چگونه بر ترس از مسئولیت پذیری غلبه کنیم؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

همه ما در نقطه‌ای معین متوقف می‌شویم، از انجام حرکاتی که باعث پیشرفتمان می شوند دست می‌کشیم، ساکن می شویم و به دنبال به چالش کشیدن وضع موجود نیستیم. همه این ها تا زمانی خوب است که اتفاق عجیبی بیفتد، انگیزه درونی شما شروع شود، متوجه شوید که دیگر رشد نکرده اید و ترس از مسئولیت پذیری بر شما حاکم شده است.

درک اینکه از نظر ذهنی تسلیم ترس، شک و نگرانی شده اید که شما را از پیگیری بزرگترین ظرفیت خود باز می دارد، می تواند یک تجربه آزاردهنده باشد.

در این مقاله برخی از قدرتمندترین گام‌های عملی را که می‌توانید فوراً انجام دهید تا به زندگی خود در مسیر درست برای انتخاب راه سخت، غلبه بر چالش‌ها و گسترش توانایی‌های خود رونق بخشید، تشریح خواهیم کرد. بنابراین می توانید شروع به پذیرش مسئولیت کنید.

اجرای هر یک از این استراتژی های سنگین به شما کمک می کند ترس از مسئولیت پذیری را پشت سر بگذارید و در زندگی به موفقیت بیشتری برسید.

مسئولیت پذیری را به شعار خود تبدیل کنید

F.E.A.R دو معنی دارد، با همه چیز روبرو شو و برخیز یا همه چیز را فراموش کن و فرار کن.

تصمیم به اجرای مسئولیت پذیری به عنوان شعار زندگی خود، به افراد کمک می کند تا دست به اقدام بزنند و با وجود ترس به دنیای ناشناخته ها قدم بگذارند. زیرا به دلیل تصوری که از خود دارند، می توانند بر ترس از مسئولیت پذیری غلبه کنند.

انجام کارهای دشوار به معنای واقعی کلمه همان چیزی است که آن ها هستند، بخشی از هویت افراد است و با هوشمندانه قرار دادن آن ها به عنوان طرح اولیه خود، افراد شجاعانه کارهایی را انجام می دهند که آن ها را می ترساند و در نتیجه به دستاوردهای بیشتری می رسد.

سوال بزرگ این است:

چه شعار یا مانترای را می توانید برای خود تعیین کنید که هر روز به آنجا بروید و زندگی را به چنگ بیاورید؟

نکته باورنکردنی این است که انجام مکرر کاری که شما را بیشتر می ترساند، هجوم اندورفین ها را تحریک می کند که شما را برای موفقیت در چالش بعدی آماده می کند.

از آنجایی که انجام کارهای دشوار بخشی از هویت شماست، تبدیل به یک عادت می شود، و از آنجا که هر روز پیروزی های کوچک را جشن می گیرید، این رفتار را تقویت می کنید و این باعث می شود مغز شما به طور سیستماتیک به دنبال فرصت های بیشتری برای بیرون راندن قایق باشد.

در نتیجه شما از ترس خود از مسئولیت دور می شوید و به سمت احساس توانایی بیشتر برای پذیرفتن مسئولیت هایی می روید که قبلاً از آنها فرار می کردید.

این را به خاطر داشته باشید، بزرگترین پاداش معمولاً پشت دری است که ما بیشتر از آن می ترسیم، این می تواند شامل به دست آوردن مشتریان جدید، روابط جدید یا به سادگی کشف استعدادهای جدیدی باشد که هرگز نمی دانستیم داریم.

هم چنین بخوانید: چگونه صبور باشیم و مسئولیت زندگی خود را قبول کنیم؟

مسئولیت زندگی شخصی خود را به عهده بگیرید

وقتی صحبت از مسئولیت می شود، همه چیز از خود شما شروع می شود!

هیچ کس نمی تواند چیزی را به شما تحمیل کند، حتی اگر احساس واقعی داشته باشید، این انتخاب شماست که این احساسات را به عنوان حقیقت خود بپذیرید.

راه برای عبور از این امر این است که مسئولیت شخصی هر اتفاقی را که در زندگی تان می افتد به عهده بگیرید.

این بدان معناست که میزان آمادگی شما برای مصاحبه، ترافیکی که باعث دیر رسیدن شما می شود و کم شدن غیرمنتظره باتری لپ تاپ همه مسئولیت شماست.

این یک تغییر نگرش به مالکیت کامل است، وقتی با این طرز فکر به موقعیت نزدیک می‌شوید، انرژی درون را تغییر می‌دهید و شعله‌های اشتیاق، هدف و جهت دوباره شروع به شعله‌ور شدن می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر رئیس خود را به خاطر بدبخت کردن زندگی‌تان سرزنش می‌کنید، اضافه کاری می‌کنید و احساس خشم و عصبانیت در خود دارید، فرصت ایجاد اعتماد به نفس محکمی که از درون می‌آید را کاملاً از دست می‌دهید.

تجارب این چنینی باعث توانمندی هستند نه ناتوان کننده.

با انتخاب تمرکز بر روی آنچه می توانید کنترل کنید، نگرش و نحوه ظاهر شدنتان با وجود مشکلات، چرخ های موفقیت را به حرکت در می آورید.

وقتی این مسیر را انتخاب می کنید و زود سر کار حاضر می شوید به جای اینکه از این که باید کار کنید ناراحت شوید، انرژی خود را به فرصتی که پیش روی شماست تغییر می دهید، این یک تغییر دهنده بازی است.

به جای اینکه فکر کنید «باید کار کنید»، اکنون آن را به عنوان یک امتیاز برای کار می‌بینید، هر روز بهترین کار خود را انجام می‌دهید و در نتیجه بیش از حد کار ارائه می‌دهید، نتیجه این است که رئیس‌تان آسان‌ گیر تر می شود و به شما خودمختاری می‌دهد.

وقتی صحبت از تمرکز شد، نکته بعدی واقعاً ارزش توجه دارد.

دیدگاه خود را تغییر دهید

به عنوان مثال، به شما این فرصت داده می شود که یک سخنرانی بزرگ داشته باشید، اما می ترسید که آن را به هم بزنید و بنابراین آن را رد می کنید. زمانی که وظیفه خود را دارید، بر اساس این اصل عمل می کنید و با خود می گویید: «این سخنرانی را انجام می دهم زیرا به نیازمندان کمک می کنم، اگر یک زندگی را تغییر دهم ارزشش را دارد».

وقتی این را به عنوان فشارسنج خود برای موفقیت تنظیم می کنید، ترس از بین می رود و ماموریت دوباره ظاهر می شود. این دیگر به شما و شک های شما مربوط نمی شود، بزرگتر از آن است، به این علت که، بخشش و خدمت در سطحی عمیق تر است.

وقتی بخشش در مرکز کاری است که انجام می دهید، برای مبارزه معنا و هدف ایجاد می کند، ترس را از بین نمی برد، اما به شما قدرت ادامه دادن می دهد. تجزیه و تحلیل و نگرانی را متوقف می کند و شما را قادر می سازد تا زندگی با هدف قلبی داشته باشید.

اینجاست که شما واقعاً دوباره زنده هستید.

امروز چه چیزی می توانید ببخشید؟ چگونه می توانید با انجام کاری که از انجام آن می ترسید به دیگران خدمت کنید؟

قورباغه را قورت بده

وقتی احساس می‌کنید گیر افتاده‌اید و در فکر چیزهایی هستید که هنوز اتفاق نیفتاده اند، در لحظه حال نیستید، در واقع با نگرانی درباره چیزهایی که هنوز در راه هستند، شادی را می‌دزدید.

وقتی متعهد به خوردن قورباغه می شوید، به این معنی است که ابتدا با چیزهای سخت مقابله می کنید، آنها را زودتر از سر راه خود خارج می کنید.

از خواب بیدار می‌شوید و وارد باشگاه می‌شوید، آن ایمیل دشوار را ارسال می‌کنید، آن مکالمه ناخوشایند را انجام می‌دهید.

هنگامی که شاهد انجام کارهایی هستید که شما را می ترساند، دست خود را برای انجام وظایف و نقش هایی که خارج از منطقه راحتی شما هستند بالا می گیرید، به خود نشان می دهید که برای همه چیز در مورد خود احترام و ارزش قائل هستید.

قطعه بعدی جادو است، این همان چیزی است که تمام آن تلاش را به پیشرفت سریع و اعتماد به نفس عمیق تبدیل می کند، یعنی اعتماد به نفس.

اعتماد به نفس یک معامله بزرگ است، بسیار مهم است که به هر قیمتی تعهداتی را که نسبت به خود دارید حفظ کنید.

با انجام کاری که می‌گویید انجام خواهید داد و به قول‌هایی که به خودتان می‌دهید عمل می‌کنید، مثلاً «امروز با ۲۰ مشتری جدید برای کسب‌وکارم تماس خواهم گرفت» باعث ایجاد اعتماد به نفس و در نتیجه ایمان شما به خودتان می‌شود تا چندین مورد را ارائه دهید.

با خوردن قورباغه می توانید این تمرین را روزانه انجام دهید و هر روز اول چیزهای سخت را از سر راه خود بردارید، این یک پیروزی برای خودتان است و به طور قابل توجهی به دستاوردهای بیشتری خواهید رسید.

دویدن با شیرها را انتخاب کنید

ممکن است فکر کنید، این کمی عجیب است، چرا من ترجیح می‌دهم مسابقه‌ای را با پادشاه جنگل انجام دهم، اما چیزی که به آن می‌رسم این است که اطراف خود را با کسانی احاطه کنید که به شما قدرت می‌دهند، شما را تقویت می‌کنند و پتانسیل‌هایتان را می‌بینند.

اگر دائماً احساس می‌کنید تحت فشار هستید، توسط دیگران محدود شده‌اید و انرژی منفی افرادی را جذب می‌کنید که ذهنیت محدودیت‌ها، کمبودها و مشکلات خود مانع از آن شده‌اند، کاملاً خسته کننده است.

حواستان باشد که با چه کسی وقت می گذرانید، به خصوص اگر متوجه شده اید که شروع به ترس از مسئولیت پذیری کرده اید. این نشانه بزرگی است که نشان می دهد شما باید از نزدیک از دایره درونی خود محافظت کنید زیرا ممکن است آن ها بیشتر از اینکه مفید باشند ضرر و آسیب برسانند.

زندگی آشفته است، همه ما مشغول می شویم، ایده ها یا اهداف قبلی می توانند ما را به سمت ایجاد عاداتی سوق دهند که ناسالم هستند، مانند عدم تغییر جهت در صورت لزوم.

متوجه می‌شوید که وقتی محیط خود را ارتقا می‌دهید، در درجه اول کسانی که اجازه می‌دهید هر روز روی شما تأثیر بگذارند، سیل انرژی جدیدی را احساس خواهید کرد. وقتی این اتفاق می‌افتد، از آن استفاده کنید و در آن گیر کنید.

به طور مشابه، اگر وقتی در اطراف افراد خاصی هستید، خود را پرانرژی، با اعتماد به نفس بیشتر و در آرامش می بینید، از پیروی از شهود خود نترسید و تغییراتی ایجاد کنید.

تمام گفته‌ها و انجام‌ها، احساس ترس از مسئولیت پذیری و غلبه بر آن برای اینکه بتوانید در زندگی به دستاوردهای بیشتری برسید، به تلاش آگاهانه برای آگاهی از آن در زمان وقوع و اقدام سریع برای رسیدگی به آن مربوط می‌شود.

منبع: LIFEHACK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *