غذاهای مفید برای سردرد

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

براساس بنیاد تحقیقات میگرن، میگرن سومین بیماری برجسته در جهان است. از هر ۲۰ نفر یک، نفر دچار سردرد میگرن می شود. اگر مسکن ها درد سر شما را کاهش نمی دهند، ممکن است لازم باشد رژیم غذایی خود را تغییر دهید. رژیم غذایی شما می تواند باعث تشدید، بهبود یا ایجاد سردرد شود. بعضی از غذاها می توانند هر سه مورد را انجام دهند. با اجتناب از شیرین کننده های خاص یا آشپزی با روغن مخصوص، می توانید سردردهای کمتری را تجربه کنید. در این مطلب غذاهای مفید برای سر درد آورده شده اند. با ما همراه باشید.

قهوه

بسته به عادت ، بدن و داروی شما، قهوه می تواند سردردهای شما را بهبود بخشد. از یک طرف، کافئین یک ماده مشترک در داروهای میگرنی است. از طرف دیگر نوشیدن قهوه ممکن است سردرد را تشدید کند.

هم چنین بخوانید: ۷ علامت مصرف بیش از حد کافئین

یک تحقیق انجام شده، سردردها را به میزان مصرف کافئینی که افراد می نوشند، مرتبط کرده است. افرادی که به طور مرتب قهوه نمی نوشند احتمالاً بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه احساس بهتری می کنند. با این حال، ممکن است نوشیدن سه یا چند فنجان باعث سردرد شود.

روغن زیتون

روغن زیتون یک ضد التهاب و ضد درد طبیعی است. دکتر پاول برسلین ، محقق مرکز احساسات شیمیایی مونل ، آنزیم بی نظیری را در روغن زیتون به نام اولئوکانتال یافته است. این آنزیم فعالیت سیکلواکسیژناز را متوقف می کند و به همان روش ایبوپروفن، درد را کاهش می دهد.

این بدان معنا نیست که یک قاشق غذاخوری روغن زیتون سردرد را درمان می کند. پنجاه گرم روغن زیتون با ۱۰٪ کاهش درد ایبوپروفن برابر است. با این حال، محققان معتقدند که زیتون می تواند درد را با گذشت زمان کاهش دهد و احتمالاً باعث سردرد کمتر می شود.

بادام

با خوردن بادام ، شما ممکن است سردرد کمتری داشته باشید. بادام سرشار از منیزیم است و یک فنجان مغز بادام ۲۰٪ از نیاز روزانه شما را تامین می کند. طی یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ ، دانشمندان دریافتند که مبتلایان به سردرد نسبت به سایر افراد منیزیم کمتری دارند.

بنیاد میگرن توصیه می کند روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرم منیزیم برای جلوگیری از میگرن مصرف کنید. یک فنجان بادام ۸۰ میلی گرم منیزیم دارد.

سس سویا

محصولات سویا باعث سردردهای سریع می شوند. در سال ۲۰۱۸ ، یک مطالعه عصبی به این نتیجه رسید که افرادی که سویا کمتری می خورند سردرد کمتری دارند. سس سویا حاوی تیرامین است که می تواند باعث ایجاد سردرد شما شود. سس سویا همچنین حاوی MSG، ماده نگهدارنده ای است که باعث میگرن نیز می شود.

ماهی

برخی از افراد ممکن است بعد از خوردن ماهی دچار سردرد شوند و تصور می کنند که آلرژی دارند. اما انجمن ایمنی شناسی و آلرژی بالینی استرالیا سردردها را به عنوان یک علامت آلرژی به ماهی تلقی نمی کند. در عوض، به احتمال زیاد نوع ماهی و مواد نگهدارنده موجود در آن باعث ایجاد سر درد می شود.

طبق اعلام بنیاد میگرن، سالمون دودی و خشک حاوی مواد نگهدارنده ای است که می تواند باعث سردرد شود. تیرامین، نیترات و MSG ممکن است برخی از افراد را تحریک کند. اگر بعد از خوردن ماهی دچار میگرن شدید، مواد نگهدارنده موجود در وعده غذایی را بررسی کنید.

پنیر


پنیرهایی که حاوی تیرامین شیمیایی هستند موجب سردرد می شوند. هنگامی که تیرامین وارد بدن می شود، منوآمین اکسیداز (MAO) را تجزیه می کند. افراد با سطح پایینی از MAO احتمالاً میگرن مکرر دارند. حتی برای افرادی که سردرد مکرر ندارند، بنیاد ملی سردرد توصیه می کند از غذاهای حاوی تیرامین زیاد خودداری کنید.

دانه کنجد

تغییرات هورمونی معمولاً باعث سردرد می شود. به همین دلیل است که زنان غالباً در طول دوره ماهیانه خود دچار سر درد می شوند. برخی دیگر ممکن است در طول بیماری یا مصرف دارو عدم تعادل هورمونی داشته باشند. در این موارد سعی کنید دانه کنجد

دانه کنجد سرشار از ویتامین E است. این ماده مغذی سطح استروژن را تقویت می کند و جریان خون را افزایش می دهد، که هر دو می توانند سردرد را کاهش دهند. دانه کنجد حاوی یک ماده ضد التهاب است که می تواند درد ورم مفاصل را تسکین دهد.

در این مطلب با غذاهای مفید برای سردرد آشنا شدیم. شما هنگام سردرد چه روش درمانی ای را به کار می گیرید؟

منبع: HEALTHYGEM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *