چگونه با حوصله و صبور باشیم؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تمرین صبور بودن و شکیبایی در زندگی شما به شما امکان می دهد تا کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشید.در این مطلب ۳ تکنیک عملی ذکر شده است که می توانید همین حالا در زندگی خود به کار بگیرید و به شما کمک می کنند صبور تر باشید و مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرید.

راه های صبور بودن

علت بی تابی خود را پیدا کنید

نقطه مقابل صبر ، بی تاب بودن است. هرکسی بارها در زندگی بارها احساس بی تابی را تجربه کرده است – در واقع ، گریزی از آن وجود ندارد.

برای اینکه شما صبو تر شوید ، مهم است که دریابید چه چیزی باعث احساس بی حوصلگی شما می شود. هنگامی که بدانید چه چیزی شما را تحریک می کند ، می توانید با استفاده از تمرینات آرامش بخش کار کنید تا به شما در مدیریت بهتر احساسات هنگام شروع ساخت کمک کند.

قبل از هر واکنشی صبر کنید ، صبر کنید. تمرین های عمیق نفس کشیدن تکنیک های خوبی برای کمک به شما در مدیریت احساسات بی تاب است. قبل از هر واکنشی تا ۱۰۰ بشمارید. این تکنیک به شما کمک می کند که صبر بیشتری داشته باشید.

انجام ندادن کارهای بی اهمیت

وقتی کارهایی انجام می دهیم که واقعاً مهم نیستند و زمان زیادی را می گیرند ، می توانیم به راحتی کم طاقت شده و دچار استرس شویم. یکی از راه های رفع استرس ، متوقف کردن انجام کارهایی است که استرس بیشتری برای شما ایجاد می کند. در پایان روز چند دقیقه از وقت خود را صرف کرده و در مورد کارهایی که انجام داده اید تأمل کنید. این وظایف را یادداشت کنید و سپس وظایفی را که فردا باید انجام دهید بنویسید. صبر موجب داشتن دید مثبت در زندگی است ، بنابراین به هر یک از این کارها نگاه کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک از آن ها اولویت های اصلی فردا هستند و کدام کارها می توانند برای چند روز به تعویق بیفتند. سپس کارهای مهم را انجام دهید. اگر به طور مداوم این تکنیک را تمرین کنید ، به آرامی کنترل زندگی خود را پس خواهید گرفت.

روی تغییر نگرش خود کار کنید

فردی که صبور است ، می تواند موقعیت ها را از دید مثبت تر ارزیابی کند. آنها تمایل دارند وضعیت دشوار را آنگونه که هست بپذیرند و با آن مبارزه نخواهند کرد یا از آن دوری نمی کنند. بلکه سعی می کنند روی راه حلی کار کنند که به آنها امکان پیشبرد را بدهد.

صبر همه چیز در مورد دیدگاه و نحوه نگاه شما به موقعیت هاست. اگر اتوبوس خود را از دست دادید یا به یک جلسه دیر رسیدید یا در ترافیک گیر کرده اید ، باید چگونگی واکنش خود را انتخاب کنید. فرد صبور سعی خواهد کرد تنشی را که به طور بالقوه ایجاد می شود ، کاهش دهد.

تکنیک هایی که به شما کمک می کنند چشم انداز مثبت تری در زندگی داشته باشید عبارتند از:

تجسم

خود را در مواجهه با مشکل ببینید و به چگونگی پرداختن به آن فکرکرده و نتایج مثبت آن را تصور کنید.

فعال باشید

فعالیت هایی را انتخاب کنید که به شما کمک می کنند استرس و تنش را رها کنید. موارد زیادی وجود دارد که می توانید به این منظورانجام دهید مانند یوگا ، پیاده روی ، ورزش های تنفسی و مدیتیشن. فعالیت هایی را انتخاب کنید که به شما آرامش می بخشند و به طور مرتب متعهد به انجام این فعالیت ها هستید.

منبع:LIFEHACK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *