۵ مورد از روش ها و راه های تناسب اندام

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تناسب اندام اثرات بسیار مثبتی روی روحیه افراد و بهبود سبک زندگی آن ها دارد. راه های تناسب اندام می تواند سخت و گاها طاقت فرسا باشد، اما سرانجام آن دستیابی به تناسب اندام است که منجر به بهبود روحیه و شادابی و اعتماد به نفس بیشتر می شود. برای آغاز این فرایند، با weloveit‌ همراه باشید تا ترفندهایی را در این زمینه به شما معرفی کنیم.

۱. ورزش را جزو فعالیت روزانه خود قرار دهید

حتما در برنامه روزانه خود حداقل یک ساعت ورزش داشته باشید. لازم نیست ورزش شما حتما دو سنگین یا فعالیت های شدید باشد، فعالیت بدنی متوسط هم بسیار خوب است. اگر به دنبال سریع تر طی کردن این راه و دستیبابی سریع تر به تناسب اندام هستید، می توانید در آن یک ساعت فعالیت روزانه، ورزش سنگین تری انجام دهید فقط به خاطر داشته باشید ممکن است پس از تمرین سخت، ماهیچه های شما دچار گرفتگی شوند. حتما به موازات این فرایند باید آب به مقدار فراوان بنوشید و پس از تمرین، غذاهای کم چرب پروتئین دار میل نمایید. این کار موجب می شود ماهیچه های شما بازسازی شوند.

۲. غذاهای سالم میل نمایید و هر وعده را تقسیم کنید.

سعی کنید تا جایی که ممکن است شکر و شیرینی ها را کنار بگذارید. سبزیجات و میوه ها بهترین مواد غذایی برای داشتن تناسب اندام هستند . به عنوان مثال با خوردن یک عدد سیب می توانید تا سه یا چهار ساعت معده خود را پر نگه دارید. سبزیجات سبز رنگ باعث می شوند سیستم گوارشی و معده سالم بمانند.

هم چنین گوشت مرغ و غاهای دریایی را جایگزین گوشت قرمز نمایید. این غذاها حاوی پروتئین و مواد مغذی سالم هستند و عضلات را آماده تمرین و تناسب اندام می سازند. داشتن متابولیسم خوب هم بخشی از وعده های غذایی است. به جای خوردن سه وعده غذای حجیم در روز، سعی کنید شش وعده و هر وعده سبک تر غذا بخورید.

۳. میزان کالری مصرفی هر روز خود را محاسبه کنید.

دنبال کردن میزان کالری می تواند به برنامه ریزی برای ورزش های روزانه کمک کند. میزان کالری ای که در هر روز مصرف می کنید را محاسبه کنید. برای کاهش وزن و تناسب اندام باید میزان فعالیت بدنی شما بیشتر از میزان کالری مصرفی تان باشد.

۴. روزانه ۸-۶ ساعت بخوابید

معمولا افراد ۸ ساعت در طول روز کار می کنند. برای شارژ شدن بدن و انرژی داشتن باید در شبانه روز بین ۶ تا ۸ ساعت بخوابید. اگر پس ازاتمام کار روزانه خود احساس خستگی داشتید، حتما یک استراحت کوتاه داشته باشید و در حد نیم ساعت بخوابید.

۵. برای رسیدن به تناسب اندام انگیزه داشته باشید

داشتن انگیزه و طرز فکر مثبت نکته کلیدی در رسیدن به تناسب اندام است. اگر همواره مثبت بیاندیشید بسیار راحت تر می توانید با انگیزه بیشتر به وزن دلخواه خود برسید.

شما چه راه های تناسب اندام و رسیدن به وزن دلخواه در پیش می گیرید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *