چگونه صحبت کردن درباره آینده زندگی ما را تغییر می دهد؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ما در طول روز مکالمات بسیاری با خودمان داریم، باید درباره این مکالمات بسیار مواظب باشیم و بدانیم که چگونگی صحبت با خودمان آینده را تغییر می دهد.

۱.از نوشتن درباره آینده به عنوان یک ابزار استفاده کنید

نوشتن ابزاری است که دست کم گرفته شده است. زمانی که چیزی را می نویسید، قدرت خود را به آن انتقال داده و نگرانی های خود را هم کاهش می دهید. در ادامه برخی روش ها را برای استفاده از نوشتن به عنوان ابزاری برای مکالمات سالم با خودتان درباره آینده صحبت می کنیم:

برای آینده خودتان نامه بنویسید

این کار روشی برای ترسیم و تصور زندگی ای است که می خواهید، زیرا در آن آرزوها، رویاها و اهدافی که می خواهید به آن ها برسید را بیان می کنید.

یک نامه از گذشته خودتان بنویسید

گاهی اوقات لازم است که به کودک درونمان بازگردیم و از آن دید به دنیا نگاه کنیم. هر چقدر بزرگتر می شویم راح تر از رویاهایما دست می کشیم. اما کودک درون همواره ما را به تلاش و دست نکشیدن از آرزوها تشویق می کند.

لیستی از کتاب ها و نویسندگان مورد علاقه خود تهیه کنید

لیستی از تمام کتاب های مورد علاقه خود را تهیه کنید ،بگذارید این لیست خلاقیت شما را آزاد کرده و احساسات مختلفی را از درون به حرکت درآورد.

۲. سه مدل از افراد را برای خود پیدا کنید

همواره در زندگی خود سه مدل از افراد داشته باشید:

یک مربی پیدا کنید

داشتن یک مربی خوب می تواند زندگی و خود شما را به شیوه های غیرقابل تصور تحت تاثیر قرار دهد. اما قبل از اینکه سفر خود را برای یافتن یک راهنما آغاز کنید، ابتدا باید مشخص کنید که اهداف تان چه هستند و چه مربی ای خوب به نظر می رسد. کسی را پیدا کنید که سبک زندگی شما را داشته باشد و اهدافی را که می خواهید به دست آورید را داشته باشد.

یک همراه و همکار پیدا کنید

علاوه بر یک مربی، شما باید کسی که در مسیر در کنار شما باشد، داشته باشید؛ این شخص می تواند کسی باشد که شما می توانید با آن ارتباط برقرار کنید، کسی که با مشکلات مشابه مواجه است یا کسی که دید مشابهی دارد.

یک دنبال کننده پیدا کنید

یادگیری یک خیابان دو طرفه است و همیشه فرصتی برای یادگیری از دیگران وجود دارد – حتی از کسانی که ممکن است بسیار جوانتر یا کمتر تجربه شوند. داشتن یک مدافع همان قدر مهم است که یک مربی و یک همکار داشته باشید.

۳. نقش آینده را بازی کنید

با نقش های مختلف، چیزهای متفاوتی دریافت می کنید:

از خودتان بپرسید چه کارهایی در آینده قرار است انجام شوند؟

سوالات ما درباره آینده بسیاری از موارد را مشخص می کنند:

  • صبح امروز صبح برای صبحانه چه خواهی خورد؟
  • شما کجا کار می کنید و در مورد آن چه احساسی دارید؟
  • کتاب خواندن را تمام کردید؟
  • چه شامپو و تهویه ای استفاده می کنید؟

با انجام این کار دید واضح تری نسبت به آینده پیدا خواهید کرد.

نقش انسان آرمانی خود را بازی کنید

یکی از راه های صحبت با خود برای شناخت آینده، شناخت شخصیت ایده آل و آرمانی خود و تلاش برای نقش بازی کردن آن و شناخت میزان اختلاف با آن است.

آرزوها و اهداف خود را بنویسید و آینده دلخواه خود را تجسم کنید. آینده در دستان شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *