برای چربی سوزی سریع تر چه کار کنیم؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

امروزه هزاران مکمل و فرمول برای کاهش وزن وجود دارد که ادعا می کنند می توانند منجر به چربی سوزی سریع تر می کنند؛ اما هیچ قرص معجزه آسایی وجود ندارد که در چند ساعت شما را لاغر کنند. ما در این مطلب، قدم به قدم به شما تمام موارد را توضیح خواهیم داد که شما با تلاش و مراقبت هایتان، می توانید به نتیجه دلخواه برای چربی سوزی سریع تر برسید. با ما همراه باشید.

متابولیسم چیست؟

متابولیسم فرایندی است که بدن، غذا را به انرژی تبدیل می کند.  کالری شما با اکسیژن ترکیب می شود و انرژی مورد نیاز آزاد می شود. بدن شما حتی زمانی که شما در حال استراحت هستید، همچنان به انرژی نیاز دارید.

چربی سوزی سریع تر

مواردی که سرعت متابولیسم شما را تعیین می کنند

اندازه و ترکیب بدن

افرادی که عضله بیشتری دارند، حتی در حالت استراحت کالری بیشتری می سوزانند.

جنسیت

مردان معمولاً چربی بدن کمتری دارند و عضلات بیشتری نسبت به زنان دارند، بنابراین کالری بیشتری می سوزانند و چربی سوزی سریع تر را بیشتر تجربه می کنند.

هم چنین بخوانید: راهکارهایی برای افزایش متابولیسم بدن

سن

هرچه سنتان بیشتر می شود، محتوای عضله بدن شما کاهش می یابد و چربی شروع به افزایش می کند که می تواند متابولیسم شما را آرام تر کند.

چربی سوزی سریع تر و افزایش متابولیسم

چربی سوزی سریع تر

وقتی متابولیسم بدن در بهترین حالت ممکن کار کند، سلامتی زیادی را کسب خواهید کرد و قابل ذکر است موارد زیاد دیگر وجود دارند که به متابولیسم مربوط است.

هنگامی که چربی سوزی سریع تر باشد، شما به ندرت احساس خستگی می کنید، سطح انرژی شما پایدار تر خواهد بود، تمرکز بیشتری دارید و کمتر احتمال دارد که چاق شوید.

غذاهایی که باعث چربی سوزی سریع تر می شوند

بدن شما برای شروع، به مواد مغذی نیاز دارد تا چربی سوزی سریع تر داشته باشد و به همین دلیل است که با وجود حذف برخی از وعده های غذایی مانند صبحانه وزنتان کاهش پیدا نمی کند. غذا هایی که به شما خواهیم گفت، کمک خواهند کرد تا متابولسیم سریع تر شود و وزنتان کمتر شود:

گوشت بدون چربی

شما برای چربی سوزی سریع تر ، به جای چربی و کربوهیدرات نیاز به پروتئین دارید. بنابراین خوردن گوشت و ماهی تازه بدون چربی، سوزاندن کالری را تا ۳۵ درصد افزایش می دهد. همچنین پروتئین به شما در ساختن عضله و ماهیچه کمک می کند. هرچه عضلات شما بیشتر باشد، متابولسیم شما نیز بیشتر می شود. شما در طول روز حتما باید پروتئین استفاده کنید.

حبوبات

چربی سوزی سریع تر

حبوبات سر شار از فیبر و پروتئین هستند. بدن برای تجزیه فیبر و پروتئین انرژی زیادی را مصرف می کند . در نتیجه منجر به چربی سوزی سریع تر می شود. فیبر بالای لوبیا، سطح قند خون را ثابت نگه می دارد و شما را از خوردن قند و شیرینی باز می دارد.

علاوه بر این حبوبات، آهن ، روی و سلنیوم را تأمین می کنند. این ها مواد معدنی هستند که تیروئید شما برای تولید مقدار کافی هورمون به آنها نیاز دارد. بدون آنها، متابولیسم بدن شما می تواند کاهش و یا مختل شود.

آجیل

آجیل یکی دیگر از مواردی است که فیبر و پروتئین زیادی دارد. تحقیقات نشان داده است افرادی که به طور دائم آجیل می خورند کمتر به دیابت مبتلا شده اند.  آجیل به دلیل اینکه انرژی زیادی می دهد تا ۱۰ درصد کمک به سوزاندن کالری می کند و باعث چربی سوزی سریع تر می شود.

غذای پروبیوتیک

چربی سوزی سریع تر

غذاهای تخمیر شده مانند ماست، کفیر، کیمچی و ترب کوهی به افزایش تعداد باکتری های خوب در روده کمک می کنند. این باکتری ها تا حد زیادی وظیفه هضم غذا در روده شما بر عهده دارند و به جذب آسان تر غذا کمک می کنند.

گفته شده است که پروبیوتیک ها روش متابولیسم اسیدهای صفراوی در بدن را تغییر می دهند. این اسیدها توسط کبد ساخته می شوند و عملکرد اصلی آنها تجزیه چربی های روده فوقانی است. اگر پروبیوتیک ها بتوانند در متابولیسم اسیدهای صفراوی تأثیر بگذارند، ممکن است چربی بدن شما را از غذا جذب کند.

کافئین

کافئین یک محرک قوی است که شما را از خواب بیدار می کند و متابولیسم شما را بالا می برد و دوپامین و اپی نفرین بیشتری آزاد می کند. کافئین به شما کمک می کند تا احساس هوشیاری و انرژی بیشتری داشته باشد و در نتیجه شما می توانید به صورت طولانی تری ورزش کنید. اما استفاده بیش از حد کافئین استرس را به شما وارد می کند، بنابراین سعی کنید مقدار کمی از آن را بنوشید.

چربی سوزی سریع تر

کافئین تا ۲۹ درصد می تواند چربی شما را بسوزاند و انرژی را به حد تعادل برساند.

به یاد داشته باشید علاوه بر خوردن غذا های گفته شده، باید به طور مداوم ورزش کنید و مراقب خود باشید تا بتوانید چربی سوزی سریع تر را تجربه کنید و متابولیسم خود را بالا ببرید.

منبع: LIFEHACK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *