کارهایی که جای جوش صورت را به زخم تبدیل می کنند

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جوش صورت خیلی آزار دهنده نیست اما پس از مدتی آثار آن روی پوست به جای می ماند. جوش در اثر التهاب ایجاد می شود و بسته به درجه آن التهاب و نوع پوست شما ، ممکن است هنگامی که پوست شما سعی در بهبودی دارد ، لکه های پوستی یا افتادگی ایجاد کند. استادیار بالینی پوست و مو در UCLA می گوید بهترین راه برای جلوگیری از آکنه، پیش گیری از آن است. به گفته این محقق، مقابله با زخم ها و جای جوش ها بسیار دشوارتر از درمان و جلوگیری از آکنه است. با این وجود ، پرهیز از برخی از عادت ها باعث می شود پوست شما جای جوش روی صورتتان باقی نماند.

استفاده نکردن از ضدآفتاب

محصولات ضد آکنه باعث می شوند پوست نسبت به اشعه ماوراء بنفش حساس تر شود، بنابراین اگر در حال درمان جوش ها هستید، ضد آفتاب در حال حاضر یک قدم مهم است. آسیب آفتاب باعث می شود پوست شما دچار زخم شود. دکتر لی می گوید تشعشعات اشعه ماوراء بنفش و قرار گرفتن در معرض آفتاب به احتمال زیاد باعث می شود جای زخم ها تغییر رنگ داده و یا زمان بیشتری برای بهبودی نیاز داشته باشند. حتما ضد آفتاب را به امور روزمره زیبایی خود اضافه کنید تا پوست خود را از سرطان ، چین و چروک و جای زخم محافظت کنید.

خالی کردن جوش ها

هر نوع دستکاری می تواند خطر تغییر رنگ و جای زخم را افزایش دهد. مالیدن و خراشیدن لکه نه تنها باکتری ها را از روی دست شما منتقل می کند ، بلکه می تواند التهاب بیشتری هم ایجاد کند. به جای خراشیدن آکنه ، کمی کرم ضد لک روی لکه های پوستی بزنید و صبر کنید تا بهبود پیدا کنند.

نگاه کردن بیش از حد به آینه

خیره شدن زیاد به منافذ پوست خود درآینه ، باعث می شود در مورد لکه های کوچک که هیچ کس به آن ها توجه نمی کند وسواس شوید. استفاده از آیته بزرگنما به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در واقع درگیر شدن بیشتر با جوش ها به معنای آسیب بیشتر و جای زخم بیشتر روی پوست است.

شستشو و خشک کردن بیش از حد پوست

حوله ها، برس های تمیز کننده مکانیکی صورت و لایه بردارها به نظر می رسد که منافذ را به خوبی تمیز می کنند ، اما می توانند خیلی خشن باشند. پوست به همین دلیل وجود دارد.پوست یک سد محافظ طبیعی از بدن است. شستشوی و خشک کردن بیش از حد آن می تواند باعث آسیب دیدن، حساس شدن و انتقال باکتری ها شود.

آرایش سنگین

پوشاندن لکه ها توسط کرم پودر و پنکک بسیار هیجان انگیز است ، اما می تواند پوست را تحریک کرده و جای جوش صورت را بدتر کند. دکتر لی می گوید: “کارهایی که برای پنهان کردن زخم های آکنه انجام می دهیم می تواند باعث ایجاد چرخه خطرناکی شود. بنابراین برای به حداقل رساندن آسیب، سعی کنید وسایل آرایشی عاری از روغن و comedogenic را انتخاب کنید.

ادامه روش درمانی قدیمی به مدت طولانی

رعایت منظم مراقبت های پوستی در برابر آکنه اولین قدم عالی درمانی است ، اما اگر جای جوش در حال تبدیل شدن به زخم است ، باید به متخصص پوست مراجعه کنید. دکتر پاپانتونیو می گوید ، یک متخصص پوست می تواند لیزر درمانی بدون درد را برای از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه روی پوست شما اعمال کند.روش درمانی دکتر بسیار موثرتر از خود درمانی و ادامه درمان های قدیمی است. وی هم چنین می گوید: “درمان منظم و ماهانه به کاهش جوش های پوستی کمک می کند و می تواند به پاک کردن منافذ پوست در یک محیط کنترل شده تر کمک کند که منجر به کاهش زخم های پوستی می شود.

شما برای از بین بردن جوش های صورت خود از چه روشی استفاده می کنید؟

منبع: readersdigest





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *