بهترین و بدترین نوشیدنی ها برای آب رسانی به بدن

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

آیا از نوشیدن آب خسته شده اید و به دنبال ماده بهتری برای آب رسانی به بدن هستید؟ در این مطلب با weloveit با معرفی بهترین و بدترین نوشیدنی ها برای آب رسانی بدن همراه باشید.

بهترین نوشیدنی ها برای آب رسانی به بدن

همه ما می دانیم که قرار است مقدار زیادی آب بنوشیم. خوشبختانه ، می توان از انواع نوشیدنی ها هم برای آب رسانی استفاده کرد ، اما باید مراقب باشیم که مقدار زیادی از نوشیدنی ها که باعث کم شدن آب بدن می شوند ، استفاده نکنیم.

برخی مایعات فقط باعث می شوند که آب زیادی از بدن شما از دست برود. به علاوه بسیاری از نوشیدنی های خوشمزه شامل موارد زیادی هستند که بهتر است آن ها را به طور کلی محدود یا قطع کنید ، مانند شکرو کربوهیدرات. لیست ما به شما کمک می کند تا متوجه شوید که کدام نوشیدنی ها برای آبرسانی به بدن بهتر هستند و از کدام موارد باید پرهیز کنید.

بهترین نوشیدنی های آب رسانی به بدن

سه مورد اول بهترین انتخاب های آبرسانی به بدن هستند. بقیه موارد هم مکمل های خوبی به شمار می روند.

آب

آب ساده بهترین راه برای آبرسانی است.

شیر

از آنجا که شیر بسیار غلیظ تر از آب است ، ممکن است فکر کنید که شیر می تواند تاثیر کمتری نسبت به آب داشته باشد. علاوه بر کلسیم و ویتامین D ، شیر حاوی پروتئین است تا حتی در گرم ترین روزها باعث چربی سوزی شما شود ، کار دیگری که آب نمی تواند انجام دهد.

اضافه کردن طعم دهنده به آب

اگر نوشیدن آب ساده در تمام روز برای شما دشوار است ، به آن یک طعم دهنده به روش سالم بدون اضافه کردن شکر ، اضافه کنید. ترکیب مورد علاقه شما چیست؟ سعی کنید لیمو ترش و ریحان یا خیار را با نعنا به آب اضافه کنید.

آبمیوه

آب میوه حاوی حدود ۸۵ درصد آب است ، و این باعث می شود که بسیار آبرسانی کند (فقط مطمئن شوید که ۱۰۰ درصد آب میوه را می خورید). ویتامین های موجود در میوه های طبیعی نیز سالم هستند. مراقب محتوای قندی باشید ، در صورتی که آب میوه ها را با قندهای اضافی مصرف کنید ، می تواند از آب رسانی به بدن جلوگیری کند.

هندوانه

هندوانه یک نوشیدنی نیست … اما هر بار که هندوانه می خورید ، ۹۲ درصد مایعی را که می خورید ، حفظ می کنید و این بهتر از آب میوه است!

نوشیدنی های ورزشی

نوشیدنی های ورزشی هم چنین طعم بیشتری از آب دارند ، بنابراین نوشیدن سریع آن ها برای کسانی که خود را مجبور به آبرسانی می کنند ، یا کسانی که مانند ورزشکاران به هیدراتاسیون سریع احتیاج دارند آسان تر است. باز هم ، قند و کربوهیدرات را حذف کنید.

چای

چای های فاقد کافئین بسیار عالی هستند ، به خصوص اگر آب گرم را بر روی برگ آن بریزید. فرقی نمی کند این گیاه ، سیاه ، سبز یا بابونه باشد. چای گرم یا سرد تقریباً همانند آب ، آبرسانی می کند. چای همچنین دارای آنتی اکسیدان است. نوشیدن چای معمولی با اعتدال می تواند به شما در رسیدن به هدف روزانه شما کمک کند.

آب نارگیل

آب نارگیل دارای ۹۵ درصد محتوای آب است که از آب میوه بهتر است. هم چنین به طور معمول نسبت به آب میوه و نوشیدنی های ورزشی در مورد قند و ترکیبات اضافه شده سالم تر است ، اما حتما برچسب را بررسی کنید!

گزینه های ترکیبی با شیر

مطالعاتی که نشان داده است ، شیر آبرسانی می کند ، ترکیبات دیگر با “شیر” مانند سویا ، نارگیل یا بادام را آزمایش نکردند ، اما کلینیک کلولند آن هایی که شیرین نشده بودند را به عنوان روشی برای آبرسانی در تابستان توصیه کرد. بنابراین آن ها یک راه مطمئن برای آبرسانی بزرگسالان نیز هستند.

هم چنین بخوانید: کاهش وزن با آبلیمو وعسل

بدترین نوشیدنی ها برای آبرسانی به بدن

برخی از مایعات در واقع می توانند برعکس آبرسانی کار کنند پس مطمئن شوید که دفعه دیگر که تشنه شدید ازهیچ یک از این نوشیدنی ها استفاده نکنید آن ها فقط آب بدن شما را کم می کنند.

نوشیدنی های گازدار

نوشیدنی های گازدارغالباً حاوی کافئین که عامل کمبود آب بدن هستند. این نوشیدنی ها سرشار از شکر و سدیم هستند و برای استخوانها و دندانهای شما نیز بد هستند. اگرچه تقریباً هر چیزی در حد اعتدال است خوب است ، اما ممکن است این نوشیدنی ها در رژیم غذایی هنگام تشنگی کمک زیادی نکند.

شکلات داغ

یک فنجان شکلات داغ حاوی قند و کالری بیشتری نسبت به یک قوطی نوشابه است که آب بدن شما را از بین می برد.

کافئین

در حد اعتدال ، قهوه خیلی بد نیست ، اما وقتی از آن لیوان دوم عبور کنید ، بدن شما واقعاً شروع به رنج بردن می کند. نوشیدن بیش از ۲۰۰-۳۰۰ میلی گرم کافئین – مقدار آن در دو یا سه فنجان قهوه – نشان داده است که منجر به کم آبی بدن می شود. برای اینکه خود را ایمن نگه دارید ، خود را به یک لیوان یا دو محدود کنید. پاداش این کار: استفاده از قهوه کمتر می تواند شما را کمتر دچار اضطراب کند.

لیموناد

اگرچه عطر و طعم شیرین و ترش در گرما می تواند وسوسه‌انگیز باشد ، لیموناد سرشار از قندهایی است که مقدار زیادی به نیازهای بدن شما ارائه نمی‌دهند. این مورد را با ریختن لیمو در آب تعویض کنید و با این کار احساس سلامتی بیشتری خواهید کرد!

نوشیدنی انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا با کافئین ، قندهای تقلبی و مواد شیمیایی پیچیده ، آبرسان نیستند. اگر در حالی که هنوز مایعات بیشتری مصرف می کنید و به دنبال انرژی هستید ، چای را پیشنهاد می کنیم.

شیر طعم دار

شیر سفید به تنهایی کاملاً خوب است ، اما شما مواد غیر ضروری و قند به آن اضافه می کنید. از شیرهای شکلات ، توت فرنگی و وانیل خودداری کنید و تا زمانی که کامل آبرسانی نشده اید از روش های قدیمی استفاده کنید.

اسموتی

خوردن میوه به تنهایی سالم است ، اما گاهی اوقات می توانید چیزهای زیادی را نیز بخورید! اسموتی ها بیش از آنکه فکرش را بکنید شامل میوه می شوند. آن ها را به نوشیدنی هایتان اضافه کنید. آنها بسیار مفید هستند که بعد از ورزش یا شروع روز خود را با یک دوز ویتامین دوباره شروع کنید. اگر می خواهید آبرسانی را بالا ببرید ، یک راه حل آسان این است که مقدار یخ را در دستور تان دو برابر کنید. این باعث می شود بدون آنکه مزه اسموتی عوض شود آب بیشتری را مصرف کنید.

منبع: READERSDIGEST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *