چگونه تعادل بین کار و زندگی برقرار کنیم؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هنگامی که افراد “کار” و “زندگی” را با هم ترکیب می کنند، ناخودآگاه به اصطلاح “کار” در مقابل “زندگی” فکر می کنند و دائماً مجبور می شوند یکی را با هزینه دیگری انتخاب کنند. در این چارچوب، سود یک طرف همیشه ضرر طرف دیگر است. اما چگونه تعادل بین کار و زندگی برقرار کنیم؟

کسانی که سعی می کنند با تقسیم وقت خود با یک خط دقیق بین کار و زندگی، تعادل کار و زندگیشان را حفظ کننددر واقع خودشان را بین کار و زندگی تقسیم می کنند.

در این تقسیم بندی، افراد کار را به عنوان زمان هایی که زندگی نمی کنند، تلقی می کنند و در این تعریف کار یک چیز منفی ضروری است که باید آن را تحمل کرد تا به پایان برسد.

تعادل کار و زندگی با جستجوی شغل جدید و لذت بخش تا حدی امکان پذیر است. اما هیچ شغلی کامل نیست. همیشه جنبه های خسته کننده ای در هر شغل وجود دارد. و مدت ها قبل، شما همان زندگی را در مقابل “کار” خواهید دید، زیرا شما چارچوب قدیمی ذهن را تغییر نداده اید.

هم چنین بخوانید: چگونه با تغییر کارهای روزمره انرژی بیشتری داشته باشیم؟

چگونه به تعادل بین کار و زندگی برسیم

تعادل بین کار و زندگی


هدف واقعی توزیع مجدد مثبت (+) و منفی (-) در زندگی است.

تعادل کار و زندگی اکثر مردم به این شکل به نظر می رسد:
تمام زمانی که سر کار هستند، منفی و زمانی که کار به پایان می رسد، همه چیز مثبت است. مردم برای خوشبختی به شدت به زندگی خارج از کار خود تکیه می کنند، اما آنها واقعاً نمی توانند به خوشبختی برسند.

برعکس ، کسانی هستند که تلاش می کنند مثبت بینی را در زندگی کاری خود قرار دهند. تعادل کار و زندگی آنها به شرح زیر است:

متأسفانه ، اگر این افراد هنوز در چارچوب قدیمی گیر کرده باشند، همه منفی بینی را در حالت غیر کار خود قرار می دهند و این موضوع باعث می شود روابط و سلامتی آنها با مشکل مواجه شود.

تعداد کمی از افراد خوش شانس از هر دو طرف معادله مثبت می گیرند. تعادل کار و زندگی آنها به شرح زیر است:

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از هر دو طرف مثبت می بینید، جزو ۵ درصد از جمعیت هستید.

برای بقیه ۹۵٪ از جمعیت، در این مطلب درمانی برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی وجود دارد.

حس یکپارچکی را در خود القا کنید

هنگامی که این کار را انجام دادید ، کار دودویی / زندگی رقابتی را از بین می برید و ناخودآگاه کار را به عنوان “رنج” و زندگی را به عنوان “لذت” متوقف می کنید. انرژی مثبت در طول زندگی شما یکدست و بدون دردسر جریان خواهد یافت.

برای بازیابی احساس یکپارچگی، از خود بپرسید: چرا من واقعاً آنچه را که در زندگی و کار انجام می دهم انجام می دهم؟

پاسخ شما به این سؤال طرح شما از یک فرد واحد و متشکل از معنایی را نشان می دهد که به طور مستقیم به شما مربوط می شود و اینکه به چه چیزهایی اهمیت می دهید.

اکنون از طرح خود برای بررسی زندگی در محل کار، اوقات فراغت و روابط خود استفاده کنید و ببینید آیا اینها با یکدیگر هماهنگ هستند یا خیر.

جنبه هایی از کار شما وجود دارد که شما از آن ها رنج نمی برید: دوباره به کار خود نگاه کنید، جنبه های مثبت زیادی پیدا خواهید کرد که منعکس کننده چیزهایی است که شما به آن ها اهمیت می دهید. به عنوان مثال، شما ممکن است خلاقیت را داشته باشید و بدانید که هر روز فرصتی برای نشان دادن آن در محل کار دارید.
چیزهایی که در «کار» به آنها اهمیت می دهید همان چیزهایی است که درزندگی به آن ها اهمیت می دهید: به عنوان مثال، ممکن است در زندگی خود به دوستی اهمیت دهید و این ارزش را با همکاران خود نیز تمرین می کنید. ارزش های شما در همه تعاملات شما وجود دارد و در خدمت یکپارچه بودنتان هستند.

ایجاد تعادل بین کار و زندگی به داشتن احساس خوشبختی و شادمانی کمک می کنند. پس از همین امروز به فکر برقراری تعادل بین کار و زندگی خود باشید. آیا شما به این موضوع توجه دارید؟

منبع: LIFEHACK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *