تعبیر خواب های رایجی که می بینیم (قسمت اول)

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

دانشمندان بر این باور هستند که پشت هر خوابی که می بینید، معنای خاصی وجود دارد. بعضی از خواب ها هستند که رایج اند و برای همه انسان ها اتفاق می افتد. به عنوان مثال: از ارتفاع پرت شدن، آب یا آتش دیدن و… .شاید برای شما این نوع خواب ها عجیب باشد و دوست دارید معنای آنها را بدانید. ما در این مطلب معنای بعضی از رویا هایی که برای بیشتر افراد اتفاق می افتد را به شما خواهیم گفت. با ما برای دانستن تعبیر خواب ها و معنا های شگفت انگیز آن ها همراه باشید.

آب نمادی برای آشکار کردن احساسات است

بسیاری از افراد معتقدند آب، نماد احساسات است. هرگونه آبی را که میبینید گل آلود یا شفاف، احساسات شما را بیان می کند. اگر امواج خروشان در خواب شما هستند یعنی در احساسات خود غرق هستید،  اگر آب ساکن است یعنی احساس آرامش و صلح دارید.

تعبیر خواب

تعبیر خواب مرگ ؛ مرگ می تواند پایان چیزی باشد

خواب مرگ در ابتدا می تواند بسیار ترسناک و وحشتناک باشد؛ اما تعبیران خواب می گویند دیدن خواب مرگ همیشه بد نیست و بعضی مواقع معنای مثبت دارد. مثلا شاید فصلی از زندگی تمام می شود و وارد فصل بهتر و با آرامش تر خواهید شد. اگر شما خواب دیده اید که مرده اید، ممکن است چیزی را مانند شغل یا یک عادت را از دست خواهید داد. اگر مرگ کسی دیگر را دیده اید، ممکن است آن شخص از زندگی شما خارج شود.

تعبیر خواب

تعبیر خواب آتش ؛ آتش می تواند نماد خشم و اشتیاق باشد

آتش معمولا نشانه خشم و عصبانیت است. آتش قدرت زیادی دارد که می تواند همه چیز را ناگهان از بین ببرد. آتش معنای مثبتی نیز می تواند داشته باشد. در تعبیر مثبت نماد شور و اشتیاق، روشن بودن راه است.

هم چنین بخوانید: چرا باید رویاهای بزرگ داشته باشیم؟

نور یا تاریکی حالت شما را نشان می دهد

تعبیر خواب

نور و تاریکی معنا های متفاوتی دارند و بستگی به زمینه خواب دارد. اگر شما خود را در تاریکی مطلق می بینید یعنی احساس غم و تنها بودن می کنید. دیدن نور در خواب نشانه این است که شما از غم بیرون خواهید آمد و زندگیتان رو به بهبود است. البته قابل ذکر است که برای تعبیر خواب هایی که در آن تاریکی یا نور است، نیاز به اطلاعات بیشتری دارد.

تعبیر خواب باد، می تواند نشان دهنده تغییر باشد

عنصر دیگری که بسیاری از افراد در خواب می بینند، باد است. باد نشانه تغییری است که در زندگی اتفاق خواهد افتاد. البته مقدار وزش باد بسیار مهم است و تعبیر های متفاوتی می توان برای آن استفاده کرد.

نسیم آرام می تواند احساس راحتی را نشان دهد یا ممکن است نشان دهد که تغییر جزئی در راه است. باد تندی که همه چیز را در اطراف شما ریشه کن می کند، ممکن است نمادی برای از دست دادن کنترل باشد. علاوه بر این، راه رفتن در برابر باد ممکن است نشان دهنده قدرت شما در برابر مشکلات باشد.

سقوط، می تواند نشانه عدم امنیت باشد

تعبیر خواب

یکی از رایج ترین خواب ها، سقوط از ارتفاع است. هنگامی که شما در خواب از تپه یا کوهی پرت می شوید یعنی جا پای خود را دارید در زندگی از دست می دهید و در اطراف خود احساس نا امنی می کنید. علت زیاد دیدن سقوط در خواب این است که ما انسان ها خود را در کار ها محدود می کنیم و زمین خوردن را شکست و حقارت می دانیم و هر زمان ترس این را داریم که مبادا با موفقیت رو به رو نشویم.

پرواز ممکن است نشان دهنده آزادی یا فرار باشد

پرواز معنای مقابلی با سقوط دارد. پرواز یعنی آزادی، عزت نفس داشتن، رهایی، فرار و تلاش برای موفقیت جدید.

تعبیر خواب

جهت پرواز و سرعت در این خواب بسیار مهم است. زمانی که به عقب پرواز می کنید، یعنی تمرکز شما بیشتر بر گذشته است. حرکت با سرعت زیاد، یعنی شما احساس شکست نا پذیر دارید.

احساس تحت تعقیب بودن می تواند نشانه اجتناب باشد

هنگامی که شما احساس تعقیب بودن می کنید، دقت کنید اگر فردی یا حیوانی به دنبال شما هستند شما احساس ترس از آنها دارید که در ضمیر نا خودآگاه شما ثبت شده است.

سایه هایی که می بینید احتمالا خودتان هستید

اگر سایه ای می بینید که شما را تعقیب می کند یا به همراه شماست، یعنی شما خودتان را پنهان می کنید و زمان آن رسیده است که شکوفا شوید. معنی دیگر این است که شما تلاش می کنید بر روی پا های خود بایسیتید و از کسی کمک نگیرید.

اگر در مسیر گمشده اید، احتمالا اضطراب دارید

تعبیر خواب

اگر راه خود را گم کرده اید یا به دنبال چیزی هستید که گم شده است، شما اضطراب، استرس و احساس گیجی دارید. شما در زندگی خود نا امید شده اید و فکر می کنید توانایی پیدا کردن مسیر صحیح زندگی را ندارید.

با دانستن و تعبیر خواب هایمان، می توانیم از بعضی مسائل که در آینده رخ می دهند با خبر شویم و از رویداد های بد جلوگیری کنیم.

منبع: HEALTHYGEM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *