بیماری لثه و نشانه های اولیه آن

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بیماری لثه یا پریونتیت، بیماری ای است که به سختی درمان می شود. به همین علت دندان پزشکان توصیه می کنند که اگر احساس درد در لثه خود داشتید و یا یکی از مورد های زیر را در لثه خود مشاهده کردید، سریع به پزشک مراجعه کنید. با ما همراه باشید.

لثه هایتان متورم و قرمز هستند

لثه شما می توانند التهاب پید کنند، قرمز شوند و ورم کنند. یکی از علت ها این است که شما به طور دقیق مسواک و نخ دندان نمی زنید، در نتیجه اطراف دندان های شما باکتری جمع می شود. درمان این نوع التهاب بسیار مهم است؛ زیرا اگر به آن نرسیدید می تواند دندان های شما را به عقب براند و همچنین پریونتیت هم پیشرفت می کند.

از لثه خون می آید

خونریزی لثه مخصوصا بعد از مسواک زدن و غذا خوردن، می تواند علامت بزرگی باشد. اگر دید از لثه هایتان خون می آید در یک هفته به طور منظم مسواک و نخ دندان بکشید. اگر خونریزی درست نشد سریعا به دندان پزشکی بروید.

تکان خوردن دندان

اگر دندانتان با زبان یا انگشت تکان می خورد نشان دهنده این است که لثه شما مشکل دارد.

هم چنین بخوانید: ۹ روش جلوگیری از پوسیدگی دندان

ساخت پلاک

پلاک، فیلمی چسبنده بر روی دندان است که با مسواک و نخ دندان زدن مداوم می توان از آن جلوگیری کرد. اگر شما مسواک و نخ دندان مداوم می کشید اما همچنان پلاک ها بر روی دندانتان مشاهده کردید احتمالا بیماری لثه دارید.

داشتن دندان حساس

اگر نمی توانید غذای داغ یا یخ بخورید یا نسبتا محکم مسواک بزنید، نشان دهنده این است که دندان هایتان حساس است و مشکل نیز از لثه تان است.

بوی بد دهان

اگر تا به حال دهانتان بوی بد نداشته است اما خیرا متوجه شده اید که این موضوع دارد بد تر می شود، یکی از علت ها این است که زیر لثه شما باکتری جمع شده است. بر روی دندان هایتان مسواک و نخ دندان بزنید. قسمتی که ایجاد درد می کند، باکتری وجود دارد.

دقت داشته باشید اگر به بیماری لثه رسیدگی نکنید، می تواند منجر به علائم جدی تری مانند خرد شدن استخوان ها شود و این التهاب پیشرفت بسیار سریعی دارد.

منبع: READERSDIGEST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *