آموزش طرز تهیه کاپ کیک لیمویی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کاپ کیک لیمویی یکی از خوشمزه ترین کاپ کیک ها یا کیک های تک نفره است که برای وعده های صبحانه یا عصرانه سرو می شود و می توانید روی آن از خامه هم استفاده کنید. در این مطلب با ما با آموزش دستور تهیه کاپ کیک لیمویی همراه باشید.

مواد لازم

۴۰۰ گرم خمیر پای یخچالی
۱ پیمانه کره نرم شده
۲ و نیم پیمانه شکر
۴ تخم مرغ بزرگ
نصف پیمانه آب لیموی کی
۲ پیمانه آرد همه کاره
۱ و نیم پیمانه آرد سلف رایزینگ
۱ و نیم پیمانه باترمیلک

مواد لازم برای فراستینگ

۳۴۰ گرم پنیرخامه ای نرم شده
۱ و نیم پیمانه کره نرم شده
۱ و نیم قاشق چای خوری عصاره وانیل
۲ و سه چهارم تا ۳ پیمانه شکر قنادی
۶ قاشق غذاخوری آب لیمو
تمشک تازه

هم چنین بخوانید: آموزش طرز تهیه نان شکلاتی کاسه ای

کاپ کیک لیمویی

طرز تهیه کاپ کیک لیمویی

  • فر را از قبل با دمای ۱۷۶ درجه سانتی گراد گرم کنید. داخل ۳۲ کاپ مافین را با فویل بپوشانید. روی سطح آرد پاشی شده خمیر پای را باز کنید. ۳۲ تا دایره با یک کاتر کوکی(آغشته به آرد) ۵٫۷ سانتی متری برش دهید. داخل هر قسمت از قالب مافین یک دایره از خمیر بگذارید. ۱۰ تا ۱۲ دقیقه یا تا زمانی که کمی قهوه ای شود آن را بپزید. سپس روی قفسه ی سیمی خنک کنید.
  • در یک کاسه ی بزرگ کره و شکر را بزنید تا شبیه خرده نان شود. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از هربار افزودن خوب بزنید. آب لیمو را اضافه کنید. در کاسه ای دیگر آرد ها را با باترمیلک به طور متناوب به مخلوط کره اضافه کنید و بعد از هربار اضافه کردن خوب هم بزنید.
  • خمیر را در کاپ های از قبل آماده شده بریزید. ۲۰ تا ۲۲ دقیقه یا تا زمانی که اگر یک خلال دندان را وسط آن فرو کردید تمیز بیرون بیاید، بپزید. ۱۰ دقیقه قبل از خارج کردن داخل ظرف روی قفسه سیمی کاملا خنک کنید.
  • در یک کاسه ی بزرگ، پنیر خامه ای، کره و عصاره ی وانیل را بزنید تا مخلوط شوند. به اندازه کافی شکر شیرینی پزی را اضافه کنید، به طور متناوب آب لیمو را اضافه کنید، بزنید تا به قوام مورد نظر برسد. مخلوط را روی کاپ کیک ها فراست کنید، روی آن تمشک بگذارید و در یخچال بگذارید.
  • نکات نویسنده: به عنوان یک جایگزین برای ۱ و نیم پیمانه آرد سلف رایزینگ، ۲ و یک چهارم قاشق چای خوری بیکینگ پودر و سه چهارم قاشق چای خوری نمک در پیمانه اندازه گیری با گنجایش ۱ پیمانه بریزید. آرد همه کاره را به پیمانه اندازه گیری ۱ پیمانه اضافه کنید و با یک و نیم پیمانه آرد همه کاره اضافی، ترکیب کنید.
  • حقایق غذایی
  • ۱ کاپ کیک: ۳۶۸ کالری، ۲۱ گرم چربی (۱۳ گرم چربی اشباع)، ۷۸ میلی گرم کلسترول، ۲۵۶ میلی گرم سدیم، ۴۲ گرم کربوهیدرات (۲۷ گرم قند، فیبر ۰)، ۴ گرم پروتئین.

منبع: TASTEOFHOME

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *