چرا باید نصیحت های مادرانه رو به کار بگیریم؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شاید شما جزو آن دسته از افراد هستید که از نصیحت های مادرانه خسته شده اید و به طور مداوم به مادرتان غر می زنید که چقدر شما را نصیحت می کند و دیگر شما بزرگ شده اید. ما در این مطلب  بعضی از نصیحت های مادرانه که به شما می گویند را خواهیم گفت و نشان خواهیم داد که پشت صحبتشان، دلایل علمی وجود دارد.

با صدای بلند موسیقی گوش نکنید

اگر چه ممکن است شما نا شنوا نشوید، اما به مرور زمان شنواییتان کاهش پیدا می کند و به پرده گوش آسیب وارد می شود. در نوجوانان این فرایند بسیار شایع تر از بقیه می باشد. شاید از خود بپرسید دلیلش چیست؟ قرار گرفتن روزانه با صدای بیشتر از ۸۵ دسی بل مانند قرار دادن هدفون با آهنگ بلند، ماشین چمن زنی، اره برقی و کنسرت موسیقی همه به راحتی به گوش شما آسیب وارد می کنند.

نصیحت های مادرانه

نخ دندان را فراموش نکنید

استفاده از نخ دندان ممکن است برای شما بسیار دردناک باشد، اما مادر شما شب تا شب اصرار دارد که این کار را انجام دهید. اگر نخ دندان نکشید، پلاکت هایی ایجاد می شود و این پلاکت به بیماری لثه تبدیل می شود. بیماری لثه اگر درمان نشود به بیماری قلبی، دیابت و از دست دادن دندانتان منجر می شود. پس شما باید از مادر خود ممنون باشید.

هم چنین بخوانید: ۹ روش جلوگیری از پوسیدگی دندان

کفش خود را بیرون از خانه در بیاورید

آوردن کفش به داخل خانه، علاوه بر اینکه تمیزی خانه را از بین می برد حاوی میکروب و باکتری هایی است که حتی با مواد ضد عفونی از بین نمی رود. این میکروب ها مانند باکتری های در توالت هستند و اسهال، عفونت های جدی را برای ما بوجود می آورند.

نصیحت های مادرانه

سبزیجات بخورید

آیا تا حالا برایتان این شرایط بوجود آمده است که تا بروکلی خود را نخوردید، مجبور باشید پشت میز بنشینید؟ ما باید از نصیحت های مادرانه بابت این قانون تشکر کنیم؛ زیرا سبزیجات خطر مبتلا شدن به دیابت و سرطان را کاهش می دهد و شروع عادت مناسب غذایی در جوانی است. سبزیجات تا پایان عمر بر سلامتی و وزن شما تاثیر مثبت دارد.

دستتان را قبل از خوردن غذا، بشویید

شستن کامل دست ها فقط یک آداب نیست. شستن دست ها ۲۰ درصد از بیماری تنفسی و ۳۰ درصد از عفونت اسهال جلوگیری می کند. فقط شما باید اطمینان پیدا کنید که دست هایتان را به طور صحیح و دقیق می شویید.

نصیحت های مادرانه

تلویزیون را خاموش کنید و در فضای آزاد بازی کنید

گذراندن وقت خود در طبیعت، استرس را کاهش می دهد، عزت نفس را بالا می برد، تمرکز را بیشتر می کند و مخصوصا به روحیه و سلامت  کودکان کمک می کند.

اتاق خود را تمیز کنید

نصیحت های مادرانه

تمیز کردن، می تواند یک کار خسته کننده باشد اما فضای تمیز مانع آلرژی شما می شود و بهداشت بیشتری خواهید داشت. اتاق منظم، تاثیر مثبتی بر خواب و سلامت روان شما دارد و حواس پرتی شما کمتر می شود.

با خواندن این مطلب اگر مادر هستید و فرزند عزیزتان به حرف هایتان گوش نمی دهید، می توانید به او نشان بدهید که نصیحت های مادرانه به نفع خود اوست و پشت هر مطلب، اثبات علمی است.

منبع: READERSDIGEST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *