صبحانه قبل از ورزش صبحگاهی چه چیزی بخوریم؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ورزش صبحگاهی دارای مزایای زیادی است: شما را از خواب بیدار می کند ، قبل از اینکه روز خود را کاملاً شروع کرده باشید ، با موفقیت همراه می شوید و اطمینان حاصل می کند که بعداً تمرین را فراموش نمی کنید. اما مشکل صبحانه قبل از ورزش صبحگاهی هم وجود دارد.

آیا صبحانه قبل از ورزش صبحگاهی لازم است؟

خیر ، اما کمک می کند. برخی افراد تمرینات ناشتا را سخت تر از تمریناتی می دانند که پیش از آن ها چیزی خورده باشند. اگرچه این بستگی به فرد ، تمرین و تا حدودی این دارد که آیا شما به ورزش با شکم خالی عادت کرده اید یا خیر.

برای یک تمرین آسان ، مانند دویدن سبک یا یک جلسه تمرین لیفتینگ، ممکن است متوجه تفاوت بین تمرین با و بدون صبحانه نشوید. در این صورت ، هر کاری را که ترجیح می دهید انجام دهید. اما توجه داشته باشید که صبحانه به موارد زیر کمک کند:

  • تمرینات قلبی یا هوازی با شدت بالا ، مانند دویدن سریع یا تمرینات تناوبی واقعی با شدت بالا.
  • تمرینات طولانی مدت ، به ویژه تمرینات بیش از ۹۰ دقیقه.
  • هر تمرینی که بعد از آن احتمالا به طور غیرمعمول احساس خستگی کنید ، که ممکن است شامل تمرینات قدرتی سنگین باشد.

اگر صبح زمان کافی دارید ، می توانید از خواب بیدار شوید ، یک صبحانه معمولی بخورید ، سپس یک ساعت بعد به تمرین بپردازید. این روال برای بسیاری از افراد کار می کند ، اما برخی از ما سعی می کنیم بعد از بیدار شدن در اسرع وقت به باشگاه برویم. در این صورت ، انتخاب غذای شما اهمیت بیشتری دارد.

هم چنین بخوانید: آیا گرم کردن قبل از پیاده روی لازم است؟

بهترین غذا برای صبحانه قبل از ورزش صبحگاهی چیست؟

کربوهیدرات ها انرژی سریع را تأمین می کنند ، به ویژه اگر آنها را به شکلی بخورید که بدن شما می تواند به سرعت آن را پردازش کند. این مواد شامل قند و نشاسته است که وقتی با چربی ، پروتئین یا فیبر زیاد ترکیب نشوند ، سریع تر هضم می شوند.

به عبارت دیگر ، این با آنچه معمولاً شبیه یک وعده غذایی سالم است متفاوت است. بعد از تمرین برای انجام کارهایی که کمی کندتر هضم می شود وقت خواهید داشت. اما اگر مجبورید بلافاصله قبل از تمرین غذا بخورید ، از غذاهایی استفاده کنید که عمدتا کربوهیدرات دارند. چند گزینه سنتی عبارتند از:

  • نان تست
  • یک موز
  • جو دوسر

اگر نمی خواهید نیازی به خوردن کربوهیدرات ندارید. در صورت تمایل می توانید مقداری کره بادام زمینی روی آن نان تست قرار دهید یا ماستی بخورید که حاوی کربوهیدرات و پروتئین باشد. آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بین نقطه قندی بین کربوهیدرات و خوشمزه می آید.

اگر نخواهیم کربوهیدرات بخوریم چه کار کنیم؟

این به خود شما بستگی دارد ، اما مطمئن شوید که از تأثیرات بالقوه بر تمرین خود آگاه هستید. اگر از رژیم کتو یا کربوهیدرات کم استفاده می کنید ، ممکن است منطقی باشد که برخی از کربوهیدرات هایی که می خورید را درست قبل از تمرین قرار دهید. و اگر از روزه داری متناوب به عنوان بخشی از استراتژی کاهش وزن استفاده می کنید ، باید قبل از تمرین، مزایا و معایب صبحانه را متعادل کنید. باز هم ، یک میان وعده کوچک ممکن است به شما کمک کند تا انرژی بیشتری برای تمرین خود داشته باشید بدون اینکه رژیم خود را به طور کامل تغییر دهید.

گاهی اوقات افراد به صورت ناخواسته تمرین می کنند زیرا “چربی می سوزانند” ، اما این فقط از نظر فنی صادق است. اگر می خواهم پول بیشتری در حساب بانکی خود نگه دارم ، می توانم به جای استفاده از کارت نقدی ، مبلغی را به صورت نقدی پرداخت کنم. اما در پایان روز ، پول من هنوز تمام پول من است ، مهم نیست که چگونه یک خرید شخصی انجام داده ام. انتخاب یک روش پرداخت در مقابل روش دیگر ، من را ثروتمندتر نمی کند.

به همین ترتیب ، “چربی سوزی” در طول تمرین بر میزان چربی شما در پایان روز تأثیر نمی گذارد. شما می توانید ۲۰۰ کالری کربوهیدرات از صبحانه خود بسوزانید ، یا می توانید ۲۰۰ کالری چربی بسوزانید و سپس ۲۰۰ کالری اضافی بعد از آن بخورید. تعادل کل کالری مهم است ، نه جزئیات متابولیک اینکه میتوکندری شما در حین تمرین چه لایه ای را می سوزاند.

اگر نتوانیم قبل از ورزش صبحگاهی صبحانه بخوریم چه کار کنیم؟

چند راه حل برای این مشکل وجود دارد. اول ، ممکن است بدون صبحانه خوب باشید. برخی افراد ترجیح می دهند بدون صبحانه تمرین کنند زیرا راحت تر است و خستگی جزئی را می پذیرند. همچنین ممکن است بخواهید زودتر از خواب بیدار شوید تا زمان هضم غذا را داشته باشید ، یا به سادگی تمرین خود را برای انجام کارهای بعدی در روز تنظیم کنید.

اما اگر بخواهید معمولاً می توانید چیزی بخورید. نوشیدن نوشیدنی ها اغلب راحتتر از غذاها است ، بنابراین مقداری شیر بدون چربی یا شیر بادام امتحان کنید و از نوع شیرین شده (مانند شیر شکلات) یا افزودن چیزی مانند عسل برای کربوهیدرات های اضافی استفاده کنید. من فکر می کردم یک “شیک” باید یک اسموتی بزرگ پر از میوه و یخ و پودر پروتئین و کره بادام زمینی باشد ، اما این روزها قبل از تمرین فقط یک فنجان شیر بادام شکلاتی برای شروع پروتئین روز استفاده می کنم.

در نهایت ، بهترین صبحانه صبحانه ای است که فقط با تجربه آن را کشف می کنید. از امتحان کردن موارد جدید نترسید: اگر در حال حاضر بدون صبحانه تمرین می کنید ، چند لقمه نان تست از قبل ممکن است تفاوت بسیاری ایجاد کند. آزمایش کنید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است.

منبع: LIFEHACKER

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *