چگونه سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم؟

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

ما باید نه تنها در شرایط لازم و بحرانی بلکه در همه حال سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم. روش‌های بسیاری برای انجام این کار وجود دارند و با مصرف مواد غذایی می‌توانیم سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم. در ادامه با معرفی این روش‌ها با ما همراه باشید.

پاپ کورن

در حالی که پاپ کورن ممکن است یکی از میان وعده های انتخابی برای زمانی که دارید فیلم تماشا می کنید، اما جالب است بدانید که پاپ کورن به لطف پلی فنول های موجود در آن به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند.

پلی فنول ها خاصیت آنتی اکسیدان دارند که از بروز بیماری های قلبی عروقی و برخی سرطانها جلوگیری می کنند. پاپ کورن حاوی ۳۰۰ میلی گرم پلی فنول در هر وعده است که بیشتر از چیزی است که در بیشتر میوه ها و سبزیجات یافت می شود!

چای سبز

چای و عسل نوشیدنی ای است که خیلی ها دوست دارند وقتی در شرایط آب و هوایی خاص هستند ، بخورند . یک دلیل خوب این کار افزایش سیستم ایمنی است ، اما بدانید که فایده چای سبز بسیار بیشتر از بقیه چای ها است. چای سبز ترکیبات آنتی اکسیدانی خاص معروف به EGCG بسیار بیشتری در مقایسه با چایی سیاه دارد. علاوه بر این ، چای سبز حاوی اسید آمینه L-theanine است که مهمترین آنها به دلیل اثرات مثبت بر عملکرد مغز شناخته می شود، همچنین عملکرد سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند.

چای

تخم مرغ

تخم مرغ یک روش درمانی است زیرا می توانید به طریق مختلف آن را تهیه کنید و در طول روز با انواع مختلفی از غذاها آن را درست کنید. علاوه بر این تخم مرغ مزایای باورنکردنی ای برای سیستم ایمنی بدن شما دارد.

تخم مرغ یکی از معدود غذاهای اصلی آشپزخانه است که یک منبع مطمئن و راحت لوتئین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن را فراهم می کند. این کاروتنوئید است که با تقویت پاسخ ایمنی ذاتی بدن ، کار می کند.

زرد چوبه

آیا تا به حال مجبور شده اید که در شرایطی از زردچوبه و زنجبیل استفاده کنید؟ روش های زیادی برای ترکیب ادویه زردچوبه برای کمک به سیستم ایمنی بدن وجود دارد. زردچوبه حاوی یک ماده ضد التهاب به نام کورکومین است ، که باعث تحریک فعال شدن سلول های اصلی سیستم ایمنی بدن می شود.

زردچوبه

سیر

بله ، ممکن است نفس شما بعد از مصرف سیر بوی بدی را به خود بگیرد ، اما در عوض تاثیر بسیار مطلوبی روی سیستم ایمنی بدن شما خواهد داشت. هنگامی که احساس خستگی می کنید مقداری سیر استفاده کنید.

سیر حاوی آنزیم آلیسیناز است ، که آلیین را به آلیسین تبدیل می کند ، این ماده یک ترکیب مفید گوگرد است که عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کرده و سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می دهد.

سبزیجات، به ویژه کلم بروکلی

والدین همیشه فرزندان خود را مجبور می کنند که برای کمک به سیستم ایمنی بدن سبزیجات بخورند. . یکی از مهمترین سبزیجات، کلم بروکلی است. ماده شیمیایی به نام سولفورافان در کلم بروکلی یافت می شود، این ماده شیمیایی باعث ایجاد سلول های ایمنی بدن با ژن های آنتی اکسیدانی و آنزیم ها می شود تا با رادیکالهای آزاد مبارزه کند و از بیماری ها جلوگیری کند.

کلم بروکلی

تخمه آفتابگردان

دانه های آفتابگردان بیشتر از آنچه فکر کنید به سلامتی شما کمک می کنند . دانه های آفتابگردان حاوی ۳۵ درصد از ارزش روزانه ویتامین E است ، که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و رادیکال های آزاد را خنثی می کند و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد. تخمه آفتابگردان حاوی پروتئین و منیزم هم هست.

تخمه آفتابگردان

ماست

ماست با فراهم کردن پروبیوتیک های مفید بدن ، مجموعه ای از باکتری های زنده و مخمرها که برای بهبود سلامت گوارشی مفید هستند ، راه خوبی برای تقویت سیستم ایمنی است.

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از بهترین میوه ها برای سیستم ایمنی بدن است. این میوه سرشار از ویتامین C است (نصف گریپ فروت ۶۸ درصد از رژیم غذایی توصیه شده شما را دارد) ، که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و می تواند سلول های شما را برای مقابله با باکتری ها و ویروس ها تقویت کند.

هم چنین بخوانید: ۷ مورد از بهترین غذاهایی که می توانند کلسترول را پایین بیاورند

تخم کدو تنبل

دانه کدو تنبل یک درمان فوق العاده در فصل پاییز است. شما می توانید دانه ها را تمیز و آماده کنید. استفاده از آنها می توانند سیستم ایمنی شما را بسیار تقویت کنند. دانه کدو تنبل سرشار از روی ، یک ماده معدنی است که به خوبی برای تقویت ایمنی بدن ایجاد شده و به سیستم ایمنی بدن در مقابله با باکتری ها و ویروس ها کمک می کند.

ماهی روغنی

دوستداران غذاهای دریایی در صورت دوست داشتن ماهی روغنی ، از این مزیت در حفظ سلامت برخوردار هستند. در حالی که نگرانی در مورد مصرف ماهی خام و اضافه بار آهن وجود دارد ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در حد اعتدال بخورید. همچنین ، حتماً غذای خود را قبل از پخت و پز بررسی کنید. ماهی های روغنی مانند ماهی سالمون ، ماهی قزل آلا ، آنچوی ها و ساردین سرشار از امگا ۳ ضروری هستند ، که پیشرو بسیاری از ترکیبات است که در پاسخ ایمنی نقش دفاعی ایفا می کند.

نارنگی

نارنگی ها سرشار از ویتامین C هستند که به جلوگیری از سرماخوردگی و مقابله با عفونت ها کمک می کنند.

رازیانه

رازیانه ادویه ای است که با گوشت های پرچرب مانند اردک ، غاز و گوشت خوک به خوبی طعم می دهد. طعم متمایز آن چربی را کاهش می دهد و باعث افزایش طعم آن ها خواهد شد. این ادویه همچنین به ایمنی بدن کمک می کند. رازیانه به راحتی با بوی خاص شیرینش شناخته می شود. رازیانه خاصیت ضد باکتری ، ضد قارچ و ضد ویروسی را داراست. این ماده همچنین حاوی آنتی اکسیدان های تقویت کننده ایمنی است.

شاهدانه

شاهدانه مزایای زیادی دارد ، اما ما در اینجا می خواهیم در مورد نحوه کمک به سیستم ایمنی بدن شما تمرکز کنیم. این دانه های ریز همچنین حاوی مقدار زیادی پروتئین و فیبر هستند.

شاهدانه

شاهدانه تا جایی که امکان دارد باعث تقویت سیستم ایمنی شما می شود. جنبه مهم دیگر ایمنی بدن روی است زیرا به مبارزه با عفونت کمک می کند. روی در بسیاری از غذاها وجود ندارد ، اما فقط ۲ قاشق غذاخوری تخم شاهدانه حدود ۲۰٪ از نیازهای روزانه شما را بر آورده می کند.

فلفل قرمز

اگر فلفل قرمز را به طور صحیح مصرف کنید ، می توانید سلامتی خود را به سطح بعدی برسانید. بنابراین آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. فلفل قرمزتقریباً دو برابر میوه ها و سبزیجات ها ویتامین C دارند و آنها به عنوان معروف ترین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند.

فلفل قرمز

بلوبری

بلوبری درصد بالایی از ویتامین هایی که شما برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان نیاز دارید را شامل می شود.یک وعده (یک مشت یا یک فنجان) بلوبری ۱۶ درصد از مقدار ویتامین C توصیه شده روزانه را تأمین می کند. ویتامین C نه تنها یک ماده مغذی مهم است که به سیستم ایمنی کمک می کند تا به درستی کار کند ، بلکه یک آنتی اکسیدان است که به محافظت از آسیب سلول ها کمک می کند.

نخود فرنگی پخته شده

نخود فرنگی حاوی مواد معدنی روی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با باکتری ها و ویروس ها کمک می کند.

مارچوبه

تنها مشکلی که در خوردن مارچوبه وجود دارد این است که آنها بوی عجیب و غریب دارند اما، مزایایی که ارائه می دهند بسیار زیاد است. مارچوبه منبع بسیار خوبی از فیبر پربیوتیک است ، پروبیوتیک ها در روده شما تغذیه می کنند. خوردن فیبر پربیوتیک به سالم ماندن سیستم روده و سیستم ایمنی بدن کمک می کند زیرا ۷۰ درصد ازسلول های سیستم ایمنی بدن شما در روده زندگی می کنند.

پونه کوهی

همانطور که پیشتر گفتیم،، آنتی اکسیدان ها به تنهایی به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. روغن پونه کوهی منبع بسیار خوبی برای آن است و بسیاری از چیزهای دیگر که در صورت تمایل به حفظ سلامتی نیاز دارید ، در آن وجود دارد.

پونه کوهی یک آنتی اکسیدان ، ضد قارچ و آنتی بیوتیک طبیعی است. دقیقاً همان چیزی است که بدن شما برای حفظ سلامتی نیاز دارد. با مصرف پونه کوهی به شکل روغن غلیظ ، بیشترین مزایا را به دست می آورید.

موز

موز دارای مقادیر زیادی پتاسیم ، ویتامین C و مهمتر از همه ویتامین B6 است. خوردن این میوه به طور مرتب می تواند سیستم ایمنی بدن شما را بهبود بخشد. موز همچنین می تواند با التهاب مبارزه کند.موزها فلاونوئید ضد التهابی به نام کوئرستین دارند که آسیب های رادیکال در بدن را کاهش دهد تا اندام شما سالم بماند. به علاوه برای معده مفید هستند و می توانند به دستگاه گوارش شما کمک کنند.

عسل و چای

عسل یک ماده غذایی ضد باکتری و ضد ویروس است. در سال ۲۰۱۷ ، تحقیقات در تحقیقات فارماکوگنیوز نشان داد که عسل سیتوکین ها را آزاد می کند. سیتوکین ها پاسخ ایمنی را فعال می کنند ، به همین دلیل است که مقداری چای با عسل می تواند علائم را در فرد بیمار بهبود بخشد. مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که عسل می تواند با باکتری هایی از قبیل E. coli و سالمونلا مقابله کند. دکتر فرانک بونگیورنو می گوید ، این محلول می تواند زخم های بدن را هم بهبود ببخشد. عسل را به عنوان یک سود رسان طبیعی به میان وعده تان ، اسموتی ، شیرینی ، قهوه و چای خود اضافه کنید.

زنجبیل

مطالعات متعددی در میکروبیلوژی نشان داده اند که چگونه زنجبیل از بدن محافظت می کند. در یک مطالعه گزارش شده است که زنجبیل از بافت بدن انسان در برابر ویروس ها محافظت می کند. هنگامی که زنجبیل را با سیر ترکیب می کنید ، هر دو به عنوان یک ضد باکتری عمل می کنند. زنجبیل هم چنین سیستم ایمنی بدن را فعال می کند تا بدن از ابتلا به بیماری ها جلوگیری کند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل علاوه بر اینکه یک ماده مناسب برای پخت و پز است ، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. اما اگر می خواهید خطر بیماری قلبی را کاهش دهید ، روغن نارگیل انتخاب مناسبی نیست زیرا چربی های اشباع نشده روغن می تواند بیماری قلبی را به تأخیر بیندازد.

نارگیل همچنین حاوی دو لیپید مقابله با بیماری است. این لیپیدها می توانند با ویروس ها و باکتری ها مبارزه کنند. تنها کاری که باید بکنید این است که بعضی مواقع با روغن نارگیل آشپزی کنید.

آووکادو

آووکادو حاوی ویتامین های C ، A و B6 است که همگی می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. این ویتامین ها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. به علاوه ، برای سطح کلسترول شما بسیار عالی است.

لیمو

آیا غیر از پرتقال منبع دیگری برای ویتامین C وجود دارد؟ لیمو! براساس بررسی علمی سال ۲۰۱۳ که بیش از ۱۱۰۰۰ شرکت کننده آنالیز کرده اند ، این میوه های ترش می توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند. یک عدد لیمو تنها ۵۰٪ از نیازهای ویتامین C شما را برای یک روز تأمین کند.

منبع: HEALTHYGEM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *