اشتباهاتی که در چیدمان منزل انجام می دهیم

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چیدمان منزل کار دشواری است، زیرا باید برای این کار، علاوه بر وسایل، شکل اتاق‌ها، کوچک و بزرگ بودن اتاق‌ها و ترکیب رنگ ها رادر نظر بگیریم. اشتباهاتی که در این زمینه انجام می دهیم می توانند تاثیر بسیار بدی بر ظاهر منزل داشته باشند. در این مطلب قصد داریم به بررسی اشتباهاتی که در چیدمان منزل انجام می دهیم بپردازیم. با ما همراه باشید.

۱. گذاشتن مبلمان در گوشه های اتاق

مبلمان خود را کمی با فاصله از دیوارها و گوشه های اتاق قرار دهید. فاصله دادن مبلمان از دیوارها باعث می شود اتاق کمی بزرگتر به نظر برسد. علاوه بر این سعی کنید وسایل را به صورت مورب قرا دهید؛ این کار هم به بزرگ تر نشان داده شدن اتاق کمک می کند.

۲. در نظر نگرفتن فضای گفتگو و صحبت


بهتر است که مبل ها را خیلی فاصله ندهید. همیشه چیدمان مبل ها را به گونه ای در نظر بگیرید که افراد به راحتی بتوانند با هم صحبت کنند و از هم فاصله زیادی نداشته باشند.

چیدمان منزل

۳. وجود قطعات بسیار زیاد در چیدمان منزل

ممکن است مبلمان شما قطعه های زیادی داشته باشد. در این گونه موارد بهتر است تا جایی که می توانید سعی کنید از قطعات کمتری از آن ها، یا حداقل از وسایلی که فضای کمتری را اشغال می کنند استفاده کنید.

هم چنین بخوانید: ترفندهای دکوراسیون برای بزرگ تر نشان دادن اتاق کوچک

۴. گذاشتن همه قطعات در یک قسمت اتاق

اشتباه دیگری که افراد در چیدمان منزل مرتکب می شوند، قرار دادن همه وسایل در یک گوشه منزل است. علاوه بر این هیچ گاه قطعات بزرگ را در یک سمت و قطعات کوچکتر را در سمت دیگر قرار ندهید. همواره سعی کنید قطعات مختلف را به صورت در هم قرار دهید.

چیدمان منزل

۵. قرار دادن مبلمان در فضای رفت و آمد

همیشه هنگام چیدن مبلمان، جریان رفت و آمد را در نظر بگیرید. افراد باید بتوانند به راحتی در فضای منزل و اتاق ها رفت و آمد کنند و نباید وسایل را در مسیر عبور آن ها قرار دهید.

۶. قرار دادن وسایل در مقابل پنجره ها

هیچ گاه پنجره ها را با قرار دادن مبلمان و وسایل، مسدود نکنید. جلوگیری از ورود نور خورشید به فضای منزل، باعث تاریک و کم نور شدن فضا و کوچک تر به نظر رسیدن اتاق می شود.

به نظر شما چه اشتباهات دیگری در چیدمان منزل مرسوم هستند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: READERSDIGEST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *