۵ اشتباهی که باعث کوتاه شدن عمر گوشی می شود

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بسیاری از ما یک سری کارها را در طول روز انجام می دهیم و جزو عادات روزانه ما در استفاده از گوشی تلفن همراه هستند که باعث کوتاه شدن عمر گوشی می شوند. در ادامه در این مطلب با ما همراه باشید تا بری از این عادت ها را بررسی کنیم.

۱. استفاده از ویبره برای نوتیفیکیشن ها

گوشی شما مانند هر ابزار یا دستگاه دیگری، هر چه بیشتر از آن استفاده کنید ، عمرش کوتاه تر می شود. بنابراین موارد اضافی مانند ویبره برای نوتیفیکیشن ها، عاداتی هستند که کار گوشی شما را سخت تر می کنند و باعث کوتاه شدن عمر گوشی می شوند.

۲. باز نگه داشتن اپلیکیشن هایی که از آن ها استفاده نمی کنید

کوتاه شدن عمر گوشی

برنامه های بلااستفاده می توانند باتری گوشی را مصرف کنند. اگر یک بار برنامه را باز کنید و دیگر از آن استفاده نکنید، ممکن است برنامه هنوز در پس زمینه اجرا شود.بنابراین زمانی که به برنامه نیاز ندارید آن را ببندید. انجام این کار باعث افزایش عمر باتری تلفن شما می شود و فضای ذخیره سازی با ارزش را نیز آزاد می کند.

۳. همیشه میزان روشنایی صفحه در بیشترین میزان است

صفحه نمایش بزرگتر امروز می تواند بدترین دشمن باتری گوشی باشد. اطمینان حاصل کنید که روشنایی تطبیقی ​​را در منوی صفحه نمایش روشن کنید. این تغییر بدان معنی است که تلفن شما روشنایی صفحه را به طور خودکار تنظیم می کند تا با محیط شما مطابقت داشته باشد. سعی کنید سطح روشنایی را به پایین ترین حد ممکن تنظیم کنید و مدت زمان روشنایی صفحه نمایش خود را پایین بیاورید، این همان چیزی است که تعیین می کند مدت زمان ماندن در آن صفحه در حالت عدم استفاده چقدر است.

هم چنین بخوانید: خشک کردن گوشی تلفن همراه در ۳ مرحله

۴. نگه داشتن گوشی در تخت یا زیر بالشت


تکان دادن گوشی خود در زیر بالشت هنگام خواب، راه دیگری برای کوتاه کردن عمر آن است. اگر گوشی شما در حال شارژ شدن باشد، حتی می تواند خطر احتمالی آتش سوزی را هم به وجود آورد.

۵. شما تلفن خود را صد در صد شارژ می کنید


از خواب بیدار شدن با مشاهده گوشی کاملاً شارژ شده ممکن است یک راه عالی برای شروع روز به نظر برسد، اما شارژ کردن گوشی از شب تا صبح یک ایده بسیار بد است. هنگامی که تلفن به ۱۰۰ درصد شارژ رسیده است، دریافت شارژهای اضافی باتری را متوقف نمی کند. در واقع ، بهتر است باتری های لیتیوم یونی را به طور کامل شارژ نکنید زیرا ولتاژ بالا باتری را تحت فشار قرار می دهد و با گذشت زمان آن را از بین می برد.

آیا شما هم این عادت های اشتباه را انجام می دهید؟ به نظر شما کدام مورد تاثیر بیشتری در خراب شدن و کوتاه شدن عمر گوشی دارد؟

منبع: READERSDIGEST

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *