سردرد کاهش وزن را چگونه درمان کنیم؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سردرد می تواند یک عارضه جانبی دردناک حاصل از تلاش برای کاهش وزن باشد. چگونه می توانیم سردرد کاهش وزن را درمان کنیم؟ در این مطلب نحوه کاهش شدت و دفعات سردرد کاهش وزن آورده شده است. در ادامه با weloveit همراه باشید.

چه ارتباطی بین کاهش وزن و سردرد وجود دارد؟

آیا بین کاهش وزن و سردرد ارتیاط وجود دارد؟ طبق یک مطالعه سردرد، موضوعات مربوط به رژیم غذایی در ۳۰ درصد کل میگرن نقش مهمی دارند (و می توانند انواع سردرد را نیز تحت تأثیر قرار دهد).

چه ارتباطی بین کاهش وزن و سردرد وجود دارد؟

بسیاری از تغییرات در رژیم غذایی از دوره های کاهش قند خون گرفته تا ترک کافئین، که در هنگام تلاش برای کاهش وزن انجام می دهیم، می تواند باعث ایجاد ضربان قلب شود.

محدود کردن بیش از حد کالری دریافتی خود را متوقف کنید

فاصله زیاد وعده های غذایی با یکدیگر یا خوردن در فواصل نامنظم باعث افت سطح قند خون می شود ، که بدن شما را به حالت گرسنگی سوق می دهد. این مساله باعث ایجاد تعداد زیاد هورمون ها و مواد شیمیایی مغزی شبیه واکنش بدن به استرس می شود (به موقع غذا نخوردن برای بدن بسیار استرس زا است!) ، که می تواند سردرد ایجاد کند. با خوردن غذا، سردرد همراه با علائم دیگر مانند ضعف ، لرزش و کم انرژی بودن برطرف می شوند.

نکته: به یاد داشته باشید، بین وعده های غذایی نباید بیش از چهار ساعت فاصله بیندازید. میان وعده های سبک مانند کره بادام زمینی، هویج و مقداری بادام را امتحان کنید.

۲. به اندازه کافی آب بنوشید

کمبود آب بدن یکی از عوامل موثر در سردرد کاهش وزن است. کارشناسان احتمال می دهند که این امر به باریک شدن رگ های خونی در مغز مربوط باشد که همچنین باعث کاهش خون و اکسیژن مغز می شود. کمبود الکترولیت نیز ممکن است در بروز سردردهای کم آبی موثر باشد. علاوه بر ایجاد سردرد ، کمبود آب بدن می تواند تلاش شما برای کاهش وزن را تضعیف کند. تحقیقات نشان می دهد که اشتباه گرفتن تشنگی با گرسنگی می تواند منجر به پرخوری شود.

به اندازه کافی آب بنوشید

هم چنین بخوانید: بهترین و بدترین نوشیدنی ها برای آب رسانی به بدن

نکته: زمانی که احساس تشنگی می کنید، بدن شما کمی کم آب شده است، بنابراین اغلب آب یا چای بنوشید. با هر وعده غذایی و بین وعده های غذایی یک لیوان آب بنوشید.

۳. از مصرف شیرین کننده های مصنوعی خودداری کنید

طبق مطالعه ای در دانشگاه واشنگتن سیاتل ، برخی از افراد ممکن است حساسیت ویژه ای نسبت به آسپارتام داشته باشند که این امر می تواند منجر به سردرد شود. آسپارتام ممکن است در نوشیدنی های رژیمی و همچنین غذاها وجود داشته باشد.

نکته: اگر فکر می کنید شیرین کننده های مصنوعی باعث ایجاد سردرد می شوند ، یک ژورنال غذا داشته باشید که الگوهای غذایی خود را حفظ کنید. به جای شیرین کننده های مصنوعی از عسل در چای و قهوه استفاده کنید که خاصیت آزاد کنندگی چربی دارد و از قند سالم تر است.

۴. مصرف کافئین را به آرامی قطع کنید

مصرف کافئین را به آرامی قطع کنید

اگر در برنامه رژیم غذایی خود قهوه یا نوشابه را حذف کرده اید، احتمالا با کمبود کافئین مواجه می شوید. کارشناسان تخمین می زنند که حدود نیمی از افرادی که مصرف کافئین را قطع می کنند ، سردرد و سایر علائم ناخوشایند را تجربه می کنند.

هم چنین بخوانید: ۷ علامت مصرف بیش از حد کافئین

نکته: عادت مصرف کافئین را به طور ناگهانی قطع نکنید. در عوض، سعی کنید به تدریج میزان مصرف کافئین خود را کاهش دهید. به یاد داشته باشید، کافئین دشمن رژیم غذایی نیست، اما اغلب به صورت نوشابه های شیرین یا نوشیدنی های قهوه همراه با کالری زیاد شکر و شیر مصرف می شود. برای اکثر افراد، مصرف روزانه یک فنجان نوشیدنی کافئین زمانی که رژیم غذایی دارید خوب است، اما از شیر بدون چربی استفاده کنید و از بمب های کالری مانند شربت های طعم دار و خامه زده شده استفاده نکنید.

۵. برای از بین بردن استرس ریلکسیشن انجام دهید

برای از بین بردن استرس ریلکسیشن انجام دهید

استرس نه تنها می تواند باعث پرخوری شود بلکه حفظ رژیم غذایی را هم با دشواری مواجه می سازد و می تواند سردرد هم به همراه داشته باشد. هنگامی که تحت فشار هستید، بدن شما در پاسخ به استرس یک سری مواد شیمیایی مانند آدرنالین یا کورتیزول آزاد می کند. این مواد شیمیایی علاوه بر اینکه انرژی فوری لازم برای مقابله با استرس را به شما می دهند ، باعث انقباض عروق خونی مغز نیز می شود که منجر به سردرد می شود.

هم چنین بخوانید: ارتباط استرس و افزایش وزن به چه صورت است؟

نکته: یک حمله استرس را با یک قدم زدن از بین ببرید. از وضعیت دور شوید و چند نفس عمیق بکشید یا کاری آرامش بخش برای خود انجام دهید. سعی کنید کاهش وزن منبع استرس شما نباشد: برخی از افرادی که رژیم غذایی دارند به جای اینکه برای موفقیت های کوچک خود خوشحال شوند، از هر اونس کاهش وزن مضطرب می شوند. اما در طول زمان، کاهش وزن مسیر خود را به درستی طی می کند.

۶. با سرعت منطقی ورزش کنید

اگر تازگی ورزش را شروع کرده اید یا بیشتر از حد معمول خود را تحت فشار قرار می دهید ، ممکن است سردرد ورزشی داشته باشید که می تواند قبل یا بعد از تمرین رخ دهد. اگرچه علت دقیق آن ناشناخته است ، اما این سردردها ممکن است به دلیل تغییر رگ های خونی در مغز ایجاد شود.

با سرعت منطقی ورزش کنید

هم چنین بخوانید: گرم کردن قبل از ورزش و تمام نکاتی که باید بدانید

نکته: همیشه قبل از انجام تمرینات بدن خود را گرم کنید تا بدنتان به راحتی حرکت کند و بیش از حد خود را تحت فشار قرار ندهید.

منبع: READERSDIGEST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *