آیا نوشیدن قهوه به چربی سوزی و لاغری کمک می کند؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نوشیدن قهوه به یکی از عادات روزمره بسیاری از افراد تبدیل شده است. محققان پیش از این به تاثیر قهوه در کاهش خطر ابتلا به پارکینسون، دیابت نوع ۲، آلزایمر و بیماری های قلبی پی برده بودند. حال چربی سوزی هم به خواص آن افزوده شده است. در ادامه با weloveit همراه باشید تا تاثیر نوشیدن قهوه بر چربی سوزی بدن را بررسی کنیم.

نوشیدن قهوه

بافت چربی سفید یا WAT، چربی اضافی بدن را برای سوزاندن در آینده تامین می کند. WAT همان چربی ای است که افراد هنگام کاهش وزن می سوزانند. بافت چربی قهوه ای، یا BAT به ما در متعادل کردن قند خون و تراکم استخوان کمک می کند. علاوه بر اینکه BAT در زمان تمرین کردن دمای بدن را بالا می برد، چربی WAT را هم می سوزاند.

هم چنین بخوانید: مروری بر فواید ومضرات چای و قهوه

در مطالعات انجام شده، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که قهوه دمای BAT را بالا می برد. هم چنین به بدن ما کمک می کند که چربی های مضر را بسوزاند.علت اینکه پس از نوشیدن قوه احساس گرما می کنیم این است که بدن ما در حال سوزاندن چربی قهوه ای است.

اگرچه، قهوه هیچ گاه نمی تواند جایگزین تمرین فعالیت بدنی شود اما سهم بزرگی در کاهش وزن دارد. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که قهوه قطعا یک انتخاب سالم است،‌اما مصرف آن با شکر و شیرینی به هیچ عنوان سالم به شمار نمی رود.

محققان دانشگاه ناتینگهام، تاثیر قهوه را بر لاغری و چربی سوزی بررسی کردند و از لحاظ علمی، تاثیر مثبت آن را تائید کردند.

آیا شما جزو علاقه مندان به قهوه هستید؟ آیا تاثیر آن را بر چربی سوزی بدن خود مشاهده کرده اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: HEALTHYGEM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *