۱۰ کاری که برای رفع احساس تنهایی باید انجام دهیم

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

رفع احساس تنهایی چگونه است؟ احساس تنهایی فقط در تنهایی اتفاق نمی افتد. در واقع ، برخی از افراد از تنهایی خود لذت می برند. گاهی اوقات در کنار دیگران بودن، به این معنی نیست که احساس تنهایی به سراغتان نمی آید. حتی اگر در اتاقی پر از افراد باشید ممکن است احساس تنهایی کنید. وقتی احساس نمی کنید با کسی در ارتباط هستید یا احساس می کنید هیچ کس شما را درک نمی کند ، ممکن است احساس کنید که کاملاً تنها هستید حتی اگر در کنار دوستان یا خانواده باشید.

تنهایی یک تجربه طبیعی و انسانی است. اما اگر کنترل نشود ، می تواند برای سلامت روحی و جسمی شما مضر باشد.

رفع احساس تنهایی

برخی مطالعات نشان داده اند که تنهایی به اندازه مصرف ۱۵ نخ سیگار در روز برای سلامتی مضر است.

هم چنین بخوانید : احساس تنهایی در رابطه ؛ ۶ دلیل که در رابطه تنها هستید

در این مطلب ۱۰ کاری که می توانید برای رفع احساس تنهایی انجام دهید آورده شده اند:

راهکارهای رفع احساس تنهایی

تائید داشتن احساس تنهایی

انرژی خود را برای مبارزه با احساسات خود یا تلاش برای سرکوب احساسات خود هدر ندهید. همه افراد گاهی احساس تنهایی می کنند. احساس تنهایی به این معنی نیست که بازنده یا ضعیف هستید، بلکه فقط به این معنی است که شما انسان هستید.

تائید داشتن احساس تنهایی

مطالعات نشان داده است که برچسب زدن به احساسات می تواند از شدت آن ها بکاهد. بنابراین قرار دادن ساده نام برای احساس تنهایی ممکن است به مغز شما کمک کند احساس شما را درک کند و بلافاصله به شما کمک کند کمی کمتر احساس تنهایی کنید.

تدوین برنامه

گاهی لازم است مشکلی را حل کنید. در مواقع دیگر ، باید احساس خود را نسبت به مسئله حل کنید. در نظر بگیرید که آیا بهترین راه برای رفع احساس تنهایی شما حل مسئله است (از طریق برقراری ارتباط با شخصی) یا حل احساس خود درباره مسئله (مراقبت از احساسات خود).

اگر احساس تنهایی می کنید و دوستان یا اعضای خانواده ای دارید که می توانید با آن ها تماس بگیرید ، ممکن است تصمیم بگیرید که بهترین راه برای حل این مسئله این است که با کسی تماس بگیرید. ممکن است متوجه شوید که مکالمه تلفنی به شما کمک می کند. یا ممکن است شما کسی را دعوت کنید که با شما وقت بگذراند.

اگر به سراغ افراد بروید و هیچ کس پاسخ ندهد ، ممکن است حتی احساس تنهایی کنید. اما ، می دانید که از زاویه دیگری باید مسئله را حل کنید. به جای اینکه سعی کنید با کسی ارتباط برقرار کنید ، به احساس تنها بودن خود بپردازید.

ممکن است ترجیح دهید از یک استراتژی مقابله سالم استفاده کنید که به شما امکان دهد احساس بهتری داشته باشید. نقشه کشی ، بافندگی یا باغبانی تنها چند نمونه از فعالیت های انفرادی هستند که می توانند به شما کمک کند با روشی سالم با تنهایی خود کنار بیایید.

رفع احساس تنهایی با ارتباط با دوستان قدیمی

گاهی اوقات ارتباط با دوستان قدیمی آسان تر از پیدا کردن دوستان جدید است. شاید طی این سال ها ارتباط خود را با هم اتاقی دانشگاه خود از دست داده اید. یا شاید شما پسر عمویی دارید که خیلی وقت است با او صحبت نکرده اید.

ممکن است برای شما آسان باشد که با همکلاسی های سابق ، افراد محله قدیمی خود یا همکاران قبلی خود ارتباط برقرار کنید زیرا قبلاً خاطرات مشترکی داشته اید. یادآوری خاطرات گذشته ممکن است به شما کمک کند دوباره به هم مرتبط شوید و ممکن است حتی به این نتیجه برسید که می توانید یک ارتباط خوب با هم برقرار کنید.

از طریق شبکه های اجتماعی یا پیام کوتاه با افراد تماس بگیرید. اما سعی کنید از طریق تلفن ، از طریق گپ ویدیویی یا حضوری ارتباط برقرار کنید. اتصال چهره به چهره بیش از ارسال پیام به تسکین تنهایی شما کمک می کند.

رفع احساس تنهایی با ارتباط با دوستان قدیمی

پیوستن به یک گروه یا باشگاه

علاوه بر برقراری ارتباط بالقوه با دوستان و آشنایان قدیمی، ممکن است تصمیم بگیرید با افراد جدید نیز ارتباط برقرار کنید.

به دنبال فعالیت هایی باشید که مناسب شما باشد. از گروه های کتاب و کلوپ های باغبانی گرفته تا گروه های پیاده روی و گروه های تجاری.

در یک رویداد شرکت کنید و صحبت با چند نفر را در اولویت قرار دهید. ممکن است حضور در چند رویداد مختلف یا پیوستن به چند باشگاه مختلف به شما کمک کند تا افراد بیشتری را ملاقات کنید.

هم چنین بخوانید: احساس تنهایی در رابطه ؛ ۶ دلیل که در رابطه تنها هستید

رفع احساس تنهایی با کتاب خواندن

خواندن کتاب به شما کمک می کند تا وارد شخصیت افراد یا راویان شوید. ممکن است کتابی را بخوانید که به آن علاقه ندارید. کتاب خواندن هم به معنای کتابی است که از کتابخانه گرفته اید و هم به معنای گوش دادن به کتاب صوتی است. کتاب ها می توانند دنیای شما را گسترش دهند و به شما کمک کنند کمی کمتر احساس تنهایی کنید.

پیدا کردن انجمن آنلاین

یکی از نکات شگفت انگیز در مورد اینترنت این است که می توانید با مردم از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. با چند کلیک روی یک دکمه می توانید افرادی با علایق ، مشکلات و اهداف مشابه را پیدا کنید.

پیدا کردن انجمن آنلاین برای رفع احساس تنهایی

ممکن است به دنبال تالارهایی باشید که در آن افراد درباره موضوعات مورد علاقه شما بحث می کنند . ممکن است متوجه شوید که با دیگران در مورد موضوعاتی که احساس اشتیاق دارید یا موضوعاتی که از آن ها لذت می برید احساس ارتباط بیشتری برقرار می کنید. حتی اگر هرگز حضوری با آنها ملاقات نکرده باشید.

یاد گیری مهارت جدید

هیجان زده شدن از چیزی که می آموزید؛ خواه یک زبان جدید باشد یا یک مهارت جدید، می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید. همچنین ممکن است با این کار درهایی برای دیدار با افراد جدید باز شود.

در کلاس آشپزی ثبت نام کنید یا کاراته بگیرید. به دنبال یک دوره آنلاین باشید که می توانید بگذرانید.

رفع احساس تنهایی با انجام یک سرگرمی

رسانه های خلاق می توانند روحیه شما را تقویت کنند و به شما کمک کنند تا در لحظه زندگی کنید. این بدان معناست که افکار فاجعه بار کمتری درباره “تنها ماندن برای همیشه” و “نمی توانم باور کنم که او این حرف را به من زده است” به سراغتان می آیند.

اگر سرگرمی ندارید ، دریافت آن را در اولویت قرار دهید. با فعالیت های مختلف ، از ماهیگیری گرفته تا سفال سازی را تجربه کنید تا چیزهایی را که دوست دارید ، کشف کنید.

انجام کار نیک و مهربانانه

انجام کار نیک و مهربانانه  برای رفع احساس تنهایی

انجام کار خوب برای افراد دیگر می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید. همچنین ممکن است به شما کمک کند احساس ارتباط بیشتری با جامعه داشته باشید و به رفع احساس تنهایی کمک کند.

چه درگیر جمع آوری کمک های مالی شوید و چه تصمیم بگیرید که برای یک همسایه کار خیرخواهانه انجام دهید ، کارهای زیادی وجود دارد که به عنوان کار نیک می توانید انجام دهید. اگر در تلاش برای یافتن کاری هستید که می توانید انجام دهید ، می توانید با موسسات خیریه محلی ، بیمارستان ها یا خانه های سالمندان تماس بگیرید تا ببینید چگونه می توانید داوطلب شوید یا کمک کنید.

دریافت راهنمایی حرفه ای

اگر با تنهایی دست و پنجه نرم می کنید و نمی دانید چه کاری باید انجام دهید ، می توانید از متخصصان کمک بگیرید. صحبت با یک متخصص بهداشت روان ممکن است به شما کمک کند ارتباط معناداری با افراد برقرار کنید و همچنین به شما کمک کند راهکارهایی برای کنار آمدن با تنهایی به روشی سالم کشف کنید.

همچنین اگر با تنهایی خود به روشی ناسالم کنار آمده اید ، کمک گرفتن از متخصصان بسیار مهم است.

سخن پایانی رفع احساس تنهایی

در حالی که بسیاری از افراد حتی مدت ها قبل از COVID-19 احساس تنهایی می کردند ، در طول زمان شیوع این ویروس بیشتر از هر زمان دیگری احساس تنهایی می کنند. در هر صورت ، فقط بدانید که در داشتن احساس تنهایی تنها نیستید و راهکارهایی برای رفع احساس تنهایی وجود دارند که می توانید به کار بگیرید.

منبع: VERYWELLMIND

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *