مهارت های ارتباطی که منجر به بهبود روابط می شوند

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

عادت های بد می توانند در روابط بین شما و خانواده ، دوستان و همکاران وجود داشته باشند. در ادامه نکاتی را برای بهبود ارتباطات بیان کرده ایم.با در نظر گرفتن مهارت های ارتباطی و توجه به آن ها یاد بگیرید که چگونه واقعا بشنوید و شنیده شوید.

کنترل احساسات خود را داشته باشید

قبل از اینکه یک کلمه واحد بیان شود ، وضعیت احساسی شما می تواند بر کیفیت یک بحث تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، اگر استرس داشته باشید ، عملکرد بالاتر مغز شما به طور موقت ضعیف می شود ، چشم انداز شما باریک می شود و به معنای واقعی کلمه شما قادر به شنیدن سخنان گفته شده نیستید. هنگامی که شما نیاز به پرداختن به چیزی ناراحت کننده دارید ، بهتر است صبر کنید تا احساس آرامش کنید. می توانید بگویید که باید استراحت کنید. “اما به شخص دیگر اطمینان دهید که می خواهید موضوع را بعداً در زمان معین مجدداً بررسی کنید تا این استراتژی به شکلی برای جلوگیری از درگیری تبدیل نشود.”

چگونه احساساتمان را کنترل کنیم؟

مانند یک مذاکره کننده فکر کنید

فکر نکنید که فقط یک راه حل وجود دارد و شما از قبل می دانید که چیست. در عوض ، با فکر کردن در مورد اینکه چه عواملی برای شما مهم است ، و سپس با ذهن آزاد و با تلاش مشترک سعی کنید برای حل مسئله راه حل ایجاد کنید.

قبل از صحبت کردن سوال بپرسید

تلاش برای برقراری ارتباط بدون اطلاع از اینکه شخص مقابل در کجا ایستاده است مانند تلاش برای نخ کردن یک سوزن در تاریکی است. پیترز می گوید: “مردم واقعاً قصد دارند ابتدا نظر خود را بیان کنند.” اما بهتر است ” اگر مثلاً به کسی بازخورد می دهید ، ابتدا از آنها بخواهید که ایده هایشان را درباره مشکلات بیان کنند . این امر به ویژه در صورت داشتن قدرت بر شخص ، مانند روابط والدین- فرزند یا رئیس و کارمند ، بسیار مهم است.” “اگر شما فقط به طور یک جانبه ارزیابی خود را به آنها بگویید ، آنها ممکن است احساس کنند که باید وانمود کنند که با شما موافق هستند.”

به رفتارهای غیر گفتاری دقت کنید

خواندن زبان بدن یک علم دقیق نیست ، بنابراین یک حرکت خاص همیشه معنای یکسانی ندارد. فیلیپس ، متخصص مهارت های ارتباطی می گوید: “این حرکات ممکن است در بدن ، صورت یا صدا باشند.غریزه طبیعی شما یک سیستم هشدار دهنده بسیار خوب است. اگر چیزی به نظر شما متغیر است ، در مورد آن سؤال کنید ، پیترز پیشنهاد می کند. “شما می توانید بگویید من متوجه کمی تغییر در جو گفتگو می شوم. نظر شما در مورد آنچه گفته ام چیست؟ آیا همه چیز خوب است؟ ” در صورت وجود نارضایتی ، این کار به شما امکان می دهد مشکلات را قبل از اینکه به فاجعه تبدیل شوند، بلافاصله رفع کنید.

نوبت را رعایت کنید

در مهارت های ارتباطی گاهی اوقات برای یک شخص کاملاً خوب است که بیشتر صحبت ها را انجام دهد – مثلاً در یک جلسه سخنرانی ، مصاحبه یا مشاوره. اما در یک مکالمه ، نسبت باید کم و بیش یکنواخت باشد. تصویربرداری از مغز نشان می دهد که صحبت کردن در مورد خود تمایل به فعال کردن سیستم پاداش دوپامین دارد. بنابراین برای این که همه به آن لذت برسند، با ترغیب به تحریک خودشیفتگی مکالمه ، مبارزه کنید . پاسخ هایی که موضوع را به سمت خود تغییر می دهد (به عنوان مثال ، “من هم یک خانه را خریده ام! قصد دارم سال بعد را نیز برای نوسازی آن بگذرانم.”) باید با پاسخ هایی که علاقه دیگران را نشان می دهد ، تعادل برقرار شود.مثلا: تبریک می گویم، منزل جدید شما در کدام محله است؟

از قضاوت کردن بپرهیزید

یک واکنش متداول در مورد انتقاد متوقف کردن گوش دادن است ، بنابراین اگر کسی را در خط دفاعی قرار دهید ، نمی توانید نظر خود را جلب کنید. یکی از با ارزش ترین مهارت های ارتباطی ، پرداختن به یک موقعیت با بیان اینکه چگونه به جای توصیف منفی شخص دیگر، به وضعیت رسیدگی کنید است. می توانید بگویید “من از بار کاری استرس زده ام” ، نه اینکه “شما یک محیط کار بد ایجاد کرده اید” ، یا “وقتی یک سؤالی می پرسم احساس نادیده گرفتن می کنم و شما جواب نمی دهید” به جای “شما شنونده بدی هستید. »این که آیا یک وضعیت قابل قبول است یا نه یا تقصیر آن چیست ممکن است مورد بحث باشد. اما احساسات شما واقعیت های انکارناپذیری است ، بنابراین آنها مکان خوبی برای شروع هستند. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که به لفظ “من” تکیه نکنید. گلوبرمن می گوید: “آنچه اهمیت دارد نگرش اساسی است نه کلمات دقیق.”

تشکر و قدردانی خود را بیان کنید

برقراری ارتباط قدردانی، نکته طلایی رابطه است. ترفند این است که منتظر لحظه ای باشید که احساس ارزشمندی را از چیزی دریافت می کنید.” لازم نیست چیزی شما را دگرگون کند، حتی اگر کسی صرفاً وظیفه ای را انجام دهد که بخشی از شرح شغل آنها باشد ، شما هنوز هم ممکن است خوشحال شوید که آنها خوب به وظایفشان عمل می کنند. پس به آن ها بگویید.

منبع: READERSDIGEST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *