معرفی ۶ استراتژی مدیریت استرس

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بهترین استراتژی مدیریت استرس چیست؟ آیا فناوری مدرن و توانایی شما در دستیابی به اطلاعات و سرگرمی های بی حد و حصر ، استرس کم یا بیشتری در زندگی شما ایجاد کرده است؟

مطمئناً ، می توانیم هر آنچه را بخواهیم به صورت خریداری کنیم اما آیا این باعث آرامش زندگی ما شده است؟

اکثر ما موافقیم که انرژی عاطفی به کالای گرانبهایی در زندگی ما تبدیل شده است. وقتی احساس می کنیم از نظر احساسی تحلیل رفته ایم ، اضطراب و استرس اثرات جانبی طبیعی هستند. بدون کنترل ، استرس می تواند منجر به احساس عدم کنترل شود.

در نتیجه ، استرس می تواند ما را وادار کند تا در عادت های ناسالم که در طولانی مدت استرس بیشتری ایجاد می کنند ، باقی بمانیم روی آوردن به مشروبات الکلی ، غذای راحت یا بیش از حد ممکن است باعث تسکین و حواس پرتی موقتی شود ، اما این موارد زندگی ما را بسیار پیچیده می کند.

همه چیزهایی که استرس ما را ایجاد می کنند نمی توانند از بین بروند . استرس سطح پایین مغز را تحریک می کند تا بهره وری و تمرکز را افزایش دهد. همچنین می تواند انگیزه بزرگی برای ایجاد تغییرات ، حل مشکلات یا تحقق اهداف باشد.

علاوه بر این ، بسیاری از منابع استرس به سادگی از عهده ما خارج هستند. عوامل استرس زایی زیادی وجود دارد که ما می توانیم آنها را کنترل کنیم. در این مطلب ۶ استراتژی مدیریت استرس معرفی شده اند.

هم چنین بخوانید: ۸ تمرین تنفس برای کاهش اضطراب و استرس

6 استراتژی مدیریت استرس

عوامل استرس زا را شناسایی کنید

لیستی از فاکتورهای زندگی خود ایجاد کنید که در استرس شما موثر است. آیا تنش و مشکل در رابطه دارید؟ در مورد عادت های ناسالم که برای فرار یا جلوگیری از پرداختن به مسائل استفاده می کنید ، چطور؟ شاید شما پشیمانی هایی از گذشته داشته باشید که بر زمان حال تأثیر می گذارد ، یا توانایی بخشش خود یا دیگران را ندارید.

با درک اینکه چه چیزی استرس در زندگی شما ایجاد می کند ، می توانید شروع به پرداختن به این موارد کنید و به سمت بهبودی بروید.

به تعویق انداختن کارها را متوقف کنید

این یک روش ساده برای کاهش فشار است. تأخیر و اجتناب شما باعث افزایش سطح استرس می شود.

تعادل خود را حفظ کنید

محافظت از وقت خود در برابر تعهدات اضافی که تحت کنترل شما هستند کار آسانی نیست ، اما این یکی از موثرترین کارهایی است که می توانید برای کاهش استرس انجام دهید.

از فرارهای منفی خودداری کنید

وقتی استرس داریم ، وسوسه انگیز است که به خوردن بیش از حد ، خرج کردن یا سومصرف مواد روی بیاوریم. این به این دلیل است که ما می خواهیم برای تغییر روحیه خود کاری انجام دهیم! البته ، لیست فرارهای مفید و ناسالم می تواند ادامه داشته باشد. فرارهای منفی فقط باعث پخش حس منفی در کل زندگی شما می شوند.

از انزوا خارج شوید

مطالعات نشان می دهد که روابط حمایتی برای بهبود چگونگی تجربه و پردازش استرس ضروری است. در حقیقت ، تنهایی نه تنها با افسردگی ، بلکه با مشکلات سلامتی از جمله فشار خون بالا ، بیماری های قلبی عروقی ، سرطان و کاهش شناختی ارتباط دارد.

از بدن خود به خوبی مراقبت کنید

یکی از بهترین موارد استراتژی مدیریت استرس که می توانید انجام دهید ، تقویت سلامت و بدن است. درست غذا خوردن ، خواب کافی و ورزش منظم احساس استرس و اضطراب را از بین می برد ، روحیه شما را بهبود می بخشد و به بدن ، مغز و احساسات خود انرژی می بخشد.

از بین بردن تمام استرس ها از زندگی غیرممکن است. کنترل استرس موضوع دیگری است. چقدر استرس را تجربه می کنید – و اینکه وقتی آن را تجربه می کنید چه پاسخی می دهید مواردی هستند که شما بیشتر از آنچه تصور می کنید کنترل می کنید.

منبع: PSYCHOLOGYTODAY

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *