چگونه صبور باشیم و مسئولیت زندگی خود را قبول کنیم؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

صبور بودن را می توان “توانایی پذیرش یا تحمل با تأخیر ، رنج کشیدن بدون عصبانیت یا ناراحتی” معنا کرد. صبر و پشتکار تأثیر جادویی دارد که قبل از آن مشکلات از بین می روند . وقتی شما صبر می کنید ، احتمال شاد بودن و موفق بودنتان در زندگی بیشتر است. در این مقاله خواهید آموخت که چرا صبور بودن برای شما خوب است و چگونه باید صبور باشید تا بتوانید زندگی بهتر خود را کنترل کنید.

من همیشه در زندگی تلاش کرده ام که صبور باشم. حتی می دانم اگر بتوانم صبور باشم ، همیشه نتیجه بهتری می گیرم. صبور بودن یک مفهوم ساده است اما به دلایلی ، عملی کردن آن بسیار دشوار است. تمرین صبرکردن به شما کمک می کند تا بهتر توپ هایی را که زندگی به سمت شما پرتاب می کند ، مدیریت کنید. همچنین صبر کردن ، آرامش ، خوش بینی ، امید و اطمینان را به زندگی شما می بخشد.

فواید صبور بودن

صبر راهی عالی برای اعمال کنترل خود است. وقتی صبور هستید ، بیشتر احتمال دارد مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرید. در اینجا سه فایده کلیدی وجود دارد ( البته موارد بسیاری وجود دارد ) که با هنر تمرین صبر، می تواند وارد زندگی شما شود:

گرفتن تصمیم گیری بهتر

با یادگیری صبرکردن ، در تصمیم گیری بهتر خواهید شد. صبر به شما فضای تنفس می دهد و بنابراین شما با استفاده از زمان با ارزیابی شرایط دشوار، راحت هستید و در مورد نحوه انجام کار خود تأمل می کنید.

شما همچنین اعتماد به نفس بیشتری به وجود می آورید و می دانید که اگر در تصمیم گیری عجله کنید ، برای شما نتیجه خوبی نخواهد داشت. اگر تصمیم شما با عجله گرفته شود ، احتمال بزرگ شدن اشتباه نیز بیشتر است.

هوای سرد

یک زندگی خوب متعادل

با صبورتر شدن در زندگی خود ، استرس را به شدت کاهش خواهید داد. از آنجا که شما خودآگاه تر هستید ، درک بهتری از آنچه شما را خوشحال می کند و تمایل دارید روی انجام کارهایی که باعث خوشحالی شما می شود تمرکز می کنید. نتیجه این امر این است که شما بیشتر از این که دائما مجبور به جنگ با آتش باشید ، به نحوه زندگی متعادل خود بیشتر آگاهی پیدا می کنید.

ارتباطات بهتر

با صبر بیشتر ، نسبت به اشتباهات و کاستی های دیگران درک و انعطاف پذیرتر می شوید. در نتیجه ، شما می توانید روابط قوی تر و طولانی تری را برقرار کنید. صبر برای بسیاری از ما به راحتی بدست نمی آید ، خصوصاً وقتی در دنیایی از اختلال و تغییر مداوم زندگی می کنیم. صبر یک ذهنیت است و چیزی نیست که یک شبه به وجود بیاید. اگر واقعاً می خواهید فردی صبورتر باشید ، باید برای انجام کار آماده باشید. در آغوش گرفتن صبر در زندگی شما بخشی از یک سفر زندگی است و از این رو شما باید مایل باشید که در آن مسافت طولانی باشید.

اگر می توانید قبول کنید که آسایش خوب خود دست بکشید و بدانید ایجاد دیدگاه بیمار فوراً به نتیجه نمی رسد ، پس شما آماده هستید تا صبر و شکیبایی را در زندگی خود در آغوش بگیرید.

بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید تا صبورتر باشید و کنترل زندگی خود را به دست بگیرید؟

چگونه بیشتر صبور باشیم؟

در زیر ۳ تکنیک عملی ذکر شده است که می توانید همین حالا در زندگی خود به کار بگیرید و به شما کمک می کند صبور تر باشید و مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرید.

هم چنین بخوانید: چگونه با حوصله و صبور باشیم؟

درک کنید که چه چیزی احساس بی تاب بودن را به شما می دهد

نقطه مقابل صبر ، بی تاب بودن است. هرکسی بارها در زندگی بارها احساس بی تابی را تجربه کرده است. در واقع ، نمی توانید از آن فرار کنید!

برای اینکه شما صبور تر شوید ، مهم است که بفهمید چه چیزی باعث احساس بی تابی شما می شود. این چه چیزی است که شما قبل از از دست دادن ، فکر می کنید یا احساس می کنید درست است؟ هنگامی که شما می دانید چه چیزی شما را تحریک می کند ، می توانید از تمرینات آرام استفاده کنید تا بتوانند به شما کمک کنند احساسات بی تابی و بی صبری را کنترل کنید قبل از آنکه آنها کار خود را بسازند.

قبل از واکنش نشان دادن صبر کنید و تمرین های نفس عمیق کشیدن تکنیک های خوبی برای کمک به شما در مدیریت احساسات بی تاب است. شمارش از ۱۰۰ به کم برای نفس کشیدن شما ، تکنیک دیگری است که کمک می کند قبل از واکنش ، صبر کنید.

کارهایی که اهمیت ندارند را انجام ندهید

وقتی کارهایی انجام می دهیم که واقعاً مهم نیستند ، می توانیم به راحتی پریشان شویم و دچار استرس شویم. آنها همچنین وقت بزرگی را از ما می گیرند. یکی از راه های رفع استرس ، متوقف کردن انجام کارهایی است که استرس بیشتری برای شما ایجاد می کنند. در پایان روز چند دقیقه از وقت خود را صرف کرده و در مورد کارهایی که انجام داده اید فکر کنید. این وظایف را یادداشت کنید و سپس وظایفی را که فردا باید انجام دهید را بنویسید.

صبر در مورد داشتن دید مثبت و تأمل برانگیز در زندگی است ، بنابراین به هر یک از این کارها نگاه کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک از کارها ، اولویت های اصلی فردا هستند و کدام کارها می توانند برای چند روز به عقب بیفتند. سپس کارهای مهم را انجام دهید. اگر به طور مداوم این تکنیک را تمرین کنید ، به آرامی کنترل زندگی خود را پس خواهید گرفت.

بر روی تغییر نگرش خود کار کنید

فردی که صبور است ، می تواند موقعیت ها را از دید مثبت تر ارزیابی کند. آنها تمایل دارند وضعیت دشوار را آنگونه که هست بپذیرند و با آن مبارزه نخواهند کرد یا از آن دوری نمی کنند. آنها با آن کار می کنند و تلاش می کنند تا روی راه حلی کار کنند که به آنها امکان پیشبرد را بدهد.

صبر داشتن ، دیدگاه و نحوه نگاه شما به موقعیت هاست. اگر اتوبوس خود را از دست دادید یا برای یک جلسه دیر می روید و در ترافیک گیر کرده اید ، باید در مورد نحوه واکنش خود انتخاب کنید. انسان صبور برای ایجاد چرخش مثبت در وضعیت ، کار خواهد کرد و سعی خواهد کرد تنشی را که به طور بالقوه می تواند ایجاد کند را کاهش دهد. داشتن نگرش بدون صبر به زندگی نمی تواند به خوبی به شما خدمت کند. بی حوصلگی ، شما را از زندگی در جایی که کنترل می کنید را منع خواهد کرد.

راه حل هایی که می توانید از آنها استفاده کنید که به شما کمک می کنند چشم انداز مثبت تری در زندگی داشته باشید عبارتند از:

تجسم کردن : سعی کنید از مشکل جلو بزنید. مواجه شدن با مشکلات و چگونگی پرداختن به آنها و نتایج مثبت را تصور کنید. فعالیت کنید و فعالیتهایی را انتخاب کنید که به شما کمک می کند تا استرس و تنشی را که احساس می کنید را رها کنید. موارد زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید مانند یوگا ، پیاده روی ، ورزش های تنفسی و مراقبه و غیره. فعالیت هایی را انتخاب کنید که به شما آرامش می بخشد و به طور مرتب متعهد به انجام این فعالیتها هستید.

افکار نهایی

تمرین صبور بودن و شکیبایی در زندگی به شما این امکان را می دهد تا انتخاب آزادی بیشتری داشته باشید و در نتیجه ، کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشید. اگر به سفر زندگی صبور بودن متعهد شوید ، پاداش هایی که از آنها به دست می آورید باورنکردنی خواهد بود. چه کسی نمی خواهد زندگی شکوفا خود را مسئولیتش را نداشته باشد؟!

منبع: LIFEHACK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *