شبکه های اجتماعی و تاثیر منفی آن ها بر زندگی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شبکه های اجتماعی، امروزه به بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده اند و جدایی از آن ها روز به روز سخت تر می شود. بسیاری از ما از وب سایت ها و شبکه های اجتماعی برای کار کردن، ارتباط با اعضای خانواده و دوستان و هم چنین به عنوان منابع خبری استفاده می کنیم. فیس بوک، اینستاگرام و سایر شبکه ها، در حال تبدیل شدن به بخش های اصلی زندگی ما هستند. weloveit به بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی بر زندگی افراد پرداخته است با ما همراه باشید.

بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که وابستگی به رسانه های اجتماعی تأثیرات کاملاً جدی بر سلامتی افراد دارد. علاوه بر این، محققان به این نتیجه رسیده اند که میزان این تاثیر منفی بر خانم ها بسیار بیشتر از اقایان است. برای این تحقیق ، ۱۶۵ نفر از کاربران قیس بوک با چهار عامل: سلامتی جسمانی، سطح عزت نفس، میزان رضایت از زندگی و تعداد دفعات مقایسه خود با دیگران، مورد بررسی قرار گرفتند.

شبکه های اجتماعی

محققان دریافتند که در میان کاربران مورد بررسی در این مطالعه، افرادی که در فیس بوک خود را با دیگران مقایسه می کنند، بیشتر از قبل دچار مشکلات جسمی می شوند. این مشکلات شامل: تنش عضلانی، بی خوابی و تغییر وزن است. به دلایل نا مشخص، زنان بیشتر از مردان این علائم جسمی را تجربه می کنند. به گفته یکی از محققان با افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی، میزان مقایسه ما با دیگران، بسیار افزایش یافته است.

یافته های دیگر حاکی از این هستند که هرچه افراد زمان بیشتری را صرف ماندن در شبکه های اجتماعی و نگاه کردن به صفحه نمایش دستگاه های دیجیتال از جمله لپ تاپ، گوشی و … کند، احتمال ابتلا به افسردگی در آن ها افزایش می یابد.

روش هایی برای کاهش زمان نگاه کردن به صفحه نمایش و استفاده از شبکه های اجتماعی وجود دارد. به عنوان مثال می توانید زمان کار با دستگاه های دیجیتال را در زمانی غیر از کار محدود کنید، غذای خود را بدون در دست گرفتن گوشی میل کنید، از فیلم دیدن، تماشای تلویزیون و گشتن در شبکه های اجتماعی قبل از خواب خودداری کنید. هنگامی که وارد رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک و اینستاگرام می شوید، تایمر تنظیم کنید. خود را با یک سرگرمی جدید مشغول کنید.

به نظر شما شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر زندگی ما دارند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: HEALTHYGEM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *