نشانه های افراد درونگرا چه مواردی هستند؟

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

آیا با تفاوت درونگرایی و برونگرایی آشنا هستید؟ نشانه های افراد درونگرا شامل چه مواردی است؟ چگونه متوجه شویم که درونگرا هستیم یا برونگرا؟ فرد درونگرا فردی است که دارای ویژگی هایی از تیپ شخصیتی است که به عنوان درون گرایی شناخته می شود ، و این بدان معناست که این افراد ترجیح می دهند بیشتر از اینکه روی اتفاقاتی که در دنیای خارج رخ می دهد تمرکز کنند، روی افکار و ایده های درونی خود متمرکز باشند و به جای گذراندن وقت با گروه های پر جمعیت، دوست دارند زمان خود را با یک یا دو نفر بگذرانند.

وقتی کلمه درون گرایی را می شنوید ، ممکن است به کسی فکر کنید که خجالتی یا ساکت است و ترجیح می دهد تنها باشد. گرچه ممکن است در مورد برخی از افراد درونگرا این واقعیت وجود داشته باشد، اما این تیپ شخصیتی نکات بسیار بیشتری دارد. اینکه شما درون گرا باشید یا برون گرا ، همه اینها به نحوه پردازش دنیای اطراف شما بستگی دارد.

هم چنین بخوانید: افراد درونگرا چه کسانی هستند و چه خصوصیاتی دارند؟

نشانه های افراد درونگرا

روانشناسی به نام کارل یونگ در دهه ۱۹۲۰ استفاده از اصطلاحات درون گرا و برون گرا را آغاز کرد. این دو تیپ شخصیتی افراد را بر اساس نحوه به دست آوردن یا صرف انرژی خود دسته بندی می کنند. به گفته یونگ : افراد درونگرا برای شارژ مجدد به ذهن خودشان بازمی گردند، در حالی که افراد برون گرا برای تأمین انرژی خود به دنبال افراد دیگر می روند.

نشانه های افراد درونگرا

افراد درونگرا الگوهای رفتاری مشابهی دارند. به طور کلی ، نشانه های افراد درونگرا عبارتند از:

  • برای تمرکز نیاز به سکوت دارند
  • بازتابنده و متفکر هستند
  • خودآگاه هستند
  • برای تصمیم گیری وقت می گذارند
  • با تنهایی راحت هستند
  • کارهای گروهی را دوست ندارند
  • نوشتن را به صحبت کردن ترجیح می دهند
  • بعد از حضور در جمع احساس خستگی می کنند
  • دوستان کمی دارند، اما با این دوستان بسیار صمیمی هستند
  • خیال بافی می کنند یا از تخیلات برای حل یک مشکل استفاده می کنند
  • برای استراحت به ذهن خود باز می گردند

یک روش برای اینکه متوجه شوید درون گرا هستید، شرکت در آزمون هایی مانند شاخص (MBTI) یا پروژه SAPA است.

علل درون گرایی

دانشمندان به طور قطع نمی دانند که آیا علتی برای درون گرایی یا برون گرایی وجود دارد یا خیر. آنچه آن ها می دانند این است که مغز این دو تیپ شخصیتی کمی متفاوت از یکدیگر است. محققان دریافته اند که جریان خون افراد درونگرا در لوب پیشانی خود بیشتر از افراد برون گرا است. این قسمت از مغز به شما کمک می کند موارد مختلف را به خاطر بسپارید ، مشکلات را حل کنید و از قبل برنامه ریزی کنید.

علاوه بر این، مغزهای افراد درون گرا واکنش متفاوتی در مقایسه با مغزهای افراد برون گرا نسبت به دوپامین نشان می دهند. دوپامین ماده شیمیایی ای است که مغز شما را به دنبال پاداش و لذت می برد. افراد درونگرا و برونگرا میزان مشابهی از دوپامین دارند، اما مغز افراد برون گرا از مرکز پاداش خود هیجان بیشتری دریافت می کند، این در حالی است که افراد درونگرا به بررسی آن می پردازند.

انواع درون گرایی

انواع درون گرایی

افراد درونگرا معمولاً دارای چند ویژگی برونگرا هستند که با خصوصیات درون گرایانه آنها مخلوط شده است و بالعکس. طیف گسترده ای از انواع درون گرایی وجود دارد.

یک مطالعه نشان می دهد افراد درونگرا به یکی از چهار زیرگروه تقسیم می شوند:

درون گرایان اجتماعی. این نوع درون گرایی “کلاسیک” است. درون گرایان اجتماعی مانند گروه های کوچک و ساکت و آرام در برابر جمعیت هستند.

درون گرایان متفکر. افراد این گروه خیال پرداز هستند. آنها وقت زیادی را در افکار خود سپری می کنند و تمایل به تصورات خلاقانه دارند.

درون گرایان مضطرب. این گروه به دنبال تنها بودن هستند نه فقط به این دلیل که تنهاییرا دوست دارند ، بلکه همچنین به این دلیل که اغلب احساس ناهنجاری یا خجالتی بودن در کنار مردم دارند.

درون گرایان خویشتن دار. این گروه از درون گراها قبل از اقدام فکر می کنند. آنها به احتمال زیاد بر اساس هوی و هوس تصمیمی نمی گیرند. به طور معمول اقدامات آن ها زمان طولانی تری به طول می انجامد.

انواع مختلف درون گرایی افراد ممکن است با گذشت زمان و در شرایط مختلف نیز تغییر کند. افراد به احتمال زیاد از درون گرایی به برون گرایی تغییر نخواهند کرد، اما ممکن است بسته به آنچه در زندگی شما اتفاق می افتد ، کم و بیش درون گرا شوید.

درونگرایی در مقابل کمرویی

بسیاری از افراد فکر می کنند افراد درونگرا خجالتی هستند ، اما این دو به هم ربطی ندارند. درون گرایی یک نوع شخصیت است ، در حالی که کمرویی یک احساس است.

افرادی که خجالتی هستند ، وقتی در موقعیت های اجتماعی قرار دارند ، به خصوص هنگامی که در کنار افراد غریبه هستند ، احساس ناخوشایندی یا ناراحتی می کنند. آنها ممکن است خیلی عصبی شوند، عرق می کنند. قلب آنها ممکن است سریعتر بتپد و ممکن است به معده درد مبتلا شوند. آنها ممکن است تمایل داشته باشند که از رویدادهای اجتماعی بگذرند زیرا احساسات منفی فکری و جسمی را که در این موقعیت ها ایجاد می شود را دوست ندارند.

افرادی که درون گرا هستند هم چنین ترجیح می دهند از وقایع اجتماعی چشم پوشی کنند ، اما این به این دلیل است که آنها با انجام کارهایی به تنهایی یا با یک یا دو نفر دیگر احساس خوشایند بیشتری دارند یا راحت ترند. افراد درونگرا مانند افراد خجالتی به دلیل احساسات ناخوشایند عدم حضور در اجتماعات را ترجیح نمی دهند، بلکه آن ها فقط تنها بودن یا در گروه های بسیار کوچک را ترجیح می دهند.

افسانه های رایج درباره درون گرایان

افسانه های رایج درباره درون گرایان

یک افسانه رایج در مورد افراد درونگرا خجالتی بودن آنها است. برخی از افراد درونگرا ممکن است خجالتی باشند ، اما در مورد همه افراد درونگرا اینگونه نیست. افسانه های دیگر عبارتند از:

  • افراد درونگرا غیر اجتماعی هستند. درونگرایی بر میزان اجتماعی بودن شما تأثیری ندارد. برخی از افراد ممکن است فکر کنند که افراد درونگرا اجتماعی نیستند زیرا تمایل زیادی به داشتن دوستان زیاد ندارند و ممکن است به جای اینکه در گفتگوها در مجالس شرکت کنند ، در سکوت تأمل کنند.
  • افراد درونگرا نمی توانند رهبر باشند. اگرچه ممکن است افراد هنگام تصور یک رهبر به شخصیتی برونگرا فکر کنند ، اما افراد درونگرا مهارت رئیس و رهبر بودن را نیز دارند. برخی از ویژگی هایشان آنها را به رهبران موثر تبدیل می کند: آنها به ایده های کارمندان خود گوش می دهند ، می توانند روی اهداف بلند مدت متمرکز بمانند.
  • شناختن درون گراها سخت است. افراد درونگرا ترجیح می دهند فقط با افراد معدودی دوستی عمیق داشته باشند. ممکن است آنهابا افرادی که صحبت کوتاهی با آنها انجام می دهند صمیمی نشوند، اما افرادی که به آنها نزدیک هستند آنها را به خوبی می شناسند و با آنها دوستی واقعی برقرار می کنند.

نشانه های افراد درونگرا

بسیاری از افراد درون گرایی را با کمرویی مرتبط می دانند ، که خلاف واقع است. در حقیقت ، افراد درونگرا به سادگی متوجه می شوند که انرژی بیشتری از تنهایی یا در گروه های بسیار کوچک دریافت می کنند ، برخلاف برون گراها که گروه های بزرگ به آنها انرژی بیشتری می دهد. به دلیل این تصور غلط درباره خجالتی بودن ، بسیاری از مردم تصور می کنند که آنها در واقع درون گرا نیستند. در ادامه ۱۵ مورد از نشانه های افراد درونگرا آورده شده است:

۱. جمعیت را استرس آور می دانند

جمعیت به طور قطع مکان مورد علاقه درونگرایان نیست. کنسرت ها ، میتینگ ها ، کنفرانس ها ، میادین ورزشی: همه این ها می توانند مکان های بسیار ناراحت کننده ای برای یک فرد درونگرا باشند.

۲. از ملاقات با افراد جدید هیجان زده نمی شوند

این بدان معنا نیست که درون گرایان به راحتی دوست نمی شوند، اما اینکه بعضی اوقاتملاقات با افراد غریبه و نا آشنا انرژی آن ها را کاهش می دهد. صرفاً برقراری مکالمه با یک شخص جدید کار دشواری است و باعث ایجاد احساس خستگی در این افراد می شود.

نشانه های افراد درونگرا

۳. در سخنرانی عالی هستند، اما پس از آن احساس خوبی ندارند

فقط به این دلیل که شما درون گرا هستید ، به این معنی نیست که اهل خوش برخورد و با اعتماد به نفس نیستید! این فقط به این معنی است که شما ممکن است در زمان سخنرانی در جمع احساس بهتری در مقایسه با زمان استراحت پس از آن داشته باشید.

۴. دوستان برون گرا دارند

بسیاری از افراد درونگرا با برون گراها دوست هستند زیرا این امر تعادل را برای هر دو نوع افراد فراهم می کند. گاهی اوقات ، افراد درونگرا باید کمی از پوسته خود بیرون رانده شوند و برون گراها باید فواید لحظات آرام را متوجه شوند.

۵. در ابتدا مصاحبه را دوست ندارند

مصاحبه های شغلی اصلا مورد علاقه افراد درونگرا نیستند. با این حال ، افراد درونگرا می توانند در آنها عالی باشند! اگر وارد مصاحبه شوید ، ممکن است عصبی شوید، اما همین که کمی با فرد مصاحبه کننده بیشتر آشنا شوید، می توانید به خوبی از پس این کار برآیید.

۶. یک دوست وفادار هستند

یکی از نشانه های افراد درونگرا این است که بسیار وفادار و صادق هستند. از آنجا که انرژی درون گراها از خود آنها ناشی می شود و از دیگران ناشی نمی شود ، صداقت برایشان بسیار ساده است.

۷. دوست دارند گاهی اوقات هیچ کاری انجام ندهند

برون گراها همیشه از یک چیز به چیز دیگر می روند ، اما درون گراها هر چند وقت یک بار دوست دارند هیچ کاری انجام ندهند و همین کار راهی برای آرامش و انرژی آن هاست.

 دوست دارند گاهی اوقات هیچ کاری انجام ندهند

۸. پیام را با صبر پاسخ می دهند

افراد درون گرا همیشه کنار گوشی خود نیستند، وقتی ببینند از دوست خود پیامی به آن ها رسیده است، سعی می کنند کمی صبر کنند و هر زمان که آمادگی پاسخ گویی داشتند پاسخ را ارسال کنند. علاوه بر این، افراد درون گرا دوست دارند با سرعت خاص خودشان کارها را انجام دهند.

۹. به راحتی اعتماد نمی کنند

برای افراد درونگرا یافتن دوستانی که به ذات درونگرای آن ها احترام می گذارند دشوار است. بنابراین وقتی با کسی شروع به صمیمی شدن می کنند ، ممکن است کمی بیشتر از یک برون گرا زمان اعتماد به آن شخص طول بکشد. غالباً ، این بدان معناست که یک فرد درونگرا نمی تواند به اندازه یک برون گرا آسیب تحمل کند و دوستانشان افرادی هستند که واقعاً می توانند روی آنها حساب کنند.

۱۰. بیشتر می نویسند

بسیاری از افراد درونگرا نویسنده هستند. آن ها اغلب مشاغل نوشتاری را دنبال می کنند یا ترجیح می دهند اوقات فراغت خود را برای نوشتن برای سرگرمی بگذرانند. نوشتن راهی است که می توانند واقعاً به خود متصل شوند ، بنابراین راهی برای شارژ مجدد و انرژی گرفتن است.

۱۱. مودب هستند

نشانه های افراد درونگرا

غالباً افراد درونگرا بیشتر مراقب محیط پیرامون خود هستند و نسبت به جزئیات کوچک حساس هستند. این موضوع باعث می شود که یک مهمان و میزبان محترم باشند و مردم دوست دارند آن ها را در اطراف خود داشته باشند.

۱۲. از قبل برنامه ریزی می کنند

یکی دیگر از نشانه های افراد درونگرا این است که احتمالاً طوری برنامه ریزی می کنند که همه چیز روان و بدون هیچ مشکلی پیش برود. این موضوع می تواند از مسافرت کمپینگ گرفته تا انجام کارها باشد ، اما برای آن ها داشتن یک برنامه بسیار مهم و کلیدی است.

۱۳. روح آن ها بزرگ تر از سن شان است

وقتی جوان تر و درون گرا باشید ، بسیاری از مردم می گویند که شما بزرگ تر از سنتان رفتار می کنید . غالباً ، تمایلات افراد درون گرا به عنوان بلوغ و خردمندی تلقی می شود.

۱۴. می دانند چه چیزی را دوست دارند

افراد درونگرا غالباً می دانند چه چیزی و چه موقع می خواهند. این یکی از نشانه های افراد درونگرا است. اگرچه مطمئناً از امتحان چیزهای جدید ترس ندارند ، اما هرگز کسی را در برابر بلاتکلیفی خود تحمل نمی کنند.

نشانه های افراد درونگرا

۱۵. متعادل هستند

غالباً افراد درونگرا تعادل زمان تنها بودن و معاشرت در محیط های مختلف را حفظ می کنند. افراد درونگرا معمولاً این دو را به تعادل می رسانند و بین آنها قرار می گیرند تا بتوانند بدون اینکه وقت اجتماعی زیادی را سپری کنند ، انرژی زیادی داشته باشند. این تعادل عالی است.

منبع: WEBMD LIFEHACK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *