۷ کتاب مثبت اندیشی برای تغییر زندگی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مطالعه کتاب مثبت اندیشی می تواند به ما در داشتن نگرش مثبت کمک کند. بنابراین ما قصد داریم کتاب هایی که بیشترین تاثیر را در ایجاد مثبت اندیشی در زندگی دارند رابه اشتراک بگذاریم. در ادامه با ما با معرفی ۷ مورد از کتاب های مثبت اندیشی با ما همراه باشید.

اگرشما بتوانید ذهنتان را تغییر دهید، می توانید زندگی تان را تغییر دهید.‟- ویلیام جیمز

قدرت مثبت بودن از تفکر مثبت فراتر می رود. قدرت مثبت بودن نه تنها سلامت جسمی و روحی را دربرمی گیرد بلکه سلامت روابط مان، سرمایه گذاری مان و بسیاری از از زمینه های دیگر زندگی مان را نیز دربرمی گیرد.

در ادامه با ما با معرفی ۱۰ کتاب مثبت اندیشی که می توانند زندگی شما را تغییر دهند همراه باشید.

۱. کیمیاگر

میراث پائولو کوئلیو برای همیشه به واسطه این کتاب به تاریخ پیوست خواهد بود. معرفتی که کیمیاگر به اشتراک می گذارد ساده اما عمیق است. سانتیاگو یک پسر چوپان است که  از خانه اش در اسپانیا به جستجوی گنجی می رود که  دراهرام مصر باستان پنهان شده است.

کیمیاگر

ملاقات با یک کیمیاگر، یک زن کولی و مردی که خودش را شاه می نامید، راهنمای سانتیاگو در این سفرش شد. داستان جستجو برای گنج را به سوی سفری روحی انتقال می کند تا گنج های پنهان شده ی درون را کشف کند.

این کتاب درک ارزش موجود در قلب هایمان، ذهنمان و رویاهایمان را به ارمغان می آورد.

هم چنین بخوانید: ۸ مورد از بهترین کتاب های خودشناسی برای بهبود تفکر

۲. قدرت تفکر مثبت

قدرت تفکر مثبت یکی از شناخته ترین کتابهای تفکر مثبت در دنیاست. نورمن وینسنت در اینجا فقط الهام بخش ما نبوده است، او همچنین کمک کرده تا میلیون ها انسان بفهمند که رویاهایشان در مورد حدود تواناییشان دروغ گفته تا ایمان کامل در اعمال هر روزشان را تمرین کنند.

قدرت تفکر مثبت

دکتر پیل شرح می دهد که چگونه داشتن یک سطح جدید شور در زندگی، اهداف و آرزوها را آشکار می سازد.

۳. بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید نوشته ی هیل بیش از ۲۰ میلیون نسخه اش به فروش رفت. در این گزارش، ناپلئون ۲۰ سال از عمرش را به مطالعه و مصاحبه با ۵۰۰ نفر از موفق ترین افراد در هر زمان اختصاص داد.

بیندیشید و ثروتمند شوید

توماس ادیسون، هنری فورد و اندرو کارنگی، همه موضوعات تحقیق سخت گیرانه ناپلئون بودند. این کتاب نه تنها تاثیر شگرفی بر ما گذاشت ،همچنین در تمام زمینه های تفکر مثبت و پیشرفت فردی نیز این تاثیر شگرف را داشت.

۴. تو همانی که می اندیشی

استدلال کتاب تو همانی که می اندیشی نوشته ی جیمز الن از این فرضیه آسان اما عمیق که افکار شما، زندگی شما را می سازند پیروی می کند. اگر شما تفکر منفی را تمرین کنید،  یک زندگی پر از پیشامدهای منفی خلق خواهید کرد. در مقابل هنگامی که ما تفکر مثبت را تمرین می کنیم، همه جهان به سمت ما نرم و ملایم می شود و آماده است به ما کمک کند.

این باور را تقویت می کند که ما هرآنچه فکرمی کنیم، هر آنچه دوست داریم و هر آنچه از آن می ترسیم را از طریق سیستم تحویل ناخودآگاه که به عنوان یک واسطه برای آشکارسازی فیزیکی به کار می رود، جذب می کنیم.

هم چنین بخوانید: ۴ کتاب موفقیت در کسب و کار که باید بخوانید

۵. سایکو سایبرنتیک

سایکو سایبرنتیک نوشته ی ماکسول مالتز، تکنیک های رفتاری شناختی را با فرمانشناسی ترکیب می کند تا طرز کار پیچیده اتصال ذهن-بدن و اینکه چگونه به عنوان یک هسته در دستیابی به اهداف تان در زندگی به کار می رود را تعریف کند. مالتز با بسیاری از ارباب رجوع هایش کار کرد تا خروجی مثبت اهدافشان از طریق تجسم آن خروجی ایجاد شود. حتی کارشناسان برجسته جهان در حوزه  پیشرفت فردی  و خودیاری مثل تونی رابینز، زیگ زیگلار و برایان ترسی از از عملکرد ماکسول به عنوان یک مبنا برا تکنیک های خیلی خاصشان استفاده کردند.

۶. قدرت حال

قدرت حال نوشته ی ایکارت تول معنویت قابل فهم را به هر شخصی می رساند، مخصوصا به کسانی که عقیده ی جهان غربی دارند.

زبان ساده ایکارت تول که در این کتاب استفاده شده، به سادگی از طریق فریبکاری گسیخته می شود، مفهوم عمیق را به همه تجربیات روزانه زندگی همراه با  خودشناسی اهمیت واقعی اکنون می رساند. ما به شدت این کتاب را توصیه می کنیم و دوست داریم بشنویم شما چه فکری می کنید.

۷. چهار میثاق

چهار میثاق نوشته میگوئل روئیز یک کتاب تغییرزندگی است که ایده هایش از حکمت تولتک باستان مردم بومی مکزیک جنوبی می آید. تولتک به عنوان دانش مردم شناخته شده و خانواده روئیز با این دانش، خانواده ای جسور بودند. ایده های ساده ی این چهار میثاق، یک نقشه راه برای یک زندگی مثبت فراهم می آورند.

در ادامه چهار میثاق و آنچه که آنها مطابق با روئیز معنی پیدا کرده اند، آورده شده اند:

با کلام خود گناه نکنید

با صداقت صحبت کنید. فقط آنچه را که منظورتان هست بگویید. از استفاده از کلماتی که بر ضد خودتان است  یا شایعات بی اساس در مورد دیگران  پرهیز کنید. از قدرت کلماتتان در مسیر حقیقت و عشق استفاده کنید.

هیچ چیز را به خود نگیرید

دیگران هیچ کاری به خاطر شما انجام نمی دهند. آنچه دیگران می گویند و انجام می دهند یک تصویر از حقیقتشان، رویاهایشان است. هنگامی که شما نسبت به اهداف و اعمال دیگران مصون هستید، دستخوش رنج بی مورد نخواهید شد.

تصورات باطل نکنید

شجاعت سوال پرسیدن پیدا کنید و آنچه را که واقعا می خواهید، بیان کنید. با دیگران به طور واضح گفتگو کنید تا از سوء تفاهم، ناراحتی و نمایش  پرهیز کنید. با فقط این یک توافق، شما می توانید به طور کامل زندگی تان راتغییر دهید .

همیشه همه تلاشتتان را بکنید

بهترین عملکردتان از لحظه ای به لحظه ای تغییر می کند. عملکردتان هنگامی که سالم هستید در مقابل هنگامی که  بیمارید متفاوت خوهد بود. تحت هر شرایطی به سادگی همه تلاشتان را بکنید و از قضاوت خود، توهین به خود و حسرت و افسوس پرهیز کنید.

چنانچه شما این چهار میثاق را انجام بدهید، زندگی شما به طور چشمگیری تغییر می کند.

کامل کردن این ۴ میثاق در وجودتان و در هر زمینه ای از زندگی تان به زودی برایتان تبدیل به تمرینی می شود که از روی بخشش تسویه می گردد.

شما کدام یک از این ۷ کتاب مثبت اندیشی را مطالعه کرده اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: POWEROFPOSITIVITY

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *