۵ سوالی که پیش از پذیرفتن یک موقعیت شغلی باید بپرسید
پیش از متعهد شدن به هر فرد یا هر چیزی باید مطمئن شویم که آیا آن جا برای ما جای مناسب و ایده آلی هست یا نه؟ زمانی که بهترین موقعیت شغلی را پیدا کنیم، مانند این است که استعدادهای ما به اندازه کافی شناخته شده، ارزش گذاری می شوند، توسعه پیدا کرده و مورد قدردانی واقع می شوند. استعدادها و توانایی های انسان مانند میوه هایی هستند که فقط در مناطق خاصی رشد می کنند. وظیفه و مسئولیت ما این است که محیط منحصر به فرد برای موفقیت و رشد خودمان را پیدا کنیم.

فهرست مطالب
سوال هایی که باید پیش از پذیرفتن موقعیت شغلی بپرسیم
۱. مدیریت و رهبری
باید بپرسید که چه کسی ارزش ها یا معیارهای سرمایه گذاری ، تیم ، سازمان یا شرکت را تعریف ، حفظ ، راهنمایی و مدیریت می کند؟
۲. مردم
بپرسید که سازمان چگونه با ارزش ترین دارایی های خود یعنی مردم رفتار می کند. نحوه برخورد با مردم بسیار مهم است. از کارمندان سؤال کنید ، به صورت آنلاین جستجو کنید. آیا در همه موارد عزت نفس و احترام مردم و مشتری حفظ می شود؟
۳. نشانه ها
درباره نمادهایی که ارزش سازمان ها را مشخص می کنند سوال بپرسید و به دنبال درک معنای آن ها باشید. نمادها نشان دهنده مواردی هستند که برای سازمان مهم است. در واقع نمادها بیانگر ارزش های سازمان هستند.
۴. داستان ها
باید درباره داستان هایی بپرسید که با ارزش بوده و نمایانگر ارزش های اصلی شرکن یا سازمان هستند. این داستان ها حکایت های تعالی و موفقیت های سازمان را نشان می دهند. سرگذشت یک سازمان بسیار مهم و قابل تامل است.
۵. ارتباطات
در مورد روند ارتباطات درون سازمان سؤال کنید. اطلاعات چگونه در سازمان منتقل می شوند؟ چه کسی ابتدا درمورد مسائل گزارش می دهد . آیا کارمندان مجاز به برقراری ارتباط هستند؟ کارمندان اطلاعات خود را از کجا دریافت می کنند؟ تیم رهبری برای ارائه اطلاعات از چه کانال های ارتباطی ای استفاده می کند؟
در پایان باید خاطر نشان کرد که فرهنگ سازمانی در انتخاب شغل بسیار مهم است.
به نظر شما کدام یک از موارد ذکر شده اهمیت بیشتری دارند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: LIFEHACK