اشتباهاتی که هنگام تلاش برای کاهش وزن مرتکب می شویم

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کاهش وزن ، به خودی خود یک فعالیت دشوار و طاقت فرسا است. اگر شما هزینه بسیاری را در این راه صرف کرده اید، اما به نتیجه دلخواه نرسیده اید، احتمالا در این زمینه دچار اشتباهاتی شده اید که به سادگی هم قابل رفع هستند. به عنوان مثال، افزودن پروتئین به رژیم غذایی می تواند روند آن را بهبود ببخشد. در ادامه با weloveit همراه باشید تا اشتباهات ممکن در این مورد را بررسی کنیم و به موفقیت در مسیر کاهش وزن کمک کنیم.

همیشه به ترازو اعتماد نکنید

وزن ما در طول روز در حال نوسان است. اگر عددی که ترازو به شما نشان می دهد، بالا بود احتمالا به دلیل آب خوردن زیاد است. باید توجه داشته باشید که کاهش وزن زمان بر است و ممکن در ساعت اشتباهی از ترازو استفاده کنید و با دیدن عددی که در صفحه ترازو نشان داده می شود، از این روند نا امید شوید.

به دلایل مختلفی از جمله: مصرف مواد غذایی، آب، آب و هوا، تغییر هورمون ها و مقدار نمکی که می خورید، وزن بدن به طور طبیعی افزایش می یابد. به گفته یکی از محققان، وزن بدن به ویژه در تابستان به دلیل هورمونی که آب را ذخیره می کند ، هم افزایش می یابد.

آیا بیشتر از آن چه که فکر می کنید، کالری مصرف می کنید؟

برای کاهش وزن، باید بیشتر از آن چه می خورید کالری بسوزانید. مطالعات نشان می دهند افراد میزان کالری که در روز مصرف می کنند را نادیده می گیرند. اندازه وعده های غذایی خود را مجددا بررسی کنید. غذاهایی مانند پنیر و گردو، پر کالری هستند و باید کمتر میل شوند.

کاهش وزن

کمتر از میزان نیاز غذا نخورید

توصیه پزشکان این است که هرگز کمتر از ۱۰۰۰ کالری در روز نخورید. این کار موجب کاهش متابولیسم بدن می شود. به جای این کار از مصرف غذاهای پرکالری مانند آجیل و پنیر و .. پرهیز کنید.

هم چنین بخوانید: چه عواملی مانع از کاهش وزن و تناسب اندام می شوند؟

بیش از اندازه ورزش نکنید

ورزش باعث تقویت ماهیچه ها و افزایش متابولیسم بدن می شود. اما مطالعات نشان داده اند که ورزش بیش از حد، منجر به افزایش بسیار هورمون آدرنالین و احساسات منفی می شود. هم چنین آسیب به سلامتی و مشکلات جدی طولانی مدت خواهد شد.

کاهش وزن

استفاده از تردمیل برای کاهش چربی های شکمی

تمرینات هوازی مانند دویدن و پیاده روی باعث کاهش چربی شکم می شود. تمرینات نقطه ای (از بین رفتن چربی در یک نقطه به طور خاص) هیچ پشتوانه علمی ندارند، اما تمرینات هوازی، باعث کاهش چربی در ناحیه کمر و شکم خواهند شد.

توصیه هایی برای کاهش وزن

  • میزان کاری که می سوزانید را دست بالا نگیرید
  • به میزان کافی پروتئین مصرف کنید
  • غذاهایی که حاوی فیبر هستند را در برنامه غذاییتان قرار دهید
  • اندازه دقیق میزان غذاهای مصرفی را یادداشت کنید
  • اگر گرسنه نیستید صبحانه نخورید
  • انتظارات واقع بینانه داشته باشید
  • میزان بیشتری آب بنوشید
  • خواب خوب و کافی داشته باشید

آیا شما هم در فرایند کاهش وزن دچار چنین اشتباهاتی شده اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: HEALTHYGEM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *