۵ عادتی که موجب خراب شدن دندان ها می شود

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

خراب شدن دندان و دندان درد می تواند یکی از بدترین درد هایی باشد که برای انسان ها رخ می دهد و ممکن است شما فکر کنید که فقط نخ دندان نکشیدن، مسواک نزدن و شکلات خوردن است که باعث خراب شدن دندان و لثه می شود. با ما همراه باشید تا شما را از این اشتباه ها مطلع کنیم.

بلافاصله بعد از نوشیدن قهوه دندان خود را مسواک می زنید

اگر از آن دسته از آدم ها هستید که قبل از خواب یا بعد از خواب قهوه می خورند و بعد از آن مسواک می زنند، باید بگویم شما با این کارتان به شدت به مینای دندان آسیب می زنید. شما می توانید قبل از خوردن قهوه مسواک بزنید و سپس دهان خود را کامل با آب بشویید تا اثر خمیر دندان برود و سپس قهوه خود را بنوشید.

از انگشت های خود برای بیرون کشیدن غذا بین دندانتان استفاده می کنید

استفاده از انگشت ها، ناخودآگاه ممکن است تکه ای از ناخنتان بین دندان هایتان گیر کنید و غذا بیشتر فرو برود و باعث زخمی شدن لثه ها و فرو رفتگی آن شود.

هم چنین بخوانید: چگونه دندان های سفید داشته باشیم؟

استفاده بیش از حد از سفید کننده دندان

درست است سفید کننده ها می توانند موجب زیبایی شما شوند اما آنها اصلا برای سلامتی دندان مفید نیستند. سفید کننده ها مینای دندان شما را لکه دار و لایه محافظتی را از بین می برند. اگر شما به نیاز دارید بیش از هفته یکبار از آن استفاده نکنید.

نادیده گرفتن رفلاکس معده

بازگشت اسید معده نه تنها می تواند به معده و مری آسیب بزند بلکه می تواند به دندان های شما نیز آسیب بزند. گاز اسید معده، مینای دندان شما را از بین می برد و باعث ایجاد حفره می شود. شما می توانید با جویدن آدامس گاز معده خود را درمان کنید.

جویدن یخ

جویدن یخ باعث شکستگی دندان و از بین رفتن مینای دندان می شود و باعث می شود که دندان ها نسبت به آب سرد حساس شوند.

با دقت به خوراکی هایی که می خوریم و عادت های خود، می توانیم سلامتی و زیابیی دندان خود را حفظ کنیم و از این درد مهلک نجات پیدا کنیم.

منبع: HEALTHYGEM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *