آیا دویدن باید جزو برنامه هر روز ما باشد؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

دویدن چقدر جزو برنامه های روزمره شما است؟ برنامه های اولیه در آغاز کار سه روز در هفته را به این کار اختصاص می دهند. اگر علاقه بیشتری به دویدن دارید، می توانید با رعایت احتیاط تعداد روزهای آن را بیشتر کنید.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که از دویدن آهسته شروع کنید. تقریبا همه آسییب های افراد مبتدی از دویدن بیش از مقدار مورد عادت بدن، ناشی می شود. اگر برنامه خود را با سه روز دویدن در هفته آغاز کرده اید، آن را برای چند مدت حفظ کنید و مطابق آن پیش بروید.

احتمالا بعد از گذشت چند مدت بخواهید تعداد روزها را افزایش دهید. پیش از انجام این کار باید توجه داشته باشید که تعداد روزها را با توجه آمادگی و سازگاری بدنتان با شرایط افزایش دهید. دوندگان حرفه ای، که سال ها تجربه دارند، معمولا دو بار در روز کل مسیر را می دوند اما به دلیل تمرین و فعالیت بسیار مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

علاوه بر این شما می توانید مسافت دویدن خود را به صورت هفتگی افزایش دهید. قانون این کار به این صورت است که هر هفته ۱۰ درصد مسافت طی شده را افزایش دهید. به عنوان مثال اگر این هفته ۱۰ مایل دویده اید هفته آینده می توانید آن را به ۱۲ مایل برسانید.

در پایان باید این نکته را ذکر کنیم که تا زمانی که بدنتان آمادگی دارد و خودتان علاقه مند هستید، می توانید بدوید.

آیا دویدن جزو برنامه ورزش شما هست؟ چه میزان از زمان خود را روزانه به ورزش کردن اختصاص می دهید؟

منبع:‌LIFEHACKER

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *