چگونه می توانیم مهربانی با خودمان را تجربه کنیم؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ذهنیات جدید ما را از دیدن همه موارد منفی و تلخ به سمت شادی، دید مثبت و بررسی فرصت ها سوق می دهد. ما مهربانی را از منظر نحوه برخورد با خانواده و دوستان می فهمیم. چه می شود اگر ما به همان شیوه ای که با دیگران رفتار می کنیم، با خودمان هم رفتار کنیم؟ اما چگونه می توانیم با خودمان مهربان باشیم؟

خود را ببخشید

این ممکن است بهترین و سخت ترین ابزار برای اجرا در زندگی شما باشد ، اما بسیار قدرتمند است! ما خیلی نسبت به خودمان سر سخت هستیم و اغلب خودمان هم بدترین منتقد خودمان هستیم. ما می توانیم به راحتی دوستان و خانواده خود را ببخشیم ، اما در این بخشش زمان سختتری داریم. وقتی گرفتار سرزنش خود شدید، مکث کنید و به این فکر کنید که چگونه با یک دوست به همان وضعیت واکنش نشان می دهید. اغلب ، ما به همان نوع بخشش نیاز داریم.

به خودتان نامه بنویسید

  این یک روش ساده اما گرانبها برای نوشتن افکار و احساسات شما بر روی یک کاغذ است. اگر کار سختی با نوشتن دارید ، تصور کنید که در حال نوشتن به خود جوان خود هستید. چه می خواهید بگویید؟ غالباً این سخنان دلگرمی است. بعد از اینکه زندگی ما را آزمایش کرد و برکت داد ، دلسوزی زیادی را برای خودمان در نظر می گیریم. نوشتن نامه های عاشقانه به ما چشم انداز می دهد که در آن می توانیم قدردانی را پیدا کنیم! اگر می خواهید ، می توانید آن را به خودتان نیز ارسال کنید ، یا آن را نگهداری کنید و در چند ماه یا حتی چند سال دیگر باز کنید.

از سلامت جسمی خود مراقبت کنید

این مورد ممکن است مثل پیاده روی روزانه در محله یا پارک مورد علاقه شما باشد. همچنین ممکن است مانند یک کلاس یوگا در یک روز صبح شنبه ، یا پیوستن به یک سالن ورزشی یا باشگاه بدنسازی مورد علاقه باشد. وقتی احساس آرامش می کنیم ، جسم ما به تمام آن انرژی و احساسات متوقف شده وابسته است. ما برای حفظ سلامت جسمی و همچنین سلامت عاطفی و روانی باید آن انرژی را پاک کنیم. هرچه انتخاب کنید بستگی به شما دارد! فقط اطمینان حاصل کنید که حال شما خوب است و در حالی که در آن حال حضور دارید تفریح می کنید.

به دنبال یک درمانگر باشید

  وقتی صحبت از سلامتی عاطفی و روانی می شود ، جستجوی سلامتی حرفه ای یک راه عالی برای مهربانی با خود است. همیشه نمی توانیم به خودمان کمک کنیم. ما به کسی احتیاج داریم تا جایی برای ما داشته باشد ، ما را بشنود و دیدگاه هایی را ارائه دهد.

اگر در تفکر منفی مشکلی دارید ، درمان می تواند بسیار مفید باشد. فقط مطمئن شوید که با یک ذهن باز و دلسوزی خود آماده هستید وارد آن شوید.

برای خودتان گل بخرید

این ممکن است به نظر یک روش کلیشه‌ای برای مهربانی با خود باشد ، اما درباره آخرین باری که برای خود گل خریده اید ، فکر کنید. به همان روشی که با کسی که دوست داشتید رفتار کنید، با خودتان رفتار کنید. همه حرکات مانند خرید گل برای خود ، حرکت به سمت الگوهای عادت جدید هستند و چشم انداز جدیدی از شادی ، خوشبختی ، صلح و رضایت ایجاد می کنند.

خود را با افراد همفکر احاطه کنید

  انرژی ما فقط با قرار گرفتن در اطراف افراد دیگر می تواند به روش هایی ارتقا یابد که شروع جدید و تازه ای را در روزگار ما به وجود آورد. اطمینان حاصل کنید که دوستانی را پیدا خواهید کرد که با شما صبور باشند و فضایی را برای شنیدن و دوست داشتن شما ایجاد کنند. اگر احساس می کنید دوستان شما توانایی این کار را ندارند ، ممکن است لحظه ای باشد که مدت زمانی را که با آنها می گذرانید محدود کنید. به یاد داشته باشید که خود را با افرادی احاطه کنید که بتوانند شما را در مقابل افرادی که فقط شما را پایین می آورند بلند کنند!

یک روز “مراقبت از خود” داشته باشید

یک روز “مراقبت از خود” همه چیز در مورد حضور با خود و لذت بردن از چیزهای کوچک با قدردانی بیشتر است.

برای مدیتیشن وقت بگذارید

این یک تمرین شگفت انگیز برای تنظیم وضعیت روحی شماست و می خواهد به شما بیاموزد که چگونه با خود مهربان باشید. با استفاده از برنامه های مراقبه بسیار زیاد می توانید جلسات هدایت معلم یا تایمر با موسیقی پس زمینه ملایم را پیدا کنید. معلمان مدیتیشن غالباً می گویند که همه پاسخ های ما در درون ما قرار دارند ، بنابراین شروع این عمل در زمانی که ما در تلاش هستیم می تواند بینش قدرتمندی را ارائه دهد.

هم چنین بخوانید: معرفی ۵ اپلیکیشن مدیتیشن و کاهش استرس

از اشخاص با انرژی منفی دوری کنید

بعضی اوقات تمرین مهربانی به معنای بریدن تارهای آن چیزی است که دیگر باعث شادی در زندگی نمی شود. این ممکن است یک ایده ، روال یا شخص باشد. خوب است از چیزی که شما را فرو می ریزد دور شوید. وقتی بتوانید از چنین اشخاصی فاصله بگیرید، فضای بیشتری برای شما باز می شود تا آن خلأ را با آنچه در واقع شما را خوشحال می کند پر کنید!

استراحت کنید

 ما همیشه نیازی به کار ، حرکت ، ایجاد و کار نداریم. بیشتر اوقات ما به استراحت نیاز داریم! ما باید به سادگی باشیم و باید بدانیم که این چیزی بیش از خوب است. همه ما روزهایی داریم که احساس کمبود و احساس راحتی می کنیم. در این لحظه ها ، یا می توانیم در ناامیدی خود غرق شویم ، یا می توانیم ابزارهای ساده اما مؤثر را برای شارژ شدن خود تمرین کنیم.

حقیقت محبت و مهربانی این واقعیت است که همه ما فقط بهترین تلاش خود را انجام می دهیم در واقع شما به اندازه هر کس در کل جهان ، مستحق عشق و محبت خود هستید.

منبع: LIFEHACK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *