چگونه هوای خانه را تمیز نگه داریم؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تمیز نگه داشتن هوای خانه یکی از مهم ترین شرایطی است که بر روحیه و رفتار ما تاثیر می گذارد. ما در اینجا روش هایی برای داشتن هوایی پاک در خانه معرفی خواهیم کرد. با weloveit همراه باشید.

اجازه دهید هوای بیرون وارد محوطه خانه شود

بیشتر سیستم های گرمایشی و سرمایشی، فقط گرد و غبار و هوای خانه را بازیابی می کنند. شما با باز کردن در و پنجره ها می توانید هوای خانه را تازه کنید. مخصوصا زمانی که در حال آشپزی کردن هستید، می توانید دود و بو را با این روش خارج سازید.

از مواد شیمیایی صنعتی استفاده نکنید

بسیاری از مواد شیمیایی های صنعتی بر تنفس و هوای خانه تاثیر منفی می گذارند و می توانند موجب شوند بیماری آسم یا آلرژی بگیرید. برای استفاده از آنها حتما نیاز است که طرز استفاده نوشته شده را بخوانید.

شما خودتان می توانید تمیز کننده خانگی را به سادگی درست کنید. کافی است آب، جوش شیرین، سرکه سفید و صابون را به مقدار لازم با یکدیگر مخلوط کنید.

در خانه گل و گیاه داشته باشید

گیاهان به شما انرژی زیادی می دهند، کربن دی اکسید را می گیرند و اکسیژن می دهند. گیاهان کمک شایعی به خانه شما می کنند مخصوصا اگر تهویه هوا نداشته باشید.

فیلتر هوا را تعویض کنید

فیلتر هوا یکی از وسایلی است که اگر کثیف باشد برای شما مشکلاتی مانند آسم ایجاد می کند. شما باید سه ماهی یک بار فیلتر هوا را عوض کنید و مدام آنها را بررسی کنید و ببینید که درست کار کنند.

اگر شما حیوان خانگی، آسم، آلرژی یا خانواده بزرگی دارید فیلتر را ماهی یک بار عوض کنید.

هم چنین بخوانید:بهترین ترفندهای تمیز کردن منزل

از خوشبو کننده هوا استفاده نکنید

درست است بوی آنها خوشایند هستند، ولیکن در خوشبو کننده های هوا مواد شیمیایی سمی وجود دارد که هوا را بدتر می کند و بینی شما را آزار می دهد.

میوه و سبزیجات تازه

اگر میوه و سبزیجات را به مدت طولانی نگه دارید، میکروب ها بر روی آنها رشد خواهند کرد. قبل از خرید میوه و سبزی به خوبی آنها را بررسی کنید تا تازه باشد. به یاد داشته باشید میوه ها را تا زمانی که نمی خواهید بخورید، نشویید. میکروب ها بر روی میوه و سبزی هوا را آلوده می کنند.

نشتی آب

سینک، توالت، حمام، ماشین ظرفشویی و یا یخچال می توانند نشتی بدهند و آب آنها در جایی راکد شود. این اتفاق، هوای خانه را آلوده می کند. بنابراین سریعا اگر در جایی دیدید که نشتی دارد بایستی آن را تعمیر کنید.

باقی مانده غذا

هنگامی که غذایی اضاف می آید مطمئن شوید بیش از حد در محوطه بیرون قرار نمی گیرند. یا آنها را فریز کنید یا اگر لازم ندارید در سطل بریزید. غذا مدتی که در بیرون قرار می گیرد فاسد می شود و هوا را کثیف می کند.

بعضی از مکان ها را فراموش می کنید تمیز کنید

بالای کابینت و هود، سینک دست شویی و حمام جاهایی هستند که بعضی ها فراموش می کنند تمیز کنند. همچنین ظرف غذا حیوانات نیز باید هر روز شسته شود، زیرا منبعی برای شروع کثیف شدن هوا خانه است.

ملافه و قالیچه را بشویید

پتو، بالش، ملافه و قالیچه هایی که پر مصرف هستند را هفته ای یکبار با آب ۱۳۰ فارنهایت بشویید تا گرد و غبار و سایر مواردی که بر تنفس شما تاثیر می گذارند، از آنها ربوده شوند.

شما با داشتن هوای تازه، بدون هیچ گونه آلودگی می توانید انرژی و روحیه را به خود باز گردانید. به یاد داشته باشید که گیاهان با داشتن رنگ های متفاوت مخصوصا رنگ سبز بسیار به شما انرژی مثبت می دهند و هوای خانه را تمیز نگه می دارند.

منبع: WEBMD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *