، که آن را به پادزهر مناسب برای اثرات روحی روانی گفتگوی درونی منفی تبدیل می کند. یک لیست پخش از آهنگ های دلپذیر مورد علاقه خود را بسازید که هر زمان به آن نیاز داشتید آن را پخش کنید.

از فرد دیگری تعریف کنید

از سرتان بیرون بروید و از دیگران تعریف کنید. ادیت زیمرمن ، نویسنده “The Cut” ، آن را کاملاً توضیح می دهد:

“من یک نصیحت کوچک دارم ، این است که اگر تا به حال احساس وحشتناکی کردید و در یکی از این حالت های ناخوشایند ،” چه می کنم ، همه چیز بد است قرار گرفتید، ” چند تعریف و تمجید از افراد می تواند شما را از سر خود بیرون بیاورد و دوباره به جهان بازگرداند. برای من ، وقتی احساس می کردم واقعاً احساس ضعف کرده ام ، مانند یک نجات است.”

منبع: PSYCHOLOGYTODAY

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *