۵ اشتباه رایج در مراقبت از پوست

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مراقبت از پوست امروزه به دغدغه بسیاری از افراد تبدیل شده است. استفاده از روش های درست برای مراقبت از پوست بسیار مهم است. آیا همه روش هایی که در مراقبت از پوستمان به کار می بریم، صحیح هستند؟ واقعیت این است که در این زمینه اشتباهات بسیاری را مرتکب می شویم و به صورت مداوم آن ها را تکرار می کنیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا ۵ مورد از این موارد اشتباه و آسیب زننده در مراقبت از پوست را معرفی کنیم.

پاک سازی بیش از حد پوست

پاکسازی بیش از حد پوست، یکی از اشتباهات رایجی است که به ویژه افرادی که دارای پوست چرب هستند، مرتکب می شوند. به نظر می رسد که شستن زیاد صورت می تواند راه حلی برای پوست های چرب باشد اما در واقع برعکس است. تمیز کردن بیش از حد پوست را خشک می کند و بدن برای جبران آن، چربی بیشتری را تولید می کند.

مراقبت از پوست

مرطوب کردن پوست دور چشم

اشتباه دیگر هنگام پاکسازی و مرطوب کردن پوست دور چشم است. فشار دادن و کشیدن پوست دور چشم می تواند منجر به ایجاد چین و چروک شود. بنابراین دور چشم خود را به آرامی بشویید و هنگام مرطوب کردن و کرم زدن به آن به آرامی روی پوست خود ضربه بزنید.

شستشوی صورت

پوست صورت خود را به آرامی بشویید. شستشوی بیش از حد صورت، یک اشتباه بزرگ است. فقط نواحی ای که نیاز است، را با فشار و سختی بشویید. در غیر این صورت پوست صورت خود را دچار آسیب می سازید.

محصولات مراقبت از پوست

برای مرطوب کردن پوست صورت، نیازی به استفاده زیاد از محصولات مرطوب کننده وجود ندارد. زیرا پوست نمی تواند مقدار زیاد این مواد را جذب کند. خرید و استفاده بیش از حد از آن ها به محافظت و مرطوب شدن بهتر پوست کمکی نمی کند.

پاک نکردن آرایش پیش از خواب

پاک نکردن مواد آرایشی از روی صورت پیش از خواب، منجر به بسته شدن منافذ پوستی و آسیب به پوست صورت می شود. حتما لازم است که پیش از خواب، صورت خود را بشویید و آرایش خود را به صورت کامل پاک کنید.

منبع: HEALTHYGEM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *