فواید آشپزی کردن و اثرات آن بر کاهش استرس

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آیا تا به حال اندیشیده اید چرا همیشه تلاش می کنیم تا بهترین آشپزی خود را انجام دهیم؟ این کار به موج های مغز مربوط است. با ما همراه باشید تا فواید آشپزی کردن و کاهش استرس با غذا پختن را با شما در میان بگذاریم.

فواید آشپزی

  1. غذا پختن به تمرکز شما کمک می کند

هنگامی که شما آشپزی می کنید، در همان لحظه بر ریختن مواد دقت می کنید سپس غدا را بو می کنید و می چشید. این کار باعث می شود حواس و تمرکز شما بیشتر شود.

دانشگاه هاروارد یاد می دهد که باید در لحظه زندگی کرد. در لحظه زندگی کردن مانند آشپزی کردن است، باید متمرکز بود تا بهترین عملکرد را داشته باشیم؛ زیرا می دانیم دیگر فرصت جبرانی وجود ندارد.

  • آشپزی، استرس شما را کاهش می دهد

محققان نشان داده اند آشپزی، کورتیزول را که هورمون استرس و اظطراب است را کاهش می دهد و موجب آرامش شما می شود.

هم چنین بخوانید: معرفی ۵ روش سریع کاهش استرس!!

  • آشپزی مانند هنر درمانی است

شرکت کردن در کار های آشپزی مانند هنری است که به شما انرژی، آرامش می دهد و موجب می شود شما چیزی را خلق کنید و این خلق کردن، هم استرس شما را کاهش می دهد و هم هنرمندی شما را نشان می دهد.

  • آشپزی، بخشندگی شما را بیشتر می کند

هنگامی که شما غذایی درست می کنید ممکن است مقداری از آن را به همسایه یا حتی پیک موتوری که می آید، بدهید. دانشمندان سوئیسی نشان داده اند بخشندگی، باعث افزایش فعالیت احساسات مثبت مغز می شود.

بخشتدگی می تواند سخت باشد اما باعث تقویت و آرامش روحیه شما می شود.

ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر استرس بر شما غلبه کرده است، آشپزی کنید، کیک بپزید یا دسر درست کنید؛ زیرا آنها به راحتی می توانند استرس شما را کاهش داده و روحیه شما را تقویت کنند.

منبع: READERSDIGEST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *