کتاب با چرا شروع کنید : بررسی دلیل موفقیت های متداوم

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده اید که چرا برخی همواره موفق هستند و موفقیت آنها متداوم و پایدار است؟ به نظر شما چه عواملی می تواند منجر به این موفقیت شود ؟ سایمون سینک نویسنده، سخنران و متخصص در زمینه رهبری یک الگوی ساده برای رهبری الهام‌بخش ارائه می‌کند که دایره طلایی نام دارد و با پرسش” چرا” شروع می‌شود. در ادامه با weloveit همراه باشید تا به معرفی این کتاب بپردازیم.

خلاصه ای از محتوای کتاب با چرا شروع کنید

این کتاب با یک سوال اساسی شروع می شود: چرا برخی از افراد و کسب‌وکارها نوآورانه‌تر، تاثیرگذارتر و حتی سودآورتر از دیگران هستند؟ چرا تعداد کمی از افراد موفق می‌توانند موفقیت‌های خود را تکرار کنند؟

طبق نظریه دایره طلایی سایمون سینک تمام افراد و سازمان‌ها می‌دانند که کارشان چیست، اما از میان تمام افراد، برخی از آن‌ها می‌دانند چگونه آن کار را انجام دهند و تعداد بسیار کمی هستند که دلیل انجام کارشان را می‌دانند. منظور از” دلیل” این است که : هدف‌تان چیست؟ انگیزه‌تان چیست؟ باورتان چیست؟ سازمان شما به چه دلیل وجود دارد؟

چرا برخی افراد موفق تر و بهتر از دیگران هستند؟ چگونه آنها موفقیت خود را بارها و بارها تکرار می کنند؟

استیو جایز، برادران رایت و مارتین لوتر کینگ همگی یک ویژگی مشترک داشتند: آنها کار خود را با پرسیدن چرا آغاز کردند.

کتاب

« سایمون سینک » با مطالعه زندگی شخصی و رفتار و اندیشه های رهبران بزرگ جهان به این نتیجه رسید که تمام آنها یک برخورد و اندیشه مشابه دارند که درست نقطه مقابل اندیشه دیگر افراد است. « سایمون سینک » این ویژگی را دایره طلایی نامید که چارچوبی را به دست می دهد که بر اساس ان می شود سازمان ها، افراد و جنبش های مختلف را رهبری کرد. این ایده بزرگ تنها با پرسیدن یک چرا آغاز می شود.

 کتاب « با چرا شروع کنید» برای آن دسته افرادی است که می خواهند الهام بخش دیگران باشند یا خود منبع الهامی به دست آورند.

رهبران بزرگ الگویی را دنبال می‌کنند که دایره طلایی خوانده می‌شود. هسته اصلی دایره طلایی” چرا” است. حول این دایره یک دایره بزرگ‌تر با عنوان” چگونه” و بزرگ‌ترین و خارجی‌ترین دایره” چه‌چیزی” است. به اعتقاد سایمون اکثر افراد و سازمان‌ها می‌دانند که چه کاری انجام می‌دهند یعنی” چه‌چیزی”،

آیا شما این کتاب را مطالعه کرده اید؟ به نظر شما چه نقاط مثبتی برای موفقیت کسب و کار دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *