موهای خشک و آسیب دیده را با روش‌های خانگی درمان کنید

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

موها در اثر موارد بسیاری مانند رنگ کردن، استفاده از شامپوهای نامناسب، خشک شدن و … آسیب می‌بینند. روش های ارزان قیمتی وجود دارند که باعث ترمیم موهای خشک و آسیب دیده می‌‌شوند و موهای سالم و زیبایی را برای شما به همراه خواهد داشت. در ادامه با معرفی این روش‌ها با ما همراه باشید.

استفاده از آووکادو

یک آووکادو رسیده را با یک تخم مرغ تفت دهید ، سپس این درمان خانگی را روی موهای مرطوب بمالید. استفان سانا ، متخصص رنگ مو در سالن پیر میشل در شهر نیویورک می گوید: آووکادو سرشار از ویتامین ها ، اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی است که به شما کمک می کند تا درخشش موهای شما به وجود بیاید. حداقل ۲۰ دقیقه روی سر خود بگذارید ، سپس چندین بار بشویید. این کار را هفته ای یکباربرای موهای آسیب دیده و ماهانه یک بار برای موهای سالم تکرار کنید.

ماساژ با کره

این روش درمانی خانگی را امتحان کنید: موهای خشک و شکننده را با مقدار کمی کره برای درخشش براق درمان کنید. آن را به موهای خشک خود ماساژ دهید ، سپس موهای خود را حدود نیم ساعت با کلاه دوش بپوشانید. طبق معمول شامپو بزنید و تمام کره را بشویید.

استفاده از روغن زیتون

با گرم کردن ۱/۲ فنجان روغن زیتون ، رطوبت را به موهای خشک برگردانید (آن را جوش ندهید) و سپس مالش دهید. موهای خود را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید ، سپس همه آن را در یک حوله بپیچید. بگذارید این داروی خانگی به مدت ۴۵ دقیقه کار خود را انجام دهد ، سپس شامپو کنید و کاملا بشویید.

شستشو با چای

ممکن است چای را به عنوان داروی گلودرد استفاده کنید ، اما می توانید از آن نیز استفاده کنید تا به درخشش طبیعی موها برسید. بعد از شامپو معمولی خود از یک چای چای گرم و شیرین نشده (تازه دم کرده یا فوری) به عنوان یک شستشوی نهایی استفاده کنید. چای می تواند باعث تقویت رنگ مو نیز شود ، بنابراین حتما از چای استفاده کنید که تا مطمئن شوید با رنگ مو شما این کار را می کند. مو بور باید از چای بابونه استفاده کند. چای سیاه ممکن است موهایشان را تیره کند. برای افزایش درخشش و غنی تر شدن رنگ ، سبزه ها باید از چای سیاه استفاده کنند.

ماسک سرکه سبب

زندگی را با استفاده از این درمان خانگی فوق العاده برای موهای زائد یا موهای آسیب دیده خود برگردانید: ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۳ سفیده تخم مرغ ترکیب کنید ، سپس مخلوط را داخل موهای خود بمالید. موهای خود را با استفاده از یک بسته بندی پلاستیکی یا کلاه دوش ، حدود نیم ساعت بپوشانید ، سپس شامپو بزنید و بشویید.

شامپو املت

یک تخم مرغ را با مقدار کمی شامپو مخلوط کنید ، سپس به مدت پنج دقیقه روی موهای خشک خود بمالید و خوب بشویید. این روش درمانی به تقویت پروتئین برای موهای شما کمک می کند.

استفاده از روغن های گیاهی

در فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی ، روغن زیتون ، جوجوبا و روغن بادام شیرین همه اکسیرهای فوق العاده ای برای موهای آسیب دیده است ، که موجود است. اگر موهای شما ضخیم و سنگین است ، روغن نارگیل به خوبی کار می کند. موهای خود را مرطوب کنید و مقادیر کمی از روغن های گیاهی را بمالید تا موهای شما کاملاً پوشانده شود. با کلاه دوش و حوله گرم به مدت ۳۰ دقیقه از آن ها استفاده کنید ، سپس موهای خود را شامپو کنید و بشویید.

روغن چوب صندل

چند قطره روغن چوب صندل را با چند قطره روغن زیتون یا جوجوبا مخلوط کنید ، این مخلوط را بین کف دست خود مالش دهید ، سپس آن را در انتهای موهای خود برای صاف کردن فوری و راهی برای مهارکردن و حالت شکننده استفاده کنید. در ضمن ، چند قطره لوسیون دست را در کف دست خود بمالید و آن را ازبه موهای آسیب دیده خود بزنید.

خشک کردن موهای مرطوب

به جای مالش دادن موهای خود برای مرطوب نگه داشتنشان ، موهای خود را در یک حوله پنبه ای بپوشانید و اجازه بدهید حوله برای چند دقیقه ، آب موهایتان را بگیرد. این کار موهای شما را در برابر خشکی حفاظت می کند.

http://weloveit.ir/2020/02/04/1327/%db%b7-%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%87%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d9%85%d8%a7%d9%85-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%85%d8%b1%d8%aa%da%a9%d8%a8-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%88%db%8c%d9%85/

استفاده از بخار آب در شب

گرم کردن خانه شما احتمالاً هوا را به خصوص در زمستان بسیار خشک نگه می دارد و این می تواند موهای شما را خشک کند. قرار دادن رطوبت دوباره به هوا باعث می شود به موهای خشک و آسیب دیده شما برای بهتر شدن ، کمک کند.

رهاسازی موها

اگر معمولاً موهای خود را به صورت دم اسبی می پوشید ، روزانه چند ساعت آن را رها کنید تا موهای شما شکسته نشود. همچنین سعی کنید موها را خیلی محکم عقب نکشید و هرگز با هرنوع لوازم جانبی در موهای خود نخوابید.

استفاده از امگا۳

یک یا سه کپسول ۲۵۰ میلی گرم روغن گاوزبان، روغن گل پامچال یا روغن بذر کتان را یک یا سه بار در روز مصرف کنید. کاتلین دبلیو ویلسون ، پزشک متخصص داخلی در مرکز بهداشت اوچنر در نیواورلئان و نویسنده کتاب” وقتی فکر می کنید در حال از بین رفتن هستند” می گوید: همه اینان ، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ مانند اسید گاما لینولنیک هستند که برای مرطوب نگه داشتن مو (و ناخن) عالی هستند.نکات تخصصی بیشتری در مورد ناخن های سالم داشته باشید.

منبع: READERSDIGEST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *