چرا ماشین ظرفشویی نسبت به روش دستی بهتر است؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

خبر خوب برای همه کسانی که از شستن ظرف ها با دست متنفرند: وقت آن است که اسفنج را کنار بگذارید و از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید! با این کار ظرف های شما سالم تر می مانند و از محیط زیست هم محافظت خواهید کرد. در ادامه با ما با بررسی مزایای ماشین ظرفشویی در مقایسه با شستن ظرف ها با دست، همراه باشید.

کارآمدی بیشتر

ماشین ظرفشویی مانند یک موجود جادویی آشپزخانه است: ظرف های کثیف را در آن قرار می دهیم و ظرف های تمیز و براق دریافت می‌کنیم. البته که همه ما می خواهیم در مصرف آب صرفه جویی کنیم، هنگامی که ازاین وسیله استفاده می کنیم با استفاده نکردن از اسکاچ، از محیط زیست محافظت خواهیم کرد.

هم چنین بخوانید: استفاده های کاربردی از وسایل آشپزخانه(ویدیو)

استفاده از ماشین ظرفشویی شما هزار برابر بهتر از شستن ظرف ها با دست است. طبق گفته EPA ، جریان استاندارد شیر آب آشپزخانه ۸٫۳ لیتر در دقیقه است. این مقداربرای آب بسیار زیاد است! اما بدانید هنگامی که ظرف ها را با دست می شویید این مقدار، ۱۰۲ لیتر تخمین زده شده است.

در مقابل ، ماشین های ظرفشویی دارای برچسب انرژی ENERGY STAR® بیش از ۲۱ لیتر آب برای کل یک بار مصرف نمی کنند (و برخی از آنها حتی ۱۱ لیتر مصرف می کنند). حتی مدل های قدیمی فقط از ۳۸ تا ۵۸ لیتر در هر چرخه استفاده می کنند ، که هنوز هم نصف مصرف آب با شست و شوی دست است. دستگاه های جدید همچنین دارای سنسورهایی هستند که تشخیص می دهند چه مقدار آهک از ظروف خارج می شود و فقط به اندازه لازم از آب استفاده می کنند. برای رقابت با ماشین ظرفشویی، باید همه ظرف ها را کمتر از ۲٫۵ دقیقه بشویید!

ضدعفونی کردن ظرف ها

مزیت ماشین ظرفشویی فقط مربوط به صرفه جویی در مصرف آب نیست. ماشین ظرفشویی می تواند آب را در دمای بسیار بالا از ۱۴۰ درجه فارنهایت تا ۱۵۵ درجه فارنهایت گرم کند ، که ظروف را هنگام شستشو ضد عفونی می کند. حتی با دست کشهم نمی توان آب در این دما را تحمل کرد. این درجه حرارت بالا به این معنی است که کافی است که ظروف را پاک کرده و در ماشین قرار دهید و اجازه دهید که کارش را انجام دهد.

مهم نیست که چقدر از ماشین ظرفشویی استفاده کنید ، همیشه وسایلی که می خواهید با دست بشویید ، مانند ظرف های چدنی خود ، چاقوی گران قیمت آشپزخانه و هر نوع ظروف چوبی یا تخته ای را در آن قرار دهید. فقط به یاد داشته باشید که حتما قبل از این کار، ظرف ها را پاک کنید.

منبع: READERSDIGEST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *