آیا سحرخیزی و زود بیدار شدن واقعا مفید است؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

جمله معروف “سحرخیز باش تا کامروا شوی” برای همه ما آشنا است. مردم فکر می کنند سحرخیزی و از خواب بیدار شدن زود هنگام، باعث می شود روز بهتر و مفیدتری داشته باشند. با این حال ، مطالعات نشان می دهند که این فرض ممکن است در همه موارد کاملا درست نباشد.

برای بعضی از افراد ، سحرخیزی و بیدار شدن زود هنگام می تواند واقعاً نتیجه بخش و مفید باشد. تحقیقات نشان می دهد که ساعت های بیولوژیکی همه ما یکسان نیستند ، این بدان معناست که برخی افراد دارای چرخه شبانه روزی طولانی تری هستند. ریتم شبانه روزی ما ساعت داخلی بدن ما است و ۴۷٪ آن از والدین ما به ارث می رسد.

فشار آوردن مردم به ترجیحات طبیعی بدن آن ها می تواند صدمات بیشتری را نسبت به خوب بودن وفایده به همراه آورد. اگر بدن خود را تحت فشار قرار دهید تا در حالت روز قرار داشته باشد، این کارمی تواند عواقب فیزیولوژیکی منفی به همراه داشته باشد.

اگر فرد را صبح زود بیدار کنید ، ممکن است بدن آنها به دلیل اختلال در چرخه هنوزدر حال تولید ملاتونین باشد. اگر یک جغد شب هستید و عادت دارید شب ها بیدار بمانید، بیدار شدن زود هنگام از خواب، اوایل غالباً به معنای قربانی کردن خواب است. این امر باعث ایجاد اثرات منفی از جمله کمبود خواب ، تمرکز ضعیف و اضطراب می شود.

اگر مردم به زمان های طبیعی که ترجیح بدن آن ها است، توجه کنند، احساس بهتری خواهند داشت، بهره وری آن ها در طول روز بسیار بیشتر خواهد بود و ظرفیت ذهنی شان بسیار گسترده تر خواهد بود.

بنابراین سعی کنید به بدن خود اجازه بدهید طبق ساعت بیولوژیکی خود از خواب بیدار شود. علم ثابت کرده است که در این صورت کارایی و بهره وری بسیار بیشتری هم در طول روز خواهید داشت.

آیا شما فرد سحر خیزی هستید؟ چرخه بیولوژیکی بدنتان چگونه است؟

منبع:HEALTHYGEM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *